positieve ovutest, toch geen eisprong?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door gerdine, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerdine

gerdine Lid

23 jun 2008
    44
    0
    0
    Ik heb een vraag. Op 8 november zou ik mijn ei moeten hebben gehad. Niet direct een erg duidelijke ovu-test, maar wel doorzichtig, rekbaar slijm. Dus rond de 8e was t klussen. Nu heb ik sinds maandag (15 november) en dinsdag last van pijn links onder in mijn buik, soms lichte misselijkheid en licht gevoelige borsten. INmiddels lichte pijn in hele onderbuik, minder dan gisteren.
    Omdat ik wel eens een lange cyclus heb gehad ben ik voor de zekerheid toch door blijven testen met ovutesten. Die waren volgens mij negatief. Vanaf zondag opeens bijna positief, twijfel geval. twee redelijk duidelijke strepen, maar k denk niet positief, teststreep net iets lichter. Vanmorgen deed ik een digitale ovu test en die gaf een smiley, positief dus! Ik snap er niks van. Misschien had ik daarom buikpijn, maar het slijm is wel gewoon dik en wit, helemaal niet doorzichtig en rekbaar.
    K word er een beetje gek van, omdat ik van alles voel. we ook graag zwanger willen raken (na mk in aug) en dit zeer onduidelijk is.
    Ik vind die pijn in mijn onderbuik ook niet helemaal relaxed na de mk.
    Waarschijnlijk is het advies, afwachten. Maar iets meer info zou wel prettig zijn.
    Dank alvast

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi gerdine,

Ik denk dat je inderdaad in een langere cyclus zit. En dat je rond de pijn klachten je eisprong hebt gehad en niet rond de 8e, het was ook geen duidelijke positieve test! Probeer niet te veel naar je afscheiding te kijken want dat zegt vrij weinig ook al word er gesuggereerd dat dit wel zo is. Helaas is dit bij iedereen anders.
    sorry maar hier komt ie: het is even afwachten..... Duurt het je te lang,ga dan langs je huisarts voor advies.

Succes!

Imke

3. gerdine

gerdine Lid

23 jun 2008
    44
    0
    0
    Dankje, alleen heb ik rond de 9e wel een positieve test gehad. Heb zitten twijfelen, maar mijn man weet het echt zeker. Ik heb nog steeds buikpijn. gisteravond erg pijnlijk en ontzettend zere borsten. misselijk en afscheiding is ook vreemd, wit, creme-achtig. Ik wil niet zomaar naar de dokter rennen, maar maak me toch ook wel wat zorgen.
    Ik hoop dat er niks vervelends aan de hand is.

Deel Deze Pagina