lactulosesiroop

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inky, 14 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Vande CB-arts moest Niels aan de lactulosesiroop. De huisarts wilde dit echter niet voorschrijven omdat hij daar krampen van zou krijgen.

Omdat Niels zoveel moeite heeft en het stukje boven zijn anus al gescheurd is, heb ik het zelf gekocht.
    Nu zei de apotheker dat ik 1 keer per dag 5 ml moet geven.

Wie gebruikt het ook?
    Hoeveel geven jullie en doe je het door de fles of geef je het juist ervoor of erna? Door de fles of met een spuitje?

Alvast bedankt!

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Inky, Ik heb het nog nooit voor Tim of Lisa gebruikt maar ik denk dat je het het beste met een spuitje kan geven. Dan komt het meer als verrassing en slikt Niels het waarschijnlijk beter door.

(we geven het ook aan de mensen op het werk. Maar dan gewoon in een medicijnpotje... maar dat lijkt me dus niet handig voor Niels

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik denk dat je het het beste met een spuitje kunt geven. Stel je doet het door de fles en de fles wordt niet helemaal leeggedronken.
    Ook is de lactulose nogal dik en kleverig dus weet ook niet of het wel oplost in melk.
    Bij voorkeur ineens innemen bij het ontbijt. Las ik in de bijsluiter. Of het nu voor of na de fles is geen idee.

4. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi Inky,

Colin heeft maanden lang lactulose gehad. Hij had wel af en toe krampjes maar dat heeft iedere baby, het was in ieder geval niet heel erg en niet heel vaak. Die krampjes wogen trouwens echt niet op tegen de verstoppingen die hij steeds had en de pijn die hij daar van had. Hij heeft meerdere malen vanwege de verstopping een clysma moeten krijgen. Ik ben nu pas sinds een kleine 2 maanden er mee gestopt, en het gaat gelukkig goed nu. Ik moest het van de kinderarts 's morgens voor de eerste voeding geven. Ik gaf het met een spuitje in zijn wang en liet hem tegelijkertijd op mijn pink sabbelen. Wel langzaam spuiten want het een beetje stroperig dik spul. Ik gaf verschillende doseringen. Als het redelijk ging kreeg hij 5 ml hielp dit niet meer ging ik naar de 8 ml ging het dan weer beter dan ging ik weer omlaag, en op het eind heb ik iedere week een ml minder gegeven tot het niet meer nodig was. Je kan het ook beter geleidelijk afbouwen, want wanneer het toch weer slechter gaat en je bent inmiddels helemaal gestopt dan duurt het weer een aantal dagen voordat het werkt, met als gevolg dat je weer een aantal dagen met een kindje zit die niet kan poepen.

Zo heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

5. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

bij mijn dochter dus idd het zelfde probleem, het CB zei 5 ml maar het deed echt helemaal nix, dagen later fay koortsig en heel veel pijn in der buik en helemaal hard!
    ik naar de dokter die zei je mag ook 10 ml geven tot je denkt het is los en dan gaan minderen!
    je mag het idd maanden gebruiken want het is niet schadelijk zei de dokter...
    maar ja zo was het voor mijn dochter ik weet niet hoe het voor jullie zal zijn...

6. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Britt gebruikt het ook..
    eerst had ze 10cc daarna 8cc en nu zit ik op 5cc
    Ik geeft het haar in wat voeding, maar dan moet je wel zorgen dat de fles leeg gaat
    dus ik doe het met 2 flesjes 1 flesje met 40cc lactulose want dat maakt ze zeker op dan de rest
    Britt had wel eenorm veel kramp de eerste paar keer maar dit was met 10cc nu met 5 geen enkel probleem meer, en elke dag ontlasting ...echt een opluchting!

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier zitten we bijna continu aan de lactulose. Net 5 weken gehad, gister voor het laatst en vandaag was het al weer mis :rolleyes:

Ik kreeg het advies om eerst 5ml te geven vóór de 1e voeding.
    Wanneer het poepen goed op gang is, kun je 2,5 ml gaan geven (om af te bouwen)

Ik geef het ook met een spuitje en doe dat in haar wang (zodat het niet direct achter in haar keel schiet)

Deel Deze Pagina