plassertje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by liesbet77, Oct 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

Dec 26, 2009
    333
    0
    0
    bediende
    Belgiƫ
    hallo

vroeg me af of het normaal is dat bij een jongentje van bijna 5 de voorhuid nog steeds weinig naar achter kan bij het wassen.
    Mij lijkt het niet echt normaal maar ik wil er niet mee naar de dokter gaan als het niet echt nodig is , dat wil ik hem niet aandoen.
    daarom wil ik dat graag even van jullie horen ...

2. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Volgens mij is dat niet goed hoor. Ik dacht dat het voorhuidje zo rond de 2 jaar toch wel los genoeg moet zitten om naar achter te doen om te wassen.
    Ik ben met mijn zoontje, toen hij een jaar of 2 was, ook hiervoor naar de dokter geweest. We moesten het in bad of onder de douche zachtjes naar achter trekken om het te kunnen wassen (was altijd een drama....). Maar nu zit zijn voorhuidje gewoon los en hij maakt het zelf schoon (hij is nu 3.5).
    Dus zou voor de zekerheid toch maar even langs de ha gaan.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
  4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje was daar erg vroeg mee, maar die had vaak een ontstoken piemeltje en daardoor heeft de HA toen heel voorzichtig geprobeerd of zijn voorhuidje al los kwam.
    Toen die eenmaal een beetje los was en wij het konden schoonmaken kreeg hij geen ontstekingen meer eraan.
    Maar heb toen ergens gelezen dat t erg verschillend is per kind, net zoals de voorhuid zelf per kind verschillend is (strak/los/groot/klein).

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Mij is door de uroloog aangeraden er tot een jaar of 5 van af te blijven. Pas daarna kan het wat losser worden.
    VOlgens mij is er niets mis mee maar als je het niet vertrouwd even overleggen met je huisarts.

6. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

Feb 5, 2007
    966
    0
    0
    friesland
    mijn zoontje word dinsdag drie
    en die heeft het ook ,, nou ben ik er mee naar de dokter geweest omdat als ie stijf piemeltje krijgt er last van heeft ..
    hij is door gestuurd naar het ziekenhuis en word binnen nu en 3 weken geopereerd. ik zou er gewoon mee heen gaan als ie wel geopereerd moet worden kan je dat beter zo vroeg mogelijk doen hebben ze het minste last

7. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Vorig schooljaar ben ik met mijn vijf jarige zoon naar de schooldokter geweest. Ook zijn voorhuidje kan nog maar minimaal teruggeschoven worden (wel zover dat je het plasgaatje en een stukje van het eikeltje ziet). Zij maakte daar geen enkel probleem van. Ik moest wel tijdens het douchen heel voorzichtig het huidje zover naar achter schuiven als mogelijk was, dit om het goed schoon te houden en het huidje soepeler te maken...Hij kan inmiddels een stukje verder als toen. Zolang er nog schot in zit en Milan er geen last van heeft, kijk ik het rustig aan. Dit had de arts ook zo gezegt...Hij is overigens nu bijna 6 (30 oktober).

8. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

Feb 5, 2007
    966
    0
    0
    friesland
    bij mijn zoontje zit er echt geen beweging in en als je het probeert gaat het bloeden.. ik dat dat dat de reden is want je kan dus ook met geen mogelijkheid zijn eikeltje zien

Share This Page