Lang overtijd en veel symptomen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Monika, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik wil hier toch even vragen hoe groot de kans is.

    Ik ben vandaag 44 dagen overtijd (zit op dag 72 van de cyclus(absurt)), heb echt zwangerschaps verschijnselen, maar de tests blijven negatief. ( dit is ronde 4 trouwens, ik juli 2005 gestopt met de pil)

    Nu heb ik een handige vriend. In mijn eerste ronde toen ik aan het ontpillen was, legde hij zijn handen, 1 op mijn buik en 1 op mijn onderrug, en werd hij erg misselijk van mijn hormonen (denk ik).

    De ronde erna vroeg ik hem dat weer te doen. Toen voelde hij niks en werd ik ook gewoon ongesteld.

    Nu mijn cyclus zo lang duurt, vroeg ik hem gisteren dat weer te doen....en hij werd misselijk.

    Nu ben ik zelf sinds gisteravond al behoorlijk misselijk.

    Mijn overige symptomen zijn: dikkere buik, opgeblazen gevoel, obstipatie, zeer pijnlijke tepels, borsten trekken enorm aan de zijkanten, vreselijke moodswings, emotioneel, meer plassen.

    Maar is er nog een kans of niet?

    Heb een vriendin die pas met 4 maanden zwangerschap positief testte. Hoe kan dat zo lang duren? En kan dat bij mij ook zo zijn?

    P.s. Hoop dat ik genoeg info in het bericht heb gezet.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Monika,

    er is wel een kans dat je zwanger bent, maar die lijkt me om eerlijk te zijn niet erg groot. Het komt inderdaad wel eens voor dat de tests negatief blijven.
    Het lijkt me wel een zeer moeilijke en onzekere tijd voor je. Waarom maak je niet een afspraak met je huisarts? Hij kan soms door inwendig onderzoek vaststellen of je zwanger bent, en/of hij geeft je een verwijzing voor het maken van een echo, dan heb je in elk geval duidelijkheid. Het is wel handig om even naar de huisarts te gaan, want ook als je onverhoopt niet zwanger blijkt te zijn, dit is wel een hele lange cyclus. Reden om dat even te bespreken.

    Ik hoop voor je mee op een wonder!

    Mirjam
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Bedankt voor je antwoord. Ik heb gelijk maar een afspraak gemaakt voor volgende week.
     

Deel Deze Pagina