peuter smeert bed onder de poep

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jalea, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn peutertje vind het nu al 3 dagen achtereen leuk om bij een diarree luier, zijn pyjamabroek uit te trekken, en dan met z'n handen aan zn luier te gaan trekken en het hele bed onder te smeren :confused:
    jullie begrijpen natuurlijk wel dat het enorm vies is en dat de hele bovenverdieping dan gelucht moet worden, zo erg stinkt het!
    hij krijgt 's ochtends in bed wat te drinken (hij is altijd erg vroeg), en slaapt dan nog zo'n 1,5uur verder. ergens na die 1,5uur is hij opeens heel snel met zijn broek uittrekken en de boel ondersmeren, want ookal ben ik erop bedacht, hij is me steeds voor! pas als alles eronder zit, roept hij mama.

wie heeft tips?

en vooral ook, wie heeft tips voor zijn bed? ik kan bijvoorbeeld nergens een moltonzeiltje vinden die over zijn hele matras past (nu nog 60x120, maar binnenkort een juniorbed)
    heeft iemand ervaring of dit gedrag nog erger word met een juniorbed...? ik ben bangd at hij dan bijv. ook de muren onder gaat smeren ofzo :evil:

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Misschien een pyamabroek kopen met een lint/touwtje erin dat je kan aantrekken en strikken. Als je daar dan een knoop inlegt (ipv strik) dan krijgt hij hem niet los en dus ook zijn broekje niet naar beneden...

Het is maar een idee hoor..

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik vrees dat mijn bengel veel slimmer is dan dat :s hij zal de knoop zo strak trekken dat ik hem niet meer los krijg, en de kans is groot dat hij alsnog de broek wel naar beneden krijgt :( hij is heel erg slank

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Whahaha, klinkt bekend :)

Slaapzakje weer aantrekken?
    Pyamaatjes aan 1 stuk kopen, van die babypyama's?
    Ze hebben het hier maar 1 keer gedaan, succes!

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    slaapzakjes zijn we net een week mee gestopt omdat hij zo levensgevaarlijke dingen ermee deed, dat het echt een wonder is dat hij vorige week niet gestikt is :(

pyjama's aan 1 stuk.... met drukknoopjes bedoel je? die trekt hij zo uit...
    de slaapzak met het 'ritsdingetje' naar binnengeduwt krijgt hij ook los, rits op de rug helpt ook niet...

ik weet het echt ff niet meer wat ik nu nog proberen kan

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Vastbinden :evil:

Nee maar denk je niet dat het van voorbijgaande aard is?
    Ik snap dat het heel vervelend is, die zooi, maar opzich is 3 keer nog niet echt zorgwekkend.
    Hoe lang heeft hij al diarree?

Misschien toch proberen zoveel mogelijk te negeren,als hij ziet dat je vol afschuw dat aantreft dan is het leuk nog eens te doen?

Zijn maar ideeen hoor.

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik hoop dat het van voorbijgaande aard is, maar weet het nog zo net niet, hij vind het reuze interessant (en natuurlijk vind hij zijn luier ook gewoon vies)
    hij heeft al wel 10 maanden diarree, we proberen hem extra vet te geven, maar vind het lastig. ik vind niet dat een kind van net 2 iedere dag chips moet eten, maar het enige dat momenteel enigzins lijkt te helpen, is hem iedere dag een handje nibit chips te geven, dan word de diarree een stuk minder dun.
    probeer hem ook volle produkten te geven maar daarvan zie ik geen effect op zijn ontlasting.
    de huisarts vind het allemaal wel prima zo, gaat vanzelf wel over zegt ze grrr

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Heeft hij geen intolerantie voor melkproducten?
    Drinkt hij veel drankjes met suiker? (peuterdiarree)

9. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Heeft hij een onderbroekje of een rompertje aan.
    Jelina deed dit ook een tijdje maar toen zijn we haar gewone onderbroekjes gaan aan trekken, en sindsdien doet ze het gelukkig niet meer.

10. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik had toen ik zwanger was een molton met zeil op mijn eigen bed, voor als de vliezen zouden breken. zijn te koop bij de hema. is misschjien wel wat groot voor een juniorbed, maar dan kan je hem goed onder de matras stoppen

11. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik las op een ander forum als tip de luier omgekeerd om doen (sluiting op de rug) en de sluiting dicht plakken met tape.
    Succes ermee!

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Huisarts? Heb je het nog niet verder gezocht dan alleen bij haar? De huisartsen van tegenwoordig "madderen" mij veelste lang maar wat aan...In jou geval had ik allang een doorverwijzing gevraagd, zèker omdat het om een kind gaat wat zelf nog niets aan kan geven. Zolang diarree is nìet normaal!

13. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    @mamadeluxe:hij had koemelkallergie, maar nadat we de melkprodukten langzaam hebben opgebouwd, gaat dat nu eigenlijk perfect.

@ de rest: we eten vrij vetarm, en het helpt duidelijk als hij 'ongezond vet' in de vorm van chips krijgt (las die tip hier ergens op het forum, het werkt dus)
    hij krijgt overdag diksap erg verdund en melk, verder is het een moeilijke drinker.
    hij heeft al een onderbroekje aan, anders moet ik hem een paar x daags compleet verschonen omdat de diarree vaak doorlekt.
    dat moltonzeil van de hema zal ik eens gaan opzoeken, dat klinkt wel ideaal :)

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Weet je zeker dat daar toch niet de diarree van komt? Dat lijkt mij het meest voor de hand liggend.

De meeste kindere zijn rond hun 6-8 ste pas "over" kma heen (heb het zelf heel erg gehad vroeger en had ook altijd diarree als kind :()

Toch ff het nachecken waard vind ik

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wat wij in het verzorgingshuis dan wel eens deden was de pyamabroek een het jasje vastnaaien en dan de sluiting achterop maken.

Groetje sAnita

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wat een smeerlapje heb jij zeg :)
    Voor jou wel balen!
    Ik zou hem duidelijk maken dat dat niet mag, evt afspreken als hij het niet weer doet dat hij een cadeautje krijgt.

17. Sarah81

Sarah81 Nieuw lid

14 mrt 2009
    4
    0
    0
    Brabant
    ja je verhaal komt me bijzonder herkenbaar voor. Mijn oudste dochter toen (2 jaar) die heeft het ook een keer gedaan.

Ik had haar toen in haar ledikantje gelegd om haar middagdutje te doen maar haar zusje was eerder wakker. Dus terwijl ik haar zusje beneden eten aan het geven was. Was mevrouw zich boven helemaal onder aan het smeren met poep dit terwijl ze toen nog met slaapzak sliep!
    En inderdaad die stank die krijg je maar moeilijk uit de bovenverdieping weg. Maar mijn dochter was bijzonder trots op zichzelf. Toen ik de kamer opendeed verwelkomde ze me met een stralende glimlach op haar gezicht. Hallo mama! kijk wat ben ik mooi, kirde ze. Ik moest het tafereeel toch echt een paar seconden bekijken om te begrijpen wat er in vredesnaam aan de hand was en waarom het zo stonk in die kamer. Haar gezicht zat helemaal onder de poep! Ze dacht namelijk dat ze make up aan het opsmeren was.

Dit heeft ze gelukkig maar 1 keer gedaan want ik heb haar na het nodige badje gelijk een paar minuten op de strafstoel gezet en ze mocht geen K3 kijken. (toen werkte deze strafmethode nog)

18. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik zou er op staan dat er verder onderzoek gedaan wordt, en nogmaals laten kijken of die koemelkallergie de kop weer heeft opgestoken!

Deel Deze Pagina