Weet iemandvanaf wanneer de verloskundige het hartje kan horen? Ben benieuwd of bij mijn volgende afspraak,( 10 weken zwanger) er al wat te horen is van buitenaf. groetjes
Bij mij deden ze het ook pas bij 13 weken, met de meeste apparaten hoor je het buitenaf ook pas vanaf die tijd. Ik had een angelsound gekocht, die ongeveer vanaf 12 weken kan werken en daar hoorde ik bij 12 weken nog echt niks, pas bij 13, toen ik bij de vk was geweest en wist waar ik moest zoeken. Voor die tijd zit uk nog te laag, achter je schaambeen, daar komt de echo nog niet doorheen
Ik heb bij 8 weken en 5 dagen het hartje gehoord, samen met mijn vriend natuurlijk bij de VK. Dit was dan wel een inwendige echo.. Ik heb zelf de Bellytalk eens gekocht via marktplaats voor een klein prijsje (wat je normaal voor 1,5 maand zou betalen als je hem huurt..) Hiermee kun je soms ook al eerder het hartje horen.. Heb het net even geprobeerd, wel maar heel even omdat ik ukje niet teveel wil storen en ik hoorde toch al heel zachtjes de hartslag van de beeb (duidelijk niet die van mij..)...heb echt maar half minuutje geluistert omdat ik het over een week ofzo wel weer probeer...wil het niet vaker dan 1 keer per week proberen te doen. Maar heb idd gehoord dat je bij VK vaak pas rond 12 weken hartje van je uk te horen krijgt.. Liefs Sylvia
ja idd wat ik weet is dat het standaard is om met 12 weken het hartje te horen maar misschien verschilt dit dan nu ook weer per regio?
mijn eerste afspraak bij de vk was met 11,5 week en toen hoorden we het hartje heel goed. En ik huur zon bellytalk doptone en daar hoorde ik het hartje al mee toen ik nog maar net 10 weken was
Bij mijn eerste heb ik de bellytalk gehuurd en toen kon ik het hartje uitwendig horen met 8w6d zwangerschap. Bij deze uk heeft de vk geluisterd met 11 weken, ze moest goed zoeken maar en kon het uiteindelijk wel vinden. Doorgaans wil een vk pas luisteren tussen de 12-14 weken, het hartje is niet altijd goed te vinden en dan zou je alleen maar teleurgesteld of ongerust raken..
dan moet ik het maar afwachten of ze sowieso gaat luisteren, denk ik. Ik heb namelijk 's ochtends een afspraak bij verloskundige en 's middags een afspraak voor 2e echo. Dacht dat als ik het hartje bij de verloskundige al hoor, ik niet meer zo zenuwachtig ben voor echo later die dag. ( blijf toch onzeker na eerdere miskraam.) Dacht dat het misschien ook wel een leuk moment was om mijn dochter van 4 te vertellen/laten zien dat ze er een broertje/zusje bij krijgt. groetjes
i kwas precies 12 weken, toen heb ik het al heel duidelijk gehoord. vk gaf van te voren wel aan dat het te vroeg kon zijn en dat er een kans zou zijn dat ik niets kon horen. afgelopen dinsdag voor de 2e keer weer heel duidelijk gehoord en toen heb ik het opgenomen met de telefoon, als ik wil kan ik de hartslag instellen als bel/sms toon. hihi bij onze vk gaat ze iedere keer als ik voor controle langskom het hartje beluisteren. had het hartje met 9 weken ook al zien kloppen via inwendige echo ,entoen bewoog het ook op het beeld.
Bij mij probeerde ze het met 12 weken al... Toen vond ze het hartje niet, dus hoorde het hartje voor het eerst met 16 weken.
Ik ben vanmorgen bij de verloskundige geweest maar helaas konden ze het hartje nog niet horen. Ze heeft het wel even geprobeerd maar ze kon het niet vinden. Wel heel erg jammer want ik had graag nog een keer de bevestiging dat het allemaal goed gaat. Ik heb wel gevraagd of ik evt. tussendoor een keertje mag komen en gelukkig mag dat. Nu moet ik over 2 weken terug komen. Ben dan precies 12 weken, mocht ze het dan nog niet kunnen horen dan krijg ik er een echo achteraan. Nog even afwachten hier dus. groetjes Joyce