Obstipatie :(

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Oceanspirit, Jul 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oceanspirit

Oct 24, 2012
    88
    0
    0
    Horeca
    Flevoland
    Hallo dames!
    Volgende week (10) verwacht ik mijn menstruatie, maar rond mijn vruchtbare periode heb ik gemeenschap gehad waarbij het condoom scheurde. (geen anticonceptie)
    Nu beginnen mijn borsten gevoelig te worden, ik ben vrij snel moe, maar het ergste is obstipatie.
    Ik kan echt bijna niet naar het toilet, loop de hele dag met pijn in mijn darmen. zelf met paracetamol op loop ik krom.
    Het is zo verwarrend want ik had een paar dagen ervoor een weeig gevoel onderin mijn buik maar door die pijn weet ik dus niet of het een evtuele zwangerschap kan zijn of dat het uitstraling pijn is. Vandaag werd ik ook behoorlijk beroerd dat ik het water in de mond had. Maar dat word ik dus ook als ik echt pijn heb.

Zou de obstipatie zelf ook een symptoom kunnen zijn? En dan zelf s zo erg?
    En hebben jullie tips voor me zodat dit misschien wat minder kan worden?

Oceanspirit.

2. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja roosvicee laxo iedere morgen een glas met lauw water helpt goed bij mij

veel vezels en drinken

3. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    aangezien je klachten zo erg zijn zou ik vragen aan de huisarts voor iest laxerend evt bij de apotheek halen of drogist maar wel vermelden dat je vermoedelijk zwanger bent

4. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Obstipatie kan inderdaad een symptoom zijn: ik heb er in het begin veel last van gehad. Vooral goed drinken is belangrijk en zoals al gezegd veel vezels eten. Succes ik hoop dat je snel weer wat opknapt :)

5. Oceanspirit

Oct 24, 2012
    88
    0
    0
    Horeca
    Flevoland
    Bedankt voor de tips, en ik hoop ook dat het snel over is. Dit vind ik masr waardeloos :(

6. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zie vele topics op forum gezondheid hierover,bij mij lactulose en movicolon nodig, nu gaat t net.....

7. xlady

xlady Actief lid

May 1, 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij was het wel een van de eerste symptomen dat ik zwanger was.
    Ik eet nu elke ochtend yoghurt met creusli en lijnzaad en heb nu geen last meer van

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Idem dito hier.
    Ik week zelf het lijnzaad nog voor met gekookt water zodat t al volgezogen zit met water.. Als je lijnzaad/vezels eet moet je er ook genoeg drinken anders werkt t averechts.
    Bij gaat gaat t overigens nu al wel beter,

Share This Page