Plastic beker met zo'n rietje erin pas vanaf 1 jaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Goldsword, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik ben eigenlijk op zoek naar zo'n plastic beker met zo'n rietje erin, maar nu zie ik op de verpakking staan dat dit pas vanaf 1 jaar is. Waarom is dit pas voor 1 jaar? Wat is het gevaar wanneer je de beker al eerder zou gebruiken? Vind het makkelijker dan een tuitbeker, maar zit nu een beetje met die leeftijdsgrens ...

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Het is meer dat ze nog niet uit een rietje kunnen drinken onder de 1. Als je kindje dat wel kan, kan je hem gewoon gebruiken.

3. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ok bedankt! Dan ga ik hem mooi proberen :)

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

5. tuc

tuc Niet meer actief

hier lukte het met 9 maanden

6. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier lukt het nog niet, haha, ze zijn echt verschillend erin.

drinken uit een open beker kan hij dan weer wel als de beste.

7. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Wat helpt is om het te leren is een normaal pakje drinken te nemen, het rietje in de mond te doen en er zacht in knijpen. Ze krijgen dan drinken in hun mond en gaan automatisch drinken. Hier bij alle drie de kinderen zo gedaan en hadden het daarna zo door

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Je hoeft niet naar de leeftijden te kijken.
    Toen hij 6 maanden was heb ik een tuitbeker, rietjesbeker en gewone beker gekocht en met ze alle 3 stilaan begonnen en het lukt alle 3 maar bij de rietjesbeker drinkt hij wel het minste

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ging het meteen goed met de Hema rietjesbeker, nu alweer paar weken

10. tuc

tuc Niet meer actief

Die tip las ik ook maar her probleem was dat ik de inhoud van die pakjes nog niet geschikt vond voor mijn baby....en voor mn dreumes ook nog niet;)

11. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    rietjesbeker is hier een succes vanaf het aanbieden, rond 7 maanden. Hij had het bijna direct door. Ging veel beter dan met een tuitbeker.

12. Gul1

Gul1 Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Bij de CB hebben ze bij ons met 7 maanden aangeraden om geen tuitbeker te gebruiken. i.p.v. tuitbeker hebben ze aangeraden om uit een gewone beker of met een rietje te drinken omdat dat goed is voor de ontwikkeling van de mondspieren :)
    Bij ons lukte het met de tweede keer, maar dametje had niet door dat ze het moest doorslikken i.p.v. eruit spugen ;)

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier hebben ze hem alle drie met 6 maanden gekregen na even oefenen hadden ze het gelijk door

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Bij de natuurvoedingswinkel hebben ze biologisch troebel appelsap zonder enige toevoeging. Zijn ook maar even houdbaar in de koelkast

15. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Nou we hebben het geprobeerd met de beker van ah, groot succes :) Ze had het bijna gelijk door en vindt het hartstikke interessant en leuk :)

Deel Deze Pagina