hai, wat n ramp he! mijn kat deed dat ook in ons nieuwe huis.. terwijl ik gewoon n kattenbak had staan en ze naar buiten kon.. Nu heb ik van dat spray gekocht bij de dierenwinkel (wel duur!) en spray ik elke avond in alle hoeken vd kamer.. en op de plek waar ze altijd plast.. Nu plast ze dus niet meer! je kunt het evt ook op de bank sprayen...
Hey hey, Ik ben net 2 weken (even afkloppen ) van het bankplassen af..heb ook 2 kittens 2 poesjes...eerst was de een onzindelijk, had ook een extra bak gekocht, in de een ging ze plasswn, in de andere poepen, en vervolgens ook nog eens op de bank plassen...ik heb toen ook van alles geprobeerd, folie, azijn citroen, die afweerspray.. alles hielp, maar iedere keer maar heel even...toen heb ik ze snachts iedere keer met kattenbak in een hele kleine ruimte gezet op aanraden dierenarts..toen was de een idd zindelijk..maar daarna begon de ander, ze plaste op de bank, zodra ze in de keukenkast kon in de pannen en in de kinderstoel...toen heb ik mijn kattenbakvulling veranderd, ik had van die houtkorrels, heb toen gewoon grit gehaald en wat blijkt! ze vinden het heerlijk! wel deed ik gelijk van die spray in de kattenbak catnip geloof ik, dat vinden ze lekker..sindsdien hebben ze de grootste lol op de kattenbak en gaat het tot nu toe prima! dus opsluiten in kleine ruimte met kattenbak zodra je geen toezicht kan hebben.. of..kattenbak vulling veranderen en catnip sprayen... soms schijnt het ook te werken om een het gedrag te onderbreken door ze bijvoorbeeld een weekje in een bv konijnenhok te zetten met kattenbak (niet te klein, maar zeker niet te groot) en dan geen matje of iets dergelijks neerleggen (dit ook van de dierenarts maar alleen als je alles hebt geprobeerd en niets heeft geholpen...is wel sneu, maar schijnt wel heel effectief te zijn..ze moeten dan wel zindelijk worden anders zitten ze in hun eigen uitwerpselen.. hoop dat je er wat aan hebt..suc6 groetjes
Ja, wanneer ze nog zuigen (zijn ook nog maar 9 weken oud) dan zijn ze te vroeg bij hun mama weggehaalt... Geen wonder dat ze dan afwijkend gedrag vertonen. Maar dit is alleen in onze ogen afwijkend, voor de kat zelf is het heel normaal. Hij weet immers niet beter. Zet ze idd regelmatig op de bak en prijs ze (kir goed zo *naam* poesje en geef een lekker brokje). Belonen, belonen, belonen en niet straffen. GEEN PLANTENSPUIT! Of andere vormen van straffen. Katten reageren daar heel slecht op, worden angstig en gaan juist meer (in onze ogen) abnormaal gedrag vertonen. Belonen werkt perfect, want het is leuk op die kattebak joh, gaan we vaker doen!
Wij hebben sinds een ruime week ook een kitten erbij en die heeft 2 kleine plasjes buiten de bak gedaan. Ze moest hier natuurlijk nog wennen aan alles (lees: 2 honden en een katertje van bijna 1 jaar) en ze durfde niet op de bak door het luikje Ze is nu helemaal op haar gemak en luikje weggehaald en nu doen ze het samen op de bak die ik al had.