Is dit verlatingsangst? Sinds gisteren begint mijn kleine vaak te krijsen als ik hem op bed leg. Hij doet dit niet bij ieder slaapjes. Net was het zo: hij hoorde me op de gang en hij werd stil, maar toen ik niet meteen zijn kamertje in liep begon hij weer, maar dan veel harder dan voorheen. Zodra ik de kamer uit was begon hij weer te huilen. Maar dat duurde maar een paar tellen. Als hij in de box ligt en hij ziet me niet dan huilt hij ook wel eens. Dit is over als hij mij ziet of als ik hem oppak. En hoe kan ik er het best mee om gaan? En hoe lang duurt deze fase?
Bij mij kont de fase af en toe terug... dan gaat het weer een paar weken goed en dan ineens kan ze niet meer zonder mama. Als het kan geef ik er aan toe, heeft toch met hechten te maken en daar geef ik graag aan toe maar als het echt niet kan dan heeft ze gewoon even pech en zorg ik gewoon dat ik af en toe mn hoofd even laat zien zodat ze weet dat ik er heus wel ben. suc6!
oh wat herkenbaar, hier doet ons mannetje dat ook sinds een week... ik probeer er een wel aan toe te geven en meestal valt hij toch in slaap na een paar jengeltjes.
Mijn zoontje is 7 maanden en heeft dit ook. Huilen als hij je niet kan zien, pfff. Het is heel wisselend hoelang dit kan duren. Veel kiekeboespelletjes doen, kan helpen. Dan leert je kindje dat je niet echt weg bent.
Bij mij precies hetzelfde! Colin is nu 7 maanden en gaat heel hard huilen met echte tranen als ik wegloop en zodra ik terugkom, is het opeens over en krijg ik een grote glimlach.