eerste walkproof schoentjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ingepinge, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Heb gisteren voor mijn kleine meisje haar eerste laarsjes gekocht, omdat ze nu wel erg hard door het huis sjeest en ik graag buiten met haar wat stapjes wil gaan lopen.
    Nu hadden ze bij alle schoenenzaken in de buurt uitverkoop en dus geen leuke schoentjes in kleine maatjes.

Toch heb ik bij één zaakje hele leuke Shoes me walfproof laarsjes gevonden in maat 20. Maar deze gingen moeizaam aan en ook de maat van mijn dochtertje is niet opgemeten. Ze heeft er wel een stukje mee gelopen. Tevens heeft de verkoopster bij haar teentjes gevoeld en ze heeft van voor nog ongeveer een smalle pink ruimte over.
    Ik heb ze uiteindelijk wel gekocht, maar nu ga ik dus twijfelen omdat ze ook zo moeilijk aan gaan. Ik moet wel een beetje kracht zetten om ze aan te krijgen.....

Nu vraag ik me het volgende af: Is het normaal dat schoentjes niet zo makkelijk aan gaan? En hoeveel ruimte moet er voor bij de teen zitten willen de schoentjes goed passen? ( ik heb er dus echt geen verstand van.... :( :) )

2. Ik denk echt dat ze te klein zijn.
    Toen ik de schoentjes voor Jesse ging kopen, vond ik de schoentjes echt groot lijken. Maar dat hebben ze blijkbaar nodig.

Ik zou ze echt nog even laten opmeten. Als ze dat niet gedaan hebben, vind ik het persoonlijk een slechte zaak dat ze de voetjes niet op meten. De eerste schoentjes waar ze echt op lopen daar vormen namelijk de hele voetjes naar. (hoop dat ik het goed uitleg)

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    voor zover ik weet, moet er 1 cm ruimte zitten tussen de tenen en de voorkant van de schoen. als je ze moeilijk aankrijgt is het een teken dat ze te klein zijn. idd slechte zaak dat ze niet gemeten hebben.

groetjes, Miranda

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    de eerste schoenen moeten wel opgemeten worden idd. Jammer dat ze dat niet hebben gedaan!

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik vind het idd ook een beetje vreemd dat ze niet gemeten hebben. Ik heb vanmiddag ook even in een schoenenwinkel gespiekt en ze wilde echt dat ik Fenne mee zou nemen om haar voetjes te meten voor ze de schoenen wilde verkopen... vond ik echt een goede zaak!

Met de schoentjes aan doen kan het zijn dat je dochtertje haar teentje krom houdt en dat het daardoor lastig is om de schoentjes aan te doen... zou dat het kunnen zijn?

6. Dushi

Dushi Niet meer actief

Laarsjes zijn in het begin altijd moeilijk. In meerdere opzichten.
    Je kindje heeft nog een hoge wreef, dit wordt minder naarmate ze ouder wordt. De beentjes worden met veel lopen minder dik (puppyvet verdwijnt). Laarsjes zorgen ervoor dat ze niet makkelijk kan bewegen.
    Onze kleine meid draagt nu ook laarsjes, maar zo gauw ze thuis is doe ik haar d'r sloffen aan. Ze kan zich dan toch beter bewegen.

Wij hebben haar voetjes toen laten meten, maat was 19 en we kochten toen schoenmaat 20. Met een flex zool voor de tijd dat ze nog niet zo stabiel lopen.

7. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Als ze echt te strak op het wreefje zitten kun je dat makkelijk voelen door met een vinger eronderin te komen. merk je dat er een beetje speling is (hoeft maar een beetje, zo dat het niet klemt) dan is het prima.

Ook als je schoentjes gaat passen en je gaat op de teentjes duwen dan hebben die kleintjes nog vaak de neiging om de teentjes op te trekken, dus dan denk je dat ze veel plaats over hebben terwijl dat met lopen juist niet zo is.
    Vindt het erg slordig dat ze zo hebben "gemeten".

Misschien kun je een klein stokje (saté prikker?) op de maat van je meisjes voet maken en deze dan in het schoentje leggen en het stokje helemaal naar voren schuiven dan zie je wat er over blijft. Is ook niet de ideale manier maar zo heb je wel een beetje een idee hoeveel plek er nog is, en maak je je misschien niet zo druk.

Succes

8. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Meiden,
    bedankt voor de antwoorden. Ik ga maandag toch maar even terug naar de winkel. Jammer want ze waren zo snoepig en ze hadden ze ook niet meer groter. Tsja.. achteraf vind ik het ook raar dat ze niet gemeten hebben en twijfel ik dus heel erg.. wel of niet houden.

Het is ook wel een lastige tijd nu om iets leuks te vinden, want alle winterschoenen zijn in de opruiming ( en dus maar weinig kleine maatjes meer) en de nieuwe collectie is nog maar voor een klein deel binnen!

Weet er iemand misschien een goede schoenenzaak in het midden van het land ( waar ze wel meten! :) :) )

p.s. voor in huis gebruiken we nog de oxxy en zootjes, dit kan toch nog gewoon een hele tijd, of moeten ze binnen ook schoentjes aan?

9. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Van Haren (Elefanten)

Ik heb zelf laatst bij Ziengs een paar leuke Brakkies gekocht, en deze zitten ook super. Soepel buigzaam en een stevige hielsteun.

En het is beter om zo weinig mogelijk de schoentjes aan te laten dus wat je nu doet is prima.
    De spieren van de voetjes moeten zich nog ontwikkelen en dat doen ze beter als er niet steeds iets corrigeerd/ ondersteund (mits het nodig moet zijn).

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    dolcis, ziengs meten ze sowieso!
    Ik kijk ook regelmatig naar schoenen en vind weinig leuke meisjesschoenen idd. maar de eerste schoenen zijn wel belangrijk, dan maar minder leuk zou ik denken.

11. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Binnen gewoon lekker slofjes aan doen hoor. Daarop leert ze beter lopen dan op schoentjes.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou ze terugbrengen, klinkt te klein. Veel kinderen lopen op te kleine schoenen, niet alleen in de lengte, maar ook in de breedte is de pasvorm vaak niet goed. Die voetjes zijn nog een en al kraakbeen, wat makkelijk vervormt en ze voelen pijn veel minder als het knelt, dus geven het zelf vaak niet aan.
    Je kunt je dochtertje eens op een stuk papier laten staan, met een pen of potlood om haar voet gaan (dus haar voet uittekenen). Dit uitknippen en in het schoentje doen, kijken hoe het eruit komt en of er randen verkreukeld zijn, dus niet passen. Schoenen passen en voelen hoe de teen zit ook altijd staand en niet zittend. Lopend wordt een volwassen voet al zo'n 1 cm langer, dus bij die kleintjes mag je ook wel wat extra ruimte rekenen. En de voetjes laten opmeten, blijkbaar wilden ze in deze zaak gewoon van de schoentjes af.

13. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Wij hebben sinds gisteren ook Shoesme laarsjes, babyproof. Nog een klein beetme slofjes maar dan wel met een rubber zooltje. In de winkel zeiden ze dat dit de goede zijn voor de eerste stapjes.
    Ze hebben eerst opgemeten en we hebben maat 20. Mijn meisje heeft maat 21, maar die Shoesme slofjes vallen schijnbaar groot uit. Ze gaan makkelijk aan en uit hier.

Zou het kunnen dat bij jullie qua lengte wel goed zijn, maar is het wreefje iets te krap?

Deel Deze Pagina