gisteren hing de oorknop van mijn dochter half uit haar oor. Ik zag dat haar oorgaatje ontstoken was en ik zag geen achterkantje meer dus ik trok de oorbel uit haar oortje. Hij ging heel lastig mee maar ik dacht dat dat kwam door het korstje van de ontsteking. Net zegt mijn dochter opeens, het achterkantje zit in me oor he mam. Ik ging even kijken om te kijken hoe het met de ontsteking was en tot mijn schrik heeft ze gelijk! Het plastic achterkantje van de oorbel zit helemaal in haar oorlel gegroeid! Ik krijg het er met drukken echt niet uit helaas. Iemand hier ervaring mee?
Ja wij, helaas. Wij hebben het ding los kunnen weken met dodezeezout oplossing (dus water koken, eetlepel zout erin en laten afkoelen), daarmee spoelen als het lauw is.Ook blijven spoelen nadat hij eruit is ivm ontsteking. Onze dochter had met die achterkanten altijd gedonder. Nu hebben we haar mini piercings ingedaan, van die staafjes met balletjes. De voorkant heeft wel een klein steentje, de achterkant een draai-bolletje. Dit gaat perfect en kan er niet ingroeien.
Ahhh wat rot! Zelf kun je beter niet teveel eraan zitten. Als ze niet teveel last heeft dinsdag naar de huisarts. Anders de hap bellen
Ik zou toch de hap bellen. Tot dinsdag wachten lijkt me te lang. Straks wordt het juist nog erger. Zelf geen ervaring mee, maar het klinkt niet echt goed
Mag ik vagen waar je de mini piercing hebt gehaald? Wij zoeken het namelijk ook met een draai achterkant.
Nou het is geen levensbedreigende situatie hoor, dit kan prima wachten tot maandag. Ik zou haar oor met warm water week maken en dan nog een proberen (bv onder de douche)
Als ze er bv koorts bij krijgt, dan niet wachten hoor. Hap is ook niet alleen voor levensbedreigende situaties...
Allereerst wil ik je adviseren om nu eerst zilveren oorringetjes te gaan kopen. Want als de achterkant er uit is, moet er iets nieuws in! Anders groeit het vast/dicht. Mijn dochter had iets soortgelijks. Ik heb er direct van dat ontsmettingsmiddel bij gekocht bij de juwelier. Die hebben dat altijd. Daarna goed schoonmaken thuis en warm compres proberen. Wellicht lukt het daarmee. En als het er dan dus uit is, ontsmetten en oorring er in. En dan dagelijks ontsmetten en het ringetje even bewegen. Bij mijn dochter zat er een megagat, nu een gewoon gaatje.
Maandag is het een feestdag dus is alles dicht. Het is misschien niet levensbedreigend maar ik vind nog 3 dagen wachten best veel. Misschien zeggen ze dat het niet nodig is om langs te komen, maar bellen kan nooit kwaad.
Het ringetje van mijn dochter heeft trouwens een soort van klikachterkant, dus niet zo'n ouderwetse dat je hem erin moet prutsen.
Bij een piercingshop kan je ook vaak oorbellen van chirurgisch staal kopen. Die heb ik voor mijn dochter gehad omdat ook goud en zilver ging ontsteken. Ik zou ook even de hap bellen om te overleggen wat je het beste kunt doen. Vinden zij dat je niet langs hoeft te komen dan hebben ze vast wel tips voor het losmaken ervan.
Ik heb vroeger een knopje in mijn oor gehad die erin gegroeid was. Die moest er uit gesneden worden in het ziekenhuis! Maar ik weet niet hoe het met plastic zit. Ik zou toch de hap bellen..
Is er geen piercing zaak bij je in de buurt? Ik denk dat die je ook wel kunnen helpen. Alles is steriel en ze hebben alle materialen om het ding eruit te halen. Denk dat de dokter niet meer doet dan met een tangetje het ding eruit halen. Maarr zit die echt zooo goed erin gegroeid dat die eruit gesneden moet worden dan zou een piercingzaak natuurlijk niks kunnen doen. Wel heel vervelend! Hoop dat ze niet al te veel pijn heeft.
Het ligt misschien aan je huisartsenpost, maar hier kun je altijd bellen voor overleg, de assistentes zeggen hier altijd dat als we twijfelen (na besluit om nog niet langs te komen) we gewoon weer moeten bellen. Dus dat zou ik doen. Ik denk dat je niet direct er heen hoeft, maar zou advies vragen wat je er nu het beste mee kan doen.
Ik zou inderdaad de hap bellen en overleggen. Als hun vinden dat je langs moet komen dan hoor je dat vanzelf. Ik zou bellen voordat je van alles zelf gaat proberen.
Oh dat is een rot gevoel. Zelf vroeger gehad met ringetjes, die waren aan beide kanten vastgegroeid. Destijds water gekookt, af laten koelen en daarmee de boel losgeweekt. Daarna grotere oorbellen gekregen van mn ma. Een rotgevoel, maar wat nodig is, is nodig. Met het gekookte water ontsmet je de boel ook gelijk. Sterkte voor uw dochter.
Hier zelf gehad met een piercing die compleet in was gegroeid door een ontsteking. Deze zat in het kleine stukje voor de ingang van je oor. Ik was toen toevallig op vakantie en een dag zwemmen in het zwembad en kon hem er toen zo uithalen. Dus denk dat goed weken zoals iemand hier ook zei met dodezeezout.
Ik ga straks meteen het weken proberen en als ik merk dat ze er echt last van begint te krijgen dan bel ik de hap. Ze heeft normaal altijd echt zilveren oorbelletjes gehad en is altijd goed gegaan (die heeft ze ruim 5 jaar zonder problemen in gehad) Nu is ze zelf op een leeftijd gekomen dat ze graag zelf haar dingetjes uitkiest en ze zag deze oorbellen hangen bij de Kruidvat. Ze wilde ze zo graag en ik was me er niet van bewust dat er dit soort risico's aan zitten.. In iedergeval een les om niet weer van die nepperts te kopen!