plassen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mayke1980, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mayke1980

    mayke1980 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Woeha, ben net wakker of beter alweer. Ik moet echt minimaal 5 keer per nacht mijn bed uit om te plassen. Ook overdag moet ik echt vaak. En dan meestal alleen maar van die mini plasjes terwijl je het gevoel hebt dat je er een sloot uit moet plassen.

    Wie heeft hier ook last van? En hebben jullie tips om dit tegen te gaan?

    Groetjes, Mayke
     
  2. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi Mayke

    Hier nog eentje, ik pies me ook lam heb ik het idee. En regelmatig wakker snachts.
    maar nu probeer ik savonds iets minder te drinken.
    want overdag heb ik eigenlijk al 2l binnen. En dat doe ik nou 2 dagen en ben er 1x uitgeweest snachts.
    verder denk ik dat er weinig aan te doen is.
    Groetjes en succes
     
  3. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    hihihi grappig, zie dat je een dag verder ben dan ik!
     
  4. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    ja heeeeel erg vervelend! Als je nu al veel moet plassen dan wacht maar tot ze in gaan dalen......
    ik heb nu de hele dag het gevoel dat ik moet plassen omdat de smurf tegen mijn blaas aan drukt.

    Sorry heb geen bemoedigende woorden of tips voor je behalve ... suc6 ;)
     
  5. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Vaak plassen hoort er volgens mij bij, maar als je maar kleine beetjes plast en het gevoel hebt alsof je "sloten" kwijt moet, dan zou ik maandag even je urine op blaasontsteking laten testen bij de huisarts.

    Succes!
     
  6. augustus

    augustus Niet meer actief

    Ken de weg naar de WC met mijn ogen dicht
     
  7. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier ook iemand die s'nachts drie keer moet plassen. Het maakt niet uit of ik s'avonds nu wel of niet drink.
    Beeb ligt met zijn koppie naar beneden en drukt heerlijk op mijn blaas. Ach nog een paar weken dan is het weer over. :)

    Succes meid!
     
  8. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Helaas, is helemaal normaal, en er is niks aan te doen.

    Als je zwangerschap steeds verder vordert, drukt de baby tegen je blaas, en dus....vaak plassen.


    ;) annette
     
  9. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    ik heb er ook al heel wat maandjes last van. De laatste weken ga ik soms wel 6 a 7x per nacht.... :(
     
  10. jody

    jody Bekend lid

    13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Bij mij heeft het geholpen om idd 's avonds wat minder te drinken, en een kussen tussen mijn benen leggen. 8) Weet niet hoe het kan, maar slaap sindsdien weer als een roosje..... (voorzover het gaat) In het begin ligt het niet lekker maar het hielp bij mij wel tegen de nachtelijke uitjes.. :p Succes!
     
  11. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Kan ook een blaasontsteking zijn. Zou voor de zekerheid even mijn urine langs de huisarts brengen. Ik moet ook ontzettend vaak plassen wordt er gek van. Aan het begin van mijn zwangerschap heb ik een blaasontsteking gehad.
     
  12. mayke1980

    mayke1980 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Fijn te horen dat meer mensen hier last van hebben! Misschien is het wel een goed idee om de urine even langs te brengen bij de Huisarts.

    's Avonds probeer ik al niet te veel te drinken, maar dat helpt niet echt.... Helaas...

    Bedankt voor alle reacties! Jullie natuurlijk ook succes!

    Groetjes, Mayke
     
  13. Passoatje

    Passoatje Actief lid

    20 aug 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    ik heb ook dat probleem en ik word er haast gek van! ik kom dan pas van het toilet en dan denk ik dat ik alweer moet! pf echt vervelend :) en als ik rechtsta is het net of ik heel hard moet plassen en dan ren ik naar het toilet en dan komt een maar een beetje uit ..:) maarja die kwaaltjes nemen we er maar bij want binnekort hebben we toch iets heel moois in de plaats hihi:)
     
  14. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ja hoor nog eentje die constant moet plassen, soms ren ik naar de wc omdat ik het neit meer kan houden en dan komt er eigenlijk niks uit. De kleine rolt ook hen en weer op mijn blaas! Erg vervelend maar helaas niets aan te doen!
     
  15. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    overdag plas ik niet eens zoveel dat valt wel mee, het begint bij mij pas zodara ik net in me bed lig dan moet ik er al uit om te plassen en snachts zo ie zo al 2x en soms 3x maar dan moet ik ook maken dat ik beneden ben anders pies ik zo in me broek en dan komt er me toch een sloot urine er uit dat ik soms heb van waar komt het allemaal vandaan.
     
  16. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hier nog zo iemand :( !

    Vind het echt niet leuk meer! De voorbije weken had ik daar helemaal geen last van, maar sinds een paar dagen drink ik me suf, heb constant dorst, ik drink in de dag al zo'n 3 liter water (minstens), s'nachts staat er een fles van een liter naast me en rond 5 uur is die leeg. Ik probeer van minder te drinken, maar heb echt heel erg dorst, dus niet drinken gaat niet.

    Resultaat: deze nacht NOG eens zo'n 5-6 keer opgestaan, altijd enorm pijnlijk, omdat ik veel meer zou moeten gaan met de hoeveelheid die ik drink.

    Maar veel plassen is volgens mij dus normaal, als zo'n ukje tegen je blaas aanzit! ;)
     
  17. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Virginie83 is je suikerspiegel goed omdat je zoveel drinkt en erge dorst hebt?
     
  18. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Dat vraag ik mij eerlijk gezegd ook af.

    Ik moest zowieso een bloedafname doen, dus ik vermoed dat ze wel iets van de suiker zal gevraagd hebben.

    Als dit zo blijft ga ik toch eens bellen, want dit kan niet blijven duren hoor! Krijg echt niet genoeg slaap zo..
     
  19. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ik drink en plas ook heel veel !

    maar suiker was in orde dus
     
  20. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Ik moest voor mn zwangerschap meestal 's nachts al 1x plassen, maar dan pas tegen de morgen (uurtje of 5)

    Vlak voor mn nod begon het met plassen om n uur of 1 en dan later nog een keer en dat is tot vandaag niet anders geweest! Na 3 a 4 uurtjes slapen moet ik gewoon plassen!

    t Maakt bij mij niet uit of ik s avonds wel of niet veel drink; plassen moet ik toch. En weinig drinken is ook niet goed voor je blaas, dus ik blijf maar gewoon drinken.

    Mn plasrecord is 5x.

    Ik neem het maar voor lief, ik slaap daarna toch zo weer verder.

    groetjes en plas ze!
     

Deel Deze Pagina