gedraai en gefriemel in bad.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by teigetje1, Jul 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze kleine meid vind het geweldig om in bad te gaan. Alleen blijft ze niet stil liggen.
    Ze spartelt met haar armpjes en beentjes (dat is het probleem niet), en ze wil de hele tijd zitten en omdraaien naar de buik (en dit is wel een dillema). Ze kan nog niet zelfstandig zitten dus moet ik haar overeind houden, en ze blijft wringen en wroeten tot ik haar eindelijk op de buik houd. Ze zit in haar eigen babybad, want we hebben geen eigen bad, en dat maakt het soms zo lastig qua vasthouden.
    Herkend iemand dit, en doen jullie daar wat tegen zodat ze niet zo liggen te friemelen, of laten jullie je baby zijn gang gaan?

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,828
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat er weinig aan te doen is... Fae draaide dan wel niet (sowieso pas met 9 maanden) , maar werd wel flink druk. Een behoorlijk aanslag op m'n rug ook moet ik zeggen. Nu ging ze sowieso maar om de dag in bad, maar we namen haar dus ook maar regelmatig mee onder de douche.
    Vanaf 10/12 weken zijn we gaan babyzwemmen... Daar kon ze zich verder uitleven...

3. saartje32

saartje32 Actief lid

Oct 29, 2007
    287
    0
    0
    Wij hebben een badzitje/ligding. Maar deze paste niet in ons kinderbadje, dus die gebruiken we nu in het grote bad. Hij wordt er al wel een beetje te groot voor, wipte laatst al bijna eraf;). Hij kan nu lekker spartelen en doen, zonder dat wij onze rug breken;). Misschien iets om in de douchebak te zetten met een klein laagje water? Wij knijpen met een washand steeds water over 'm heen, vindt 'ie soms wel een beetje spannend;), maar nooit echt vervelend.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Wij hebben ook zo een badzitje besteld ben benieuwd ziet er wel handig uit! Heb je ook tenminste je handen vrij om beetje te wassen en te keutelen met ze.

5. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel was ook zo'n woelwater. We deden hem in het begin in de Tummytub. Toen hij daar bijna "uitsprong" zijn we overgestapt op het badzitje. Dit vond hij altijd geweldig. Op een gegeven moment wilde hij hier niet meer in liggen en zette zichzelf steeds af.
    Toen een tussenperiode gehad dat we hem vast moesten houden of op een antislipmat of hydrofiele luier in zijn badje deden.

Straks met de kleine doen we het weer op dezelfde manier.

Share This Page