Vandaag is er bij Rick Mastocytose geconstateerd, een huidaandoening waarbij er een ophoping van mestcellen vlekjes op de huid veroorzaken. Hier kunnen veel verschillende reacties op zijn, vooral jeuk. Maar soms ook ernstigere bijwerkingen. Ik ben benieuwd of er hier nog meer moeders zijn van kindjes met deze aandoening?
Bedankt voor jullie reacties Ik ben er eigenlijk niet heel erg van geschrokken, had ook al een beetje verwacht dat het niet zomaar eczeem zou zijn of zo, want dat had de huisarts of CB arts het wel herkend. Wat tegelijk ook weer raar is dat ze me niet meteen hebben doorverwezen naar de dermatoloog, heb het nu zelf moeten vragen en hij heeft de vlekjes al van kort na zijn geboorte. Het is ook een goedaardige aandoening en kinderen groeien er meestal wel overheen. Dus niet zo heel veel reden tot zorgen, alleen wat oplettend blijven bij extreme temperatuurschommelingen, insectenbeten en verschillende medicijnen. Alleen hopen we nu dat hij het niet ook inwendig heeft, want dan kan het wel ernstiger zijn. Maar dat schijnt echt heel zelden voor te komen bij kinderen. Als jullie nog meer hierover willen lezen kan dat hier: http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/jrmmastocytose.htm