Plassen na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Inneke2, 12 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ja plassen ging bij mij ook erg moeilijk! Het kwam er gewoon niet uit! Maakte niet uit hoe of waar, ik moest echt persen om het eruit te krijgen, best een lange tijd ook. En het was idd pijnlijk, voelde alsof ik een blaasontsteking had. En dan heb ik het nog niet over de hechtingen, waar de urine steeds feilloos de weg naartoe wist te vinden o_O Heb het wel als vervelend ervaren.
     
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    3x nergens last van. Nu had ik ook geen hechtingen dat scheelt vast heel veel.
     
  3. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Beide keren echt nergens last van gehad ondanks hechtingen en schaafwondjes. Dat gedoe met spoelen of onder de douche plassen: ik heb het nooit gedaan. Kan het echt zó pijnlijk zijn?
     
  4. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Hier totaal geen last gehad met plassen. Ik ben toch flink uitgescheurd op 4 plekken, net geen totaal ruptuur. Spoelen moet je sowieso om de boel schoon te houden. Bij mij lukte het het beste als ik mijn hand daar beneden plaatste als een kommetje, met vingers tegen de wond aan en dan het lauwe water langs mijn hand laten stromen
     
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Nou ik ook.
    En dan was het droog kwam er weer een plons bloed :rolleyes::confused:
     
  6. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Hier ook onder de douche. En later met een kannetje en dan met mijn hand de straal de juiste kant op mikken:roflmao:

    De eerste keer in het zkh was wel een hel. Ik dacht fijn zo een wc die spoelt tijdens het plasseb en droogt en alles. Wel handig om goed te kijken hoe het werkt. Toen ik eindelijk water voelde en durfde te plassen begon dat ding ineens te blazen. Wat resulteerde in een vloek partij waarop de verpleegkundige mij als advies gaf 'lekker' de douche kop te pakken
     
  7. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik heb het onder de douche gedaan met een lauwe straal er tegenaan. Dat hielp bij mij erg goed.
     
  8. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Bij de oudste een kannetje, bij de jongste hadden we inmiddels een handdouche bij de wc. Dus een klein handzaam kopje met heerlijk warm water direct te sproeien gewoon op de wc. Want ja, het brandde zeker wel zonder dat.
     
  9. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    @Ysabella is het met je blaas weer goedgekomen?
    Kun je weer normaal plassen zonder problemen, ongelukjes enz?
     
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Nee het is niet meer helemaal goed gekomen helaas, Ik verlies urine geen idee of het in verhouding met andere vrouwen veel is, maar een inlegkruisje heb ik zeker altijd nodig. Daarbij kwam ook dat ik 3 maanden lang niet voelde dat ik naar de wc moest voor de ontlasting, vreselijk was dat. Gelukkig is dat wel weer helemaal oké. Ik word deze keer - als het goed is- met 38 weken ingeleid zodat het niet weer zo’n slagveld word. :oops::|
     
  11. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Vervelend! Hopen dat het dit keer beter gaat
     
  12. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik kon een uur na de bevalling prima plassen. Nergens last van gehad ondanks de knip.

    Helaas zijn een week later alle hechtingen eruit komen zetten. Toen was het wel een ander verhaal. Het was 1 open wond. Heb toen 2,5 onder de douche geplast wat echt prima was. Sinds gisteren kan ik eindelijk weer normaal op de wc plassen zonder te hoeven spoelen. Ik heb er een wijntje op gedronken. :roflmao:
     

Deel Deze Pagina