Help me! Modetopic

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Ik ga in september in een apotheek werken en wil goed voor de dag komen. Kunnen jullie me elpen met wat ik aan kan doen? Ik moet echt een nieuwe garderobe hebben want heb niets bijzonders. En het mag niet duur zijn ik heb niet veel geld. Aangezien ik echt een modekneus ben graag van top tot teen dingen showen. O enne, het moet lekker zitten en niet te warm. Ben niet veeleisend hè? Haha. Eens kijken of iemand tips heeft.

2. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

#2 fenneke80, 12 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2012
    Leuk :) Even denken...
    In een apotheek kan je wel gewoon een spijkerbroek aan toch? Dat zou ik doen als het niet heel warm is. Bij warmte zijn chino's (tikje wijde) of andere katoenen broeken (strakkere, in alle kleuren van de regenboog) fantastisch! (Ik krijg met mijn maat 44 snel uitslag op mijn bovenbenen als ze de hele dag tegen elkaar schuren :))

Daarboven kan je allerlei leuke blousen dragen, dat is lekker luchtig en kan ook heel netjes zijn. Een paar voorbeelden:

hele outfit: Product Detail | H&M NL
    hele outfit: Dames | H&M NL
    broek: Product Detail | H&M NL
    broek: Product Detail | H&M NL
    blouse voor een beetje personality: Product Detail | H&M NL
    lekker simpele blouse: Product Detail | H&M NL

Ik heb dus alleen bij de H&M gekeken, die zijn best goedkoop.
    Nog een paar tips: Kies 1 of 2 basiskleuren en zorg dat alles daarbij past. Bijvoorbeeld bruin en blauw, koop broeken in die kleuren en zorg dat je shirts en blousen bij allebei passen.
    Voor over blousjes en shirts kan je gewoon vestjes doen als het kouder is, of voor wat meer gekleed een blazer.

En schoenen zijn behoorlijk belangrijk als je er de hele dag op moet staan natuurlijk! Please: geen crocs, koop dan een paar leuke sportschoenen (Leder comfort schoen (breedte G) - Schoenen - Dames - vanHaren Schoenen of Trendy sneaker - Schoenen - Dames - vanHaren Schoenen).

Heel veel succes alvast met je nieuwe baan!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Voor onder de witte jas?

Ik zou zeggen, niet zo veel bijzonders. Misschien een nette pantalon met een blouse. Simpel en netjes

zoiets:

Bekijk bijlage 259483

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    In onze apotheek dragen alle medewerkers hetzelfde. Wel casual kleding, geen witte uniformen, maar ze hebben wel een soort bedrijfskleding. Dus voor je een nieuwe garderobe aan gaat schaffen zou ik het eens op je nieuwe werkplek navragen hoe ze dat doen!

5. fenneke80

Oja, je moet natuurlijk een jas/schort aan... vergeten!
    Verandert niet veel, alleen zijn witte shirts met een print op de voorkant niet heel handig omdat je die waarschijnlijk niet ziet. Ga dan voor kleur op de plekken die je wel ziet.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Precies, is hier ook zo.. Dan dragen ze meestal ook allemaal een zelfde soort broek (hier een witte maar kan ook een spijkerbroek zijn ofzo.. en dan sommige gewoon een longsleeve eronder.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Hier hebben ze dat jammer genoeg niet. Zou zoveel makkelijker zijn!

8. Tese

Tese Niet meer actief

O en ik draag geen witte jas straks. :p

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Dan zou ik nog steeds gaan voor pantalon en blouse. Dat kan in alle kleuren en in alle kleurencombinaties

Dat is mijn favoriete werkkleding

10. fenneke80

Ik zou wel even gaan kijken welke stijl ze aanhebben. Als iedereen in spijkerbroek loopt, voel jij je misschien niet zo op je gemak in een pantalon. De broeken uit mijn eerste post zijn een tussenoplossing.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Broeken zijn voor mij altijd lastig. Wil dolgraag die broeken van de hm aan maar ik heb dikke bovenbenen en bij m'n buik zit het altijd te wijd. Ben trouwens best fors. Was ik vergeten te zeggen. Heb maat 44 van broeken maar ben wel aan de ww.

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

13. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Broeken van H&M vond ik zelf helemaal niks toen ik nog maat 44/46 had. Waar ik wel vaak goed kon slagen voor (nette) broeken was bij Promiss, Miss Etam en WE. Kost soms misschien wat meer dan bij H&M, maar als je 2 goede broeken hebt ben je klaar. Dan kan je verder gewoon goedkopere tops en blouses kopen voor erop.

14. fenneke80

Dat ligt wel aan je figuur, ik heb maat 44 en kan juist heel goed slagen bij de H&M, spijkerbroeken niet (die heb ik van promiss) maar die katoenen broeken staan mij juist wel goed.

Kwestie van proberen!

15. me83

me83 Niet meer actief

je kan natuurlijk altijd even langsgaan of bellen en vragen of er een regel is
    met wat voor kleding je wel of niet aanmag.
    wij mochten wel spijkerbroeken dragen maar kregen een polo van werk.. in principe zien mensen meestal alleen je bovenkant.. maar als ze geen regel hebben kan je altijd een pantalon aandoen.. zit heerlijk en is vrij dun van stof.. daarop kan je een leuke blousje doen en bijv een dun sjaaltje om je nek met wat kleur erin bijv.of een leuke ketting. zodat je er netjes maar wel fleurig uit ziet.

pantalons verkopen ze ook wel eens bij de wibra of zeeman of dat soort zaken.(goed zoeken). coolcat/wonderwoman heeft het ook vaak..of bijv c&a of h&m.. hebben zeer leuke kleding voor niet al te veel geld.. en anders toch echt even lekker losgaan in de primark! daar heb je veel voor weinig!

16. Tese

Tese Niet meer actief

Toevallig moet ik er morgen nog wezen voor m'n contract dus ik zal eens goed kijken wat iedereen aan heeft. Bedankt!

Deel Deze Pagina