Oh wat naar. Nooit geweten dat dat kon joh. Kan me er ook bijna geen voorstelling van maken zelfs. Ik hoop dat het lukt dmv weken. Sterkte voor je dochter.
Maakt geen drol uit of ze nep zijn of niet, ze waren misschien niet steriel. Ik draag al jaren geen oorbellen meer en als ik aan mijn gaatjes ga zitten kan het toch wat gaan ontsteken. Daarom altijd eerst even steriliseren wanneer je nieuwe oorbellen indoet, of andere piercings wat dat betreft. Sowieso met open wondjes en zwemmen altijd uitkijken want dan kan er een bacterie in komen. Gewoon eerst met zout water proberen en als je er aan gaat trekken, probeer even steriele handschoenen aan te trekken. Vandaar dat het ga even langs een piercer een goed idee is of het bij de HAP te laten doen.
Ik heb als kind een bloedvergiftiging opgelopen doordat ik de plastic oorbelletjes die ik kreeg op mijn verjaardag zonder schoon te maken door mijn gaatjes had gedrukt...niet handig en erg mee uitkijken. Ik zou ook voor advies de hap bellen. (gaat nu even naar de oorbellen van dochter kijken of die oke zijn....)
Hoe kunnen oorbellen zo snel ingroeien dan? Ik haal mijn oorbellen er elke avond uit, lijkt me niet dat ze in 1 dag vast groeien. Of droeg je dochter ze ook 's nachts? (Sorry, geen verstand van, maar dat lijkt me pijnlijk) In ieder geval hoop ik dat het opgelost is en dat ze er niet al te veel pijn van heeft!
Mijn dochter draagt om die reden ringetjes. De knopjes groeiden ook steeds in met uit eindelijk een giga ontsteking in haar oorlel. Deze kwam eruit nadat ik op advies weer ringetjes in liet doen bij de juwelier. Er zat zoveel pus en korsten in haar lel dat die er meteen uitgedrukt werden door de ringetjes. Waren overigens ringetjes die ze gebruiken vlak na t schieten. Hopelijk heeft je dochter er niet teveel last van en kun je met weken t achter kantje eruit krijgen. Sterkte!
Ja,ik. Mijn vader heeft toendertijd het achterkantje via de voorkant eruit gedrukt. Ik heb sindsdien er wel een bultje / wild vlees op mijn oorlel. Heb ooit zelf met een schaar het grootste stuk vlees er vanaf geknipt. Als ik er nu over nadenk snap ik niet dat ik dat bedacht had,maar goed dat is een ander verhaal
Ik zou beginnen met het weken met een zeezoutoplossing, dit helpt sowieso goed wanneer je een ontsteking hebt en kan verder geen kwaad omdat het een natuurlijk product is (google even naar de verhoudingen) Verder zou ik eerder contact opnemen met een piercingstudio dan met een huisarts of de huisartsenpost, een goede piercer heeft vaak meer kennis hierover dan een huisarts. Een huisarts weet van alles een beetje, een piercer weet heel veel over een beetje. Hiermee wil ik zeggen dat een goede piercer ook over deze kennis beschikt en een huisarts je minder informatie kan geven hierover.
Niet veel nieuws! Volgens de HAP is het niet gevaarlijk dus ik moet wachten tot ik naar de huisarts kan. Inmiddels is de ontsteking ook helemaal weg en het oor is rustig... Het plastic achterkantje is wel echt helemaal weg in de huid en de huid daarachter is ook helemaal erom heen geheeld zeg maar... Ik ben echt bang dat ze het eruit moeten snijden.