Geen idee waar ik het anders kan plaatsen dan hier maar goed. We hebben een hele brave Border collie van 3 jaar oud. Slaapt beneden (vroeger soms periodes boven) en ligt heerlijk op haar kussen. Ze is altijd al erg blij als we beneden komen, de laatste periodes begint ze s'morgens als ze weet dat we echt wakker zijn (dus beide) een beetje te piepen, heel zachtjes en niet hinderlijk. Als ik s'nachts naar de WC ga reageerd ze niet. Vanmorgen begon ze ineens te blaffen (ook zachtjes maar toch). Ze blaft noooooit s'morgens dus we vonden dat vreemd. Zou ze soms iets in de gaten hebben? Want een andere logica kunnen we niet vinden. Ze is gezond dus daar ligt ht ook niet aan. Als ze bij ons is, is ze ook weer stil en super blij.
Ik denk dat ze het toch aanvoelen hoor, mijn kat piest sinds vorige week op het aanrecht...echt ZO smerig!! Maar schijnt een vorm van stress te zijn heb ik gelezen op internet. Ik hoop dat ie er na de bevalling mee ophoudt, tis echt niet leuk!
Oh wacht ik dacht dat dat een 38weken zw plaatje was (zit op mntelefoon dus onduidelijk) maar je bent pas 34w! Hou haar dan nog maar eventjes binnen hoor
Hier ook een hond die gewoon onuitstaanbaar vervelend is eigenlijk... Nou ja op haar manier dus heel betrokken en begaan maar voor ons heel hinderlijk. Zodra ze me ziet komt ze naar me toe en wijkt niet van mijn zeide ze loopt voor mijn voeten ze doet lelijk tegen mensen die ze niet kent als ik erbij ben en ze is echt heel anders als normaal. Of het komt omdat ze loops is geweest en misschien gedekt is door de hond van de buurvrouw (wat overgens niet de bedoeling was) want ik wil nu helemaal geen puppy´s en al helemaal niet van die reu... Of dat ze weet dat er over een klein poosje wat gaat gebeuren weet ik niet maar ze is echt onuitstaanbaar voor mij nu. En ze kan er niets aan doen want ze snapt er helemaal niets van als ik haar weg stuur dan word ze een beetje onrustig zeg maar. Ik hoop dat jullie hond minder vervelend voor je is als de mijne maar ik hoop dat het snel weer over is. Geef mij maar de Praya die ze altijd is geweest ipv de Praya die ze nu is.
Het is heel goed mogelijk dat de hond aanvoelt dat je binnenkort moet gaan bevallen. Weet van mijn vader dat de hond van mijn ouders ook heel anders reageerde op het laatst. Als mijn vader normaal gesproken 's avonds van het werk thuis kwam dan ging de hond naar hem toe en als mijn vader hem dan even aangehaald had was het goed en ging ze weer verder slapen in haar mand. Op een avond deed ze dat niet en bleef ze maar de hele tijd om mijn vader heel lopen en vervelend doen. Die nacht zijn bij mijn moeder de vliezen gebroken en is ze een paar uur later bevallen
Hier ook huisdieren is anders doen.. Alleen zijn het vogels hahaha. Geen gewone vogels maar dwergpapagaaitjes.. Zijn echt zoooo irritant pfff. Doen niks anders dan krijsen de hele dag.. Hoop ook dat het straks voorbij is.. Maar van een hond kan het heel goed hoor! Ik lees dat wel vaker
hier ook sinds 2 weken valt onze labrador andere honden aan :S en onze kat plast ineens in huis Die beestjes merken zoveel aan ons. Heel apart. Wat zal het lekker voor hun zijn als wij straks weer 'normaal' zijn
Zij heeft vast wel iets in de gaten. Mijn trouwen blaffer was de laatste weken van mijn zwangerschap heel beschermend naar mij toe. Ik durfde hem op een gegeven moment ook niet meer los te laten lopen als ik alleen met hem aan de wandel was omdat hij wanneer we een andere hond tegen kwamen de haren van kop naar kont rechtop had staan. Terwijl hij normaal altijd heel enthousiast is en wil spelen. En verre van dominant. Ik hield hem dan maar heel kort en strak onder appèl. Was geen bescherming nodig, hoe lief het ook leek. Als mijn man erbij was deed hij het niet! dan kon hij ook gewoon los lopen, dan speelde hij met andere honden, maar alleen op pad met mij dat was niet leuk meer op het laatst. Na de bevalling was dat gedrag meteen weer over. Ook naast de kinderwagen heeft hij dat nooit gedaan.
Geeft weer beetje hoop dat jij zegt dat het daaarna overgaat. Ik vind het nu ook eng om met hem te lopen. Zijn haren gaan dus nu ook overeind en dan doet hij het ook nog eens bij honden maatje bullmastiff e.d. Dus dat is niet vergelijkbaar met een bruine lab van ons haha. Normaal doet hij ook alleen maar spelen en is hij overenthousiast maar nu,,,... hoop dat het overgaat.
dat heeft denk ik echt met je zwangerschap te maken onze hond heeft nooit naar andere honden gebeten en beet een poos terug een andere hond zo in zijn neus, niet agressief maar gewoon hap en niet los laten hij is ook meer gefocust op andere honden en dat was hij al maar nu nog veel erger ook zijn we nog verhuisd en sindsdien blaft hij regelmatig s'nachts een paar keer echt zo van ik ben er nog en ook onze man is vaak erg vervelend, blaffen, janken en vooral dingen doen die niet mogen ook gaat hij meer bij me liggen en bij mijn buik ik weet zeker dat ze het aanvoelen er gaat voor hun ook veel veranderen natuurlijk ik weet dat er heel veel honden zijn die het vrouwtje echt aan het uitproberen/uitdagen zijn tijdens de zwangerschap maar steeds blijven corrigeren helpt meestal wel
Jongens dat is hard gegaan zeg. Ze is verder mega lief (nog liever zelfs) maar dat kan ook komen doordat ik nu bijna alleen maar thuis ben (ziektewet) en dat is wel zo gezellig. Helaas kan ik nu niet meer lang met haar lopen al een poos maar kan haar gewoon los houden. Ze luisterd perfect en is heel gefocused op ons (dat was ze altijd al) maar nu meer naar mij ook. Het is dus alleen nu meer piepen in de ochtenden vóór ze ons geien heeft en verder de hele dag niet. Tja en nu dus dat blaffen erbij. We dachten eerst dat ze zich misschien niet lekker voelde maar bleek dus ongegrond te zijn.
jij hebt dus ook last van een kat die in huis past? Dan ligt het inderdaad aan het zwanger zijn denk ik... hopen maar dat ze er mee stoppen als de kleine is geboren! Voor zowel de katten als voor ons!
Wij hebben af en toe de hond van m'n schoonmoeder te logeren en die kan me nu niet met rust laten......hij lig heel de dag bij mij, af en toe behoorlijk irritant. Hij weet dat er iets is want als ik met m'n buik bloot lig dan likt hij over m'n buik en hij gaat voorzichtig met z'n pootje eroverheen, alsof hij wil graven. Ben benieuwd hoe hij reageert als de kleine er is over een week of 10