geboortekaartjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wennos, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wennos

Wennos Actief lid

16 feb 2009
    103
    0
    0
    #1 Wennos, 24 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2009
    Wij zijn op zoek naar leuke geboortekaartjes. Alleen nou weten we niet zo goed waar te beginnen. Ik heb al een paar websites bekeken, maar zou graag weten waar te beginnen met zoeken.

Dien ik het via een website te regelen, of is er ook nog een zaak oid waar ik een boek met allemaal voorbeelden kan ophalen om thuis rustig te bekijken? Immers een kaartje op de website ziet er toch anders uit dan als je die in je hand hebt.

Hebben jullie nog een paar tips voor mij?

2. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Wij hebben hier in de buurt enveloprint zitten waar we een paar boeken van geleend hebben en zo hebben wij ons geboortekaartje gekozen. Je kunt ook bij andere drukkerijen even navraag doen, moet je even zoeken waar er bij jou één in de buurt zit!!!

Groetjes Nelleke

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wij hebben ons kaartje via internet besteld.
    Bij ons in de buurt heb je ook wel een drukker, die heeft allemaal mappen liggen met voorbeeldkaartjes, maar ik was te lui om die mappen te reserveren en op te halen.... ;)

Ons kaartje is van Kaartmix.nl
    Je kan bijna bij elke aanbieder een proefdruk aanvragen, dan krijg je gewoon het kaartje thuis op gewenst papier. Dan kun je altijd nog wijzigen. Ik ben erg tevreden over ons resultaat!

Maar goed, het is wat jezelf fijner vind. Kan me voorstellen dat je liever een kaart kiest uit een voorbeeldmap!
    anders moet je even in de telefoongids kijken of er een drukker o.i.d. bij jullie in de buurt zit...

Succes! Er is keuze genoeg, dus je bent waarschijnlijk nog wel even bezig! :)

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
  5. koala28

koala28 Niet meer actief

Daar gaan wij ook bestellen :).
    Ik heb een aantal proefkaartjes aangevraagd en onze keuze is denk ik al gemaakt.

Ik zou in jouw geval een aantal boeken halen bij de drukker en dan zo je keuze maken.

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij hebben de kaartjes bij hipdesign besteld daar hebben ontzettende leuke kaartjes.

www.hipdesign.nl

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je kan zoals al gezegd bij de drukker gewoon boeken ophalen vol met kaartjes, kan je maar kijken! Via internet is het idd maar afwachten hoe het er nou echt uit ziet, je hebt wel proefdrukken, maar daar moet je vaak voor betalen per kaartje dat je laat komen om te kijken.

Wij zelf hebben de kaartjes gemaakt -> besteld via www.geboortepost.nl

8. H83

H83 Lid

9 jul 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
  9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    wij zijn ook naar een plaatstelijke drukker geweest, konden zo boeken mee krijgen en als er voor ons niks instond weer ruilen voor andere..
    Op internet hadden we ons al georienteerd, dus de 2 boeken die we mee kregen wisten we dat er wel een kaartje voor ons in zou zitten..

Proefdruk geregeld en nu wachten op ons babs

10. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Wij hebben ook een aantal mappen bij de drukker gehaald (8 mappen vol :)) Wij vonden het heerlijk om ze allemaal in het echt te kunnen bekijken is toch anders hoor en je kunt wel proefexemplaren bestellen maar wij mochten maar gaan tot een maximum van 3 dus ik weet niet hoe dat bij anderen geregeld is.. Maar we hadden ze ook online kunnen bekijken en bestellen op de site vd drukker www.regalini.nl
    Succes!!

11. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij wilden geen standaard kaartje hebben, daarom hebben we op voorhand eens bedacht wat we graag wilden hebben en dit eenvoudig gemaakt op de computer. Toen we wat gevonden hadden dat ons ding was zijn we naar de drukker gegaan, deze heeft alles aangepast en omgezet in een speciaal programma zodat hij het kan afdrukken. Dus er zijn verschillende mogelijkheden voor een geboortekaartje.
    - zelf maken via een website en een proefdruk laten opsturen
    - naar de drukker gaan om enkele boeken en daar een kaartje uit kiezen
    - zelf een kaartje maken (thuis of bij de drukker) en deze laten drukken bij de drukker.

Er zijn misschien nog wel meer mogelijkheden hoor.

Liefs Stephanie

12. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Wij hebben ze besteld bij www.geboortekaartjes.nl van La Carte en moet zeggen dat de service tot nu toe heel goed is. Je besteld sowieso altijd een proefkaartje en proefdruk voor je de definitieve bestelling maakt.

Wij hebben ook mappen van drukkers bekeken maar zag door de bomen het bos niet meer en op die site vond ik de leukste kaartjes :)

13. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Onze verloskundige heeft tig boeken liggen met kaartjes die ze heeft gekregen. Makkelijk om zo iets te vinden wat we willen. Ga ze uiteindelijk via internet bestellen.

14. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Hoi Stephanie,

Ik wil ook graag een zelfgemaakt kaartje. Vind het origineler dan een bestaand kaartje. Maar ...

Kan het bij elke drukker? En is het dan duurder dan als je een bestaand kaartje besteld?

En ik ben er dan zeker nu al te laat mee?

@ iedereen ...

Ik lees hier ook ff mee, want ik moet nog steeds kaartjes bestellen. :) Maar via internet kan ik ze wel bestellen. Maar dan moet je gelijk alle gegevens invullen. En dat kan toch niet? We hebben een naam maar nog geen gedichtje.

Wie kan mij helpen aan info?

xxx

15. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    1eWondertje, wij hebben eerst een hele lijst gedichtjes in Word gezet en daar uiteindelijk de leukste van gepakt en zodoende konden we de tekst en alles al meteen doorgeven.

Maar bij www.geboortekaartjes.nl hoef je dat nog niet meteen door te geven, hoewel ze wel aanraden het zo snel mogelijk te doen.
    Waarschijnlijk dat het bij meerdere sites zo werkt :)

Geboortedatum, gewicht, lengte ed hoef je natuurlijk nog niet door te geven (op de proefdruk zetten ze dan de uitgerekende datum en een gemiddeld gewicht & lengte).

16. petrad

petrad Lid

9 jan 2009
    26
    0
    0
    Wij hebben ons geboortekaartje ook via geboortekaartjes.nl besteld. Zoals eerder in een reactie aangegeven is deze service prima. We hebben eerst een stuk of 12 mappen opgehaald (ze zitten in Zoetermeer) en daar uiteindelijk een kaartje uit uitgezocht. Al kan je al de kaartjes wel op internet vinden, wij vonden het makkelijker om ze ook echt te zien.
    Na de daadwerkelijke bestelling hadden we binnen een paar dagen een leesproef thuisgestuurd gekregen incl. alle enveloppen, zodat ik al kan gaan schrijven. Als je daarna vóór 12.00 uur doorbeld hoe de kleine gaat heten etc., worden de kaartjes nog dezelfde dag gedrukt en naar je opgestuurd.
    Kortom, tot op heden erg tevreden.

17. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hoi eerstewondertje

Normaal gezien doen de meeste drukkers dit wel. Bij onze drukker kon je ook als je dit wilde enkele boeken meenemen en daar een keuze uit maken. Maar vermits wij al een ontwerp hadden, en deze hadden afgeprint was dit een uitgesloten optie voor ons. De drukker bekeek ons ontwerp en gaf hier en daar een opmerking op. Zo konden we nog kiezen wel kleur van papier we wilden, welk lettertype en wel kleur van letters.
    Of het meer kost dan een standaard kaartje dat weet ik niet. Het enigste dat ik kan zeggen is dat wij zo'n 300 euro kwijt zijn voor 100 kaarten, wat dus 3 euro is per kaartje. Waarschijnlijk kan je het voor veel minder geld doen en is het misschien ook mogelijk om bij een andere drukker goedkoper te doen, maar wij waren ook behoorlijk laat en moesten dus vlug de knoop doorhakken en daarmee. Als je nog vragen hebt mag je me gerust pb'en hoor!

Liefs Stephanie

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    een drukkerij bij jou in de buurt googlen en vragen of ze ook gebortekaartjes drukken.
    Zij hebben vaak vele boeken staan.

19. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Wij hebben de kaartjes via geboortekaartjes.nl
    Goeie service en kwaliteit.

Tip: Bij de drukkers (en sommige internetsites) moet je extra betalen voor het drukken per zijde. ZOu je dus de voorkant, linkerbinnenkant en rechterbinnenkant willen bedrukken, moet je soms 3 keer drukkosten betalen. Soms kun je dus beter een iets duurder kaartje kiezen waarbij het niet nodig is de voorzijde nog te bedrukken. Of dat je voor een kaartje kiest waarbij de naam aan de binnenzijde staat gedrukt en bv door een gat of inkeping toch aan de voorzijde ook zichtbaar is. Snap je het nog???

Succes!

20. Wennos

Wennos Actief lid

16 feb 2009
    103
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties. Ben op zoek gegaan naar drukkerijen in de buurt en zal daar mappen gaan ophalen.

Daarnaast, op de websites zag idd staan dat je een proefdruk kunt aanvragen, maar kan nergens iets vinden of hier een maximum aanzit. Temeer omdat je alle gegevens al wel moet invullen, komt het op mij over alsof je er maar 1 mag aanvragen. Terwijl wij momenteel een stuk of 3 kaartjes hebben gezien. Zou de kaartjes echt graag willen zien/in handen hebben voordat ik ze bestel.
    Weet iemand hier meer over?

Daarnaast kan het best zijn dat op grond van de proefdruk ik het kaartje niet wil. Moet ik hier dan nog extra voor betalen? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Groet

Deel Deze Pagina