Hoi meiden, Ik heb nu twee keer over een klein beetje bloed verloren na de grote boodschap. Mijn ontlasting is heel erg hard en het doet pijn, echter het bloedverlies is vaginaal. Kan dit komen doordat ik hard druk en hierdoor een haarvaatje knapt?? groetjes, Anne
Ja het is precies zoals je zegt. Baarmoedermond is zo goed doorbloed. Bv door hard persen kan er zo een vaatje knappen, waardoor een klein bloedinkje kan ontstaan. Niets om je ongerust over te maken.
Weet je zeker dat het vaginaal is? Het kan ook een aambei zijn als je te hard drukt zeg maar. Maar dit zit niet vaginaal, maar alleen anaal. En het kan soms lijken of komt het daar niet vandaan, maar je kunt het zelf wel voelen of zien of het een aambei is.
Ik heb dit vorige week donderdag gehad. Mocht 's middags komen voor een echo en alles was goed. Zaterdag nogmaals gehad, ook weer met ontlasting. Probeer nu veel te drinken, pruimen te eten enz zodat ik wat makkelijker naar de wc kan.
ik weet zker dat het vaginaal was .. nu wel hele tijd bloed bij ontlasting (uitgescheurd) omdat het zo hard is.. alles geprobeerd, fruit, activia zelfs kiwi met schil.. water drinken. enz. ben er ook wel een btje mee bekend, maar door zwangerschap wel graadje of tien erger.. achjah als het maar goed gaat met de beebie
Wat erg voor je zeg! Ik heb tot nu toe gelukkig maar 2 keer echt hard gehad (alsof je messen poept), maar gelukkig geen bloedingen erbij. Ik hoop voor je dat het snel over gaat!
ik zou ook wat laxerends proberen, misschien olijven dat werkt ook erg goed. Maar je moet het maar net lusten!
als je zo verstopt zit zou ik de huisarts even bellen voor een middeltje. Wat trouwens ook goed helpt en je ook vaak voorgeschreven krijgt is metamucil. Ik koop dan een pot darmreiniger van de kruidvatt ( zijn dezelfde vezels maar dan zonder toegevoegd smaakhje maar veel goedkoper) Elke dag volgens aanwijzing een schepje in een een glas water en meteen opdrinken en dan een glas water erachter aan. Je maakt je ontlasting veel soepeler en het mag gewoon tijdens zwangerschap gebruikt worden. Wel een beetje vies maar is een van de weinige dingen die mij echt helpen