wat doen jullie na de nachtvoeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door celia82, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi mama's
    Me dochtertje word meestal wakker rond5-6 uur ik geef haar dr flesje beetje knuffelen en weer terug in bed meestal slaapt ze wel tot 8 uur.
    Soms blijft ze wakker pfff ik ben dan net een zombie dan gaan we maar samen in mijn bed wat spelen enz ze valt vanzelf weer in slaap 2-3 uurtjes.
    Ik vroeg me af hoe jullie het doen? blijven jullie wakker of?

groetjes

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gewoon terug in bed leggen. Valt ie vanzelf wel een keer in slaap. Meestal is dat wel binnen 10 minuten. Tegenwoordig slaap ik eerder :D

3. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Terug in bed! Zolang ze nog voor 7 uur wakker wordt, gaat ze er gewoon weer in! Moet zeggen dat ze meestal ook wel weer vlot inslaapt!

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Als je de fles geeft zoveel mogelijk in het donker en in stilte doen dus ook niet even knuffelen.
    Flesje, boertje en hup weer in bed.
    Voor 7 uur mag ze hier best een fles maar dan gaat ze echt nog terug naar haar bed anders ben ik zo gaar als een klontje

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik ging ook altijd mijn bed weer in. Was al zo moe van die nachtvoedingen.

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ja hoor, weer lekker terug het bed in, net als ik. Slapen we zo nog even door tot negen uur! Heerlijk.

7. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Wat bij ons heel erg hielp was het niet te gezellig te maken...wij gaven haar toen der tijd de nachtfles zonder iets tegen haar te zeggen....zo kreeg ze geen "prikkels" en ging ze na haar flesje gelijk weer slapen....klinkt niet leuk maar werkte wel en binnen een half uur sliep ons hele gezinnetje weer als roosjes ;)

8. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Ben jaloers!!!;) Met een kleuter van 5 jaar is 7 uur wel de limiet!
    Nou ja, over 10 jaar willen ze hun bed niet meer uit!! is dat het probleem!;)

9. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Rond die tijd wou mijn dochter ook echt niet meer slapen.
    Ik ging dus maar met haar naar beneden. Dan werd ik zelf ook goed wakker, in bed dommelde ik in en werd ik alleen maar humeuriger van. Heeft een klein poosje geduurd, ze veranderen nog zo vaak van ritme.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier is het altijd heel verschillend geweest. Maar eigenlijk vind ik 5-6 uur geen nachtvoeding, haha, das voor ons altijd gewoon de eerste ochtend voeding. Maar de oudste twee hebben nogal geschommeld met hun ritme's, kortom, ene keer waren ze om half 6 echt wakker en gingen we dus naar beneden. En de andere keer wilde ze nog lekker slapen nadat hun buikje vol was en gingen ze hun eigen bedjes weer in of gewoon lekker bij ons in bed en nog even slapen samen. Maar laatste maanden zijn ze gewoon wakker en gaan we dus met ze naar beneden.

Jongste is wat dat betreft anders, die krijg om rond 06.00 haar eerste voeding en gaat dan vrijwel altijd meteen weer slapen (als ze niet al aan de borst in slaap gevallen is) en slaapt dan meestal tot ronf 08.00/08.30. Een uitslaper dus, en fijn want als papa thuis is mag/kan mama lekker bij haar blijven liggen :p!

Kortom wij volgen hier het ritme dat onze kinderen aangeven.

Liefs, Hanneke!

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ooh dit had ik ook, ik kon beter wakker blijven dan weer in bed te stappen want dan werd ik nog mee moe en humeuriger. Nu heb ik dit nog... Stap ik er half 7 (als ik moet werken) uit is alles Prima maar stap ik er half 8 uit dan blijf ik de hele dag moe.

Deel Deze Pagina