Hadden we gisteren een feestje van vrienden, vertelde een vriendin dat ze zwanger is. in 1x raak bij hun. Is ze net zover heen als ik ook was geweest als ik geen mk had gehad. Moest me wel even inhouden, we hebben het nl. verder niemand vertelt, ik twijfel nu of we het nog wel stil moeten houden.
Oh smeetje. wat vervelend voor je. Kan me voorstellen dat je het even moeilijk hebt gehad. Je zal ongetwijfeld erg blij zijn voor je vriendin, maar toch. En of je het nog stil moet houden, tsja dat is natuurlijk je eigen beslissing. Maar hoezo twijfel je daar nu over dan? Liefs Rena
@Rena, soms val ik gewoon stil als ze het over zwanger zijn hebben. Misschien is het makkelijker dat ze dan weten dat ik een mk heb gehad en daarom misschien niet zo enthousiast reageer. Toen het net gebeurd was had ik niet zo de behoefte om erover te praten (behalve met jullie allemaal, wat me veel geholpen heeft), maar merk nu dat ik er toch wel tegenover mijn zwangere zusje, mijn ouders enz. praten wil.
Als ik jou zo hoor zou ik het zeker vertellen! Erover praten kan gewoon heel erg prettig zijn. Zeker tegenover je zwangere zus en ouders. Die moet je toch alles kunnen vertellen, zonder dat het verder verteld wordt. En als je er bij zegt dat je zelf wel aangeeft als je erover wilt praten, vermijd je misschien de vragen iedere maand: EN?
Smeetje, ik kan het me zo goed voorstellen. Ik ben na mijn miskraam ook niet in de mood om van anderen het geweldige nieuws te horen.IN veel gevallen vertel ik het nu wel omdat ze dan weten waarom ik niet heel spontaan reageer. Ik zelf vind het wel prettig dat mensen het weten, maar het blijft jouw keus.
Ik heb het ook aan iedereen verteld. Enerzijds veel makkelijker, want ik heb ook behoorlijk wat mensen sindsdien gehad die mij het heuglijke nieuws vertelden dat ze zwanger waren. Mensen weten dan waarom je op bepaalde momenten zo reageert. Ik ben ook nog best sip ook al is het even geleden. Mensen weten nu de oorzaak, waardoor ik het niet zo hoef te verantwoorden. Anderzijds vind ik het nu ook soms wat onhandig, iedereen is op de hoogte van onze kinderwens en veel mensen snappen toch niet helemaal wat het is om een miskraam mee te maken. Al die goedbedoelde maar kwetsende opmerkingen hadden me ook gestolen kunnen worden( meid, je bent jong genoeg, je hebt er toch al 1, het komt vast wel weer, je weet in ieder geval dat je zwanger kan worden etc etc). Als ik het opnieuw zou beslissen zou ik het wel weer aan anderen vertellen, maar wat lagere verwachtingen hebben wat betreft hoeveel begrip er vervolgens is. Misschien kun je met mijn ervaringen je keuze makkelijker maken. Succes
hey meis, ik heb het ook aan mijn directe omgeving verteld en heel veel steun gehad, juist ook van een vriendin die nu ook zwanger is. Ik heb het juist als prettig ervaren om het te kunnen delen, maar dat is uiteraard voor iedereen anders. ik hoop dat je hier iets aan hebt. liefs, Daan
Zulke dingen komen dan hard aan. Mijn schoonzus is 2 weken geleden bevallen van een lief kereltje. Ik had het wel zo uit de wieg willen pakken en meenemen.
Hey Meid het spijt me om dit te horen. ik heb op 23 juni jl. de test gedaan was EINDELIJK zwanger. een week later ging ik het me zus vertellen die was namelijk ook al 3 jaar bezig. WAS OOK ZWANGER! Dat is toch geweldig om tegelijk met je zus zwanger te zijn. helaas 1 week later op de verjaardag van me zus ging het bij mij mis. zij is gelukkig nog steeds SUPER GELUKKIG ZWANGER! alweer 16 weken. ik was anders nu 18 weken zwanger geweest. Maar geloof me ondertussen zijn er 4 mensen om mij heen die zwanger zijn geworden. bij deeen was ik heel erg kwaad. maar dat is meer om een reden op de manier waarop. zij heeft me heel erg gekwetst door dingen te zeggen van tegen me zus van ja je bent toch ouder en dan is het leuker dat jij als eerste het kleinkind bezorgd! Me zus werd hier natuurlijk ook heel kwaad om. want zij kon wel janken ze had zoiets van me kleine zusje dat zeg je toch niet zomaar. Ik ben er alleen maar sterker door geworden. en ik heb zoiets van mij lukt het ook wel. duurt iets langer maar ik heb dadelijk zon mooi wondertje dat pakt dan nooit meer iemand van mij af. en of het nou het 1e kleinkindje van mijn mama is of de twintigste dat maakt niemand iets uit gelukkig. Meid ik wens je veel sterkte en geloof me onze tijd komt nog! Liefs Gitje