Een vriendin (niet een van mn beste,maar vriendin toch wel) heeft me vandaag via facebook laten weten dat ze zwanger is. Ze weet van onze problemen. Ik vind dit echt niet tof. Of liever gezegd voel me er zwaar k door. Ze is ook in 1 poging zwanger in een nog niet zo,n lange relatie dus kwam voor mij compleet onverwacht. Kunnen mensen niet de moeite doen om dan minstens even te bellen? sowieso kan ik geen facebook of hyves meer zien met iedereen om me heen die ons "inhaalt" en echo fotos, berichten over misselijkheid, fotos van buiken en kamertjes post. Ik kan daar echt even niet meer tegen! Oh ja en dan was er nog een of andere reclame actie ofzo dat mensen berichtjes postten met "i am 12 weeks and craving..." echt niet grappig dus!! Zo ergernisje van me af geschreven herkenbaar? Of is it just me?
Weet helemaal hoe je je voelt meis.. Die baby icoontjes, echo fotó's..al die dikke buiken..BAH!!! Ook ik trek het niet meer.. Alleen op school al(in mn zoon zn klas) zijn 4 zwangeren..en dan nog al die vrienden/kennissen/familie!! Er zijn erg veel mensen zwanger, iedereen zegt het!! Waarom ik dan niet ?? Wij zijn ook al 2 jaar bezig voor een 2e kindje.. Zijn er trouwens meer dames die ook na 2 jaar toch nog spontaan zwanger werden???
Ja hoor hier 1 die na 5 jaar spontaan zwanger was...en nu alweer in ronde 12 zit voor een 2de wondertje...die met grote waarschijnlijk nu in mijn buikje zit wondertjes zijn de wereld nog niet uit Maar begrijp jullie donders goed Heel veel suc6 en mogen jullie maar snel zwanger zijn allebei!!
Ik ben nog niet zo lang bezig, maar ook hier hoor! Achter elkaar zwangeren, babybuiken, kamertjes en misselijkheden op hyves en facebook.. Met als hoogte/dieptepunt een vriendin die ik al 13 jaar ken, die mijn 2e moeder voor mij is, is nu ook zwanger.. en dat las ik op hyves. Ben heel erg blij voor haar, maar vind het ook jammer dat ik het zo moet lezen. Wel grappig, mocht ik ook zwanger zijn dan ben ik samen met mijn vroegere oppas zwanger
Dat laatste is in het kader van Pink Ribbon. Maar kan me voorstellen dat dit soort dingen je niet in de koude kleren gaan zitten.
Ohja, hier nog iemand...Al die foto's en berichten kan ik ook niet altijd hebben hoor, vooral omdat ik er momenteel zo erg mee bezig ben! Als ik eerlijk ben sluit ik me er ook vanaf, ik kan momenteel even niet enthousiast reageren op al die kiekjes. We zitten nu al in ronde 19... Laat ik het erop houden dat we niet allemaal dezelfde gedachten hebben over zwanger worden. Bij mij is dat gewoon een wonder waar ik nog elke maand op hoop.
Ja die ***aktie!! Dat doe je dan voor vrouwen met borstkanker, vergeet je even de vrouwen met kinderwens waar het niet zo vlot bij loopt!!
zo'n 8 weken geleden ben ik bij een zwangerschap van bijna 18 weken m'n tweeling verloren (late miskraam). M'n schoonzusje heeft al die tijd nog niet 1 x gevraagd hoe het met me is, maar wel ondertussen op hyves die uitspraken als "een kind neem je niet, het is een geschenk dat je krijgt" respecteren (of hoe dat ook mag heten op hyves). Ik kan daar ook zo boos om worden. En dan vindt ze het raar dat ik niet enthousiast reageer als ze vertelt dat ze een huis hebben gekocht.
o, ik snapte al niks van de mensen met I'm .. weeks en craving for..... Dat ga je er toch niet opzetten, wat een onzin. Niet iets om grapjes over te maken. Ik vraag me ook wel eens af waar de privacy blijft. Bloederige foto's van bevallingen met halve geslachtsdelen in beeld op je hyves zetten. Hou die lekker voor jezelf.
Oo.. gerbera ik weet precies hoe je je voelt!! :x Goede vrienden van ons hadden echt een hele slechte relatie,, iedere week ruzie!! en geen kleine ruzietjes om het zo maar even te zeggen.. Wij waren toen ook al bezig en dat wisten zij.. wij hadden geen idee dat ze een kinderwens hadden. In maar kwamen ze bij ons thuis mee eten.. mijn vriend en die vriend van ons gingen ff naar de mac donalds voor een ijsje en die vriendin van me bleef gewoon gezellig babbelen met mij thuis.. Ze was zo super zenuwachtig aan het doen en in eens zei ze.. ik moet je wat vertellen!: Ik ben zwanger!! nou serieus de tranen schoten in mijn ogen! waarom zij wel en ik niet!! En het toppunt was nog wel een week daarvoor werd mijn vriend om half 2 's nachts opgebeld door die vriendin van mij, omdat hij alles kort en klein aan het slaan was 's nachts... Ik kon op dat moment gewoon echt niet blij voor hun zijn en de dagen daarna was ik gewoon echt heel boos op ze. Wat bij mij wel heeft geholpen is om met haar te gaan praten, heb mijn reactie uitgelegd en mijn excuses aangeboden. Ze heeft hier heel lang moeite mee gehad, maar een paar weken terug hebben we het er nog eens goed over gehad en nu is alles echt gewoon weer goed, waar ik heel blij mee ben!! Ik ben nu ook echt gewoon heel blij voor ze en ik kan niet wachten om hun kindje te zien! Wij moeten helaas het medisch traject in,, dus het zal niet altijd even gemakkelijk worden om vrienden/familie te zien met een kindje, terwijl jij er hard genoeg voor moet vechten.. helaas is het allemaal niet eerlijk verdeeld!! Ben weer een heel verhaal aan het typen hahaha.. probeer wel met die vriendin te praten hoor, scheelt echt een hoop opgepropte woede en verdriet
Zo wat een reacties! Herkenbaar dus ik heb die vriendin ook direct reactie gegeven hoor, een felicitatie maar ook een uitleg hoe het voor mij is. Verder nog niks op terug gehad. Ergens wel jammer dat door die sociale media soms persoonlijk contact toch minder wordt. Ikzelf ben altijd de eerste die gewoon ouderwets kaartjes of een bosje bloemen per post stuurt als iemand het moeilijk heeft; ziekte, verbroken relatie etc. Maar ik moet zeggen dat ik t afgelopen jaar niks terug heb gehad. Ook al weten mensen t wel.