Even een vraag, laten jullie je kind... (nouja zoontje neem ik aan) wel eens op in bosjes plassen? ik vind het namelijk niet kunnen, maar mn andere helft laat oudste wel een enkele keer plassen in de bosjes.... letterlijk bij hoge nood... Dit omdat winkels vaak moeilijk doen met plassen...of voordat je iemand gevonden hebt....... en tja met een jongen is het wel makkelijk.... we hebben dus een beetje meningsverschil hierover.... hij ziet het probleem niet... terwijl ik vind dat zoon moet leren ophouden en vooruit denken... (plassen voordat hij van school weg gaat... of anders maar proberen op te houden. etc) We laten hem natuurlijk plassen voordat hij van huis weg gaat...
Mijn dochter is nog lang niet zover, maar ik denk dat als ze het niet meer zou houden, ik haar ook rustig in de bosjes zou laten plassen als het niet anders kan (inderdaad omdat sommige winkels zo moeilijk doen). Kinderen hebben nu eenmaal een zwakkere blaas
ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat bij dochter zou moeten doen.... .... hahaha die zou alles nat piesen...
In echte noodgevallen plast mijn zoon wel eens in de bosjes, maar liever niet, ik ben meer een fan van de wc.
Wij hebben veel gekampeerd altijd en dan heb je niet altijd een wc bij de hand. Gewoon je dochter onder haar armen en knieeen optillen, zodat haar billen tussen je armen vallen. Maar wij deden dat dus alleen op vakantie, verder vind ik het ook niet echt nodig.
We hebben hier een groot park dichtbij waar we regelmatig gaan wandelen (en dan dochter op het fietsje en zoon in de kinderwagen) en zijn we lang op pad. Dan moet ze wel eens plassen. En idd, optillen en hup, piesen maar. Het zij zo. Beter dan een 'zeurend' kind en een natte broek. Als we al bijna bij de auto moet ze het wel even ophouden, dat gaat dan ook prima (afkloppen)
Maar wat is nou het alternatief als je zoontje echt, echt ECHT moet piesen en zelfs al voruit gedacht had, enz.? Dan tocht liever in de bosjes dan in zijn broek, lijkt mij. Maar ik heb er sowieso niet zo'n problemen mee, zolang het maar niet een gewoonte wordt inderdaad en je leert het kind het te voorkomen. Ach, hoe vaak ik als kind niet in de buitenlucht gepiest heb op vakantie enzo....
Ik vind ook dat het moet kunnen. Wel alleen bij hoge nood natuurlijk . Maar heb liever dat ie dan in de bosjes plast dan dat of de autostoel helemaal nat is, en dus zijn kleren ook..
hier is het ook weleens gebeurd. zeker omdat er op sommige momenten echt geen andere alternatieven zijn
Ik had van de week zo'n gevalletje, alleen moest mijn zoontje poepen. Netjes gestopt bij een benzinepomp, maar hij mocht daar niet naar de wc die was alleen voor personeel. Sta je dan he. Uiteindelijk bedacht ik me dat ik natuurlijk luiers bij me had, dus heb hem maar een luier aangedaan. Wist het anders ook niet. Buiten plassen laat ik hem niet doen, heeft papa hem 1x laten doen en dat vond hij zo machtig interessant dat ik daarna een week bezig geweest ben om hem weer gewoon op de wc te krijgen.
Wij hebben onze meid ook wel eens in de bosjes laten plassen. Als het echt niet meer op te houden is dan trek ik liever in de bosjes even haar broek uit dan dat ze 2 tellen later een natte broek heeft.
Voor dat ik kinderen had was ik er ook fel op tegen en vond het maar geen gezicht. Nu heb ik een dame van 3 die is zindelijk en kan ook al een tijdje ophouden, maar 1 jaar geleden toen we ze net haar luier afhad heb ik haar heel vaak buiten moeten laten plassen. Een klein kind als het aangeeft dat het moet plassen dan moet het ook plassen en wel direct. Mijn andere dochter van 20 maanden is net begonnen met de luier uit te laten buiten, en soms als we een uurtje buiten zijn moet ze echt wel 2x plassen.
Jongetjes vinden het vaak prachtig, niet zo handig dus alleen bij hele hoge uitzondering...verder is het misschien een Idee om een grote luier mee te nemen waar ze bij spoed in mogen plassen, niet stoer dus geen beloning maar wel probleem opgelost en je kunt het netjes weggooieen ipv op straat.
alleen als we op vakantie zijn of een erg lange autorit hebben en er is geen wc voor handen. gewoon thuis middenin de stad zou ik het niet goedkeuren. daar zijn wc 's genoeg. ik heb in de afgelopen 16 jaar nooit problemen gehad daarmee met de kinderen.
ik heb mijn dochter 1x in de bosjes laten plassen. we waren toen midden in de bossen aan het wandelen toen ze ineens moest. afvegen met zakdoekjes die ik bij had en hub weer spelen. kan toch niet van een kind van toen net 2 (en kort zindelijk) verwachten dat ze maar even ophoudt tot we halve kilometer verder ergens een restaurantje vinden waar ze in de rij kan gaan staan. nu is ze ruim 3 en kan makkelijk ophouden. zou het nu dus ook niet meer zo doen en ze kan makkelijk ophouden
Volgens mij wordt het in de stad steeds moeilijker om een gelegenheid te vinden waar je even 'mag' plassen. Mijn dochter van 20 maanden als ze zegt dat ze moet plassen dan moet ook meteen de broek omlaag en plassen. Dus dat kan overal zijn dus ook in stad (dan hou ik haar boven de goot)Ik weet uit ervaring bij mijn oudste dochter dat ze het na een paar maanden beter op kunnen houden en dan vind ik dat ook echt niet meer nodig. Buiten dan weer een luier omdoen vind ik geen oplossing, dat wil mijn dochter ook absoluut niet.
denk toch niet dat ik bij mijn dochter die al bijna 2 jaar zindelijk is nog een luier om krijg haha. ze ziet me aankomen . nu niet maar een jaar geleden ook echt niet. ze was veel te trots zindelijk te zijn