Wat zouden jullie doen hiermee: De jongens van 2 en 4 hebben een nieuwe hobby: spelen met eten. Inmiddels duurt het een uur voordat ze hun boterham op hebben, als ze de boterham al opeten. We hebben al alles geprobeerd. Apart zetten met de boterham, net zo lang laten zitten tot ze het op hebben, straffen, eten weg zetten en niks meer geven, eten bewaren en als eerste geven met de volgende eetgelegenheid. Wij weten het niet meer!! Moeten we nou toegeven en ondanks dat ze zelf om de boterham vragen het ze niet op laten eten? Ik denk dat het daar alleen maar erger van word. Wie heeft er tips voor ons???
Ik zou ze een bepaalde tijd geven om te eten. Bijvoorbeeld een half uurtje en ze dit ook zeggen. Daarna ben je klaar en wat niet op is is pech maar gaat weg. Ook niets extra tussendoor geven als ze er om vragen dus gewoon weer wachten tot het volgende eetmoment.
zat ik ook aan te denken, kookwekker zetten en niet op = pech tot volgende etenstijd, dus ook geen koekje/snoepje
Dat hebben we inderdaad ook al geprobeerd maar zelfs daar geven ze niks om! Nou zijn het ook niet zo'n snoepers en vragen eerder om een stuk fruit.
Ik zou er een bepaalde tijd voor geven, hebben ze het dan niet op, dan weghalen. Verder niet teveel op in gaan en gewoon negeren. Ik zou me er niet te druk om maken. 1 boterham meer of minder maakt ook niet uit voor ze!
Hm en als je ze met enige ruimte ertussen laat eten? (of dreigen dat ze apart moeten eten als ze niet dooreten en dat indien nodig ook doorzetten) In je eentje 2 uur aan je boterham zitten is geen lol aan tenslotte. (al zou ik na een bepaalde tijd wel gewoon de borden weer opruimen... Anders zitten ze straks heel de middag gezellig saampjes aan tafel
misschien kan het hun niet veel schelen als hun tijd op is...dan eten ze niet. maar ik denk dat als je dat consequent een poos blijft volhouden ze echt wel goed doorkrijgen dat als ze wel honger hebben, ze gewoon wat door moeten eten. en verder idd geen woorden aan vuil maken!!Houdt het dan half uurtje gezellig aan tafel en ruim dan gewoon op, zonder boos te worden oid mn dochter van bijna vier eet ook heel regelmatig niet, dit besluit ze vooraf al baal hier best wel van, maar ja...k kan dit niet veranderen. dus we houden het gezellig aan tafel en als we klaar zijn ruimen we alles weer op.
ik zou proberen er niets op uit te doen... en zodra ze ermee gaan spelen eet je hem zelf op en zeg je verder niets... vaak werkt het avrechts wat je allemaal probeerd... zo deed ik het wel een tijdje toen onze oudte ook graag alleen speelde met eten.... ze wist zodra ze ermee ging spelen dat mama het opat dus toen was het niet meer leuk...