niet slapen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by wendy339, Apr 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,746
    1,073
    113
    Beste verlokundigen,

Ik ben nu ongeveer 5/6 weken zwanger en sinds mijn posi test vorige week di direct gestopt met roken.
    Dit gaat me al met al tot nu goed af en heb een super motivatie voor mn beeb natuurlijk!
    Maar nu slaap ik echt al 5 nachten niet tot nauwelijks,in slaap komen lukt niet vaak pas tegen 5u in de ochtend en wordt om 8u weer wakker. Ik lig niet te piekeren maar heb wel een hyper gevoel in mn lijf terwijl ik zooo moe ben.
    Hoort dit bij de zwangerschap?En kan het kwaad dat ik nu veel slaaptekort heb voor de kleine?

Bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat goed dat je bent gestopt met roken!
    Slaaptekort is niet zo erg voor die kleine, maar voor jezelf hakt het er flink in. Ik zou even met de huisarts overleggen. Stress of weinig slaap is altijd veel minder erg dan sigaretten, dus houd vooral vol! Dit is tijdelijk en je moet er doorheen. Maar een beetje hulp van een slaappil of iets anders wat je helpt kan wel ondersteunen. Gun jezelf ook een warm bad met een rustgevend geurtje (lavendel ofzo) laat je lekker masseren door je partner en drink een kruidenthee om tot rust te komen.
    Als je meer vragen hebt hoor ik het wel!

Mirjam

Share This Page