hartje luisteren

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stella1, 27 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    Weet iemandvanaf wanneer de verloskundige het hartje kan horen?
    Ben benieuwd of bij mijn volgende afspraak,( 10 weken zwanger) er al wat te horen is van buitenaf.

groetjes

2. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Meestal rond de 14 weken gaan ze t hartje beluisteren....ik denk met 10 weken nog niet.

Groetjes

3. Niet meer actief

Bij mij deden ze het ook pas bij 13 weken, met de meeste apparaten hoor je het buitenaf ook pas vanaf die tijd.
    Ik had een angelsound gekocht, die ongeveer vanaf 12 weken kan werken en daar hoorde ik bij 12 weken nog echt niks, pas bij 13, toen ik bij de vk was geweest en wist waar ik moest zoeken.

Voor die tijd zit uk nog te laag, achter je schaambeen, daar komt de echo nog niet doorheen :D

4. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

10 weken is wel erg vroeg.
    Bij mij deden ze het pas met 15 weken.

5. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik heb bij 8 weken en 5 dagen het hartje gehoord, samen met mijn vriend natuurlijk bij de VK. Dit was dan wel een inwendige echo..
    Ik heb zelf de Bellytalk eens gekocht via marktplaats voor een klein prijsje (wat je normaal voor 1,5 maand zou betalen als je hem huurt..)
    Hiermee kun je soms ook al eerder het hartje horen..
    Heb het net even geprobeerd, wel maar heel even omdat ik ukje niet teveel wil storen en ik hoorde toch al heel zachtjes de hartslag van de beeb (duidelijk niet die van mij..)...heb echt maar half minuutje geluistert omdat ik het over een week ofzo wel weer probeer...wil het niet vaker dan 1 keer per week proberen te doen.

Maar heb idd gehoord dat je bij VK vaak pas rond 12 weken hartje van je uk te horen krijgt..

Liefs

Sylvia

6. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ja idd wat ik weet is dat het standaard is om met 12 weken het hartje te horen maar misschien verschilt dit dan nu ook weer per regio?

7. Michelle20

Michelle20 Actief lid

3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    mijn eerste afspraak bij de vk was met 11,5 week en toen hoorden we het hartje heel goed.

En ik huur zon bellytalk doptone en daar hoorde ik het hartje al mee toen ik nog maar net 10 weken was :)

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Bij mijn eerste heb ik de bellytalk gehuurd en toen kon ik het hartje uitwendig horen met 8w6d zwangerschap. Bij deze uk heeft de vk geluisterd met 11 weken, ze moest goed zoeken maar en kon het uiteindelijk wel vinden.

Doorgaans wil een vk pas luisteren tussen de 12-14 weken, het hartje is niet altijd goed te vinden en dan zou je alleen maar teleurgesteld of ongerust raken..

9. serlovesang

serlovesang Actief lid

5 aug 2006
    130
    0
    0
    ja bij mij hoorde ik het hartje wel bij 10 wk denk ook dat het bij iedere verlskundige anders is

10. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    dan moet ik het maar afwachten of ze sowieso gaat luisteren, denk ik.
    Ik heb namelijk 's ochtends een afspraak bij verloskundige en 's middags een afspraak voor 2e echo. Dacht dat als ik het hartje bij de verloskundige al hoor, ik niet meer zo zenuwachtig ben voor echo later die dag. ( blijf toch onzeker na eerdere miskraam.)
    Dacht dat het misschien ook wel een leuk moment was om mijn dochter van 4 te vertellen/laten zien dat ze er een broertje/zusje bij krijgt.

groetjes

11. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    i kwas precies 12 weken, toen heb ik het al heel duidelijk gehoord. vk gaf van te voren wel aan dat het te vroeg kon zijn en dat er een kans zou zijn dat ik niets kon horen. afgelopen dinsdag voor de 2e keer weer heel duidelijk gehoord en toen heb ik het opgenomen met de telefoon, als ik wil kan ik de hartslag instellen als bel/sms toon. hihi
    bij onze vk gaat ze iedere keer als ik voor controle langskom het hartje beluisteren.
    had het hartje met 9 weken ook al zien kloppen via inwendige echo ,entoen bewoog het ook op het beeld.

12. Miszmii

Miszmii Actief lid

18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Bij mij probeerde ze het met 12 weken al... Toen vond ze het hartje niet, dus hoorde het hartje voor het eerst met 16 weken.

13. joyce77

joyce77 Lid

28 nov 2006
    63
    0
    0
    verzorgende IG
    Nieuwegein
    Ik ben vanmorgen bij de verloskundige geweest maar helaas konden ze het hartje nog niet horen. Ze heeft het wel even geprobeerd maar ze kon het niet vinden. Wel heel erg jammer want ik had graag nog een keer de bevestiging dat het allemaal goed gaat.
    Ik heb wel gevraagd of ik evt. tussendoor een keertje mag komen en gelukkig mag dat. Nu moet ik over 2 weken terug komen. Ben dan precies 12 weken, mocht ze het dan nog niet kunnen horen dan krijg ik er een echo achteraan.
    Nog even afwachten hier dus.

groetjes Joyce

14. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ik was ook 12 weken toen ik het hartje voor het eerst hoorde ;)

jessica

Deel Deze Pagina