plastic of stoffen douchegordijn

Discussie in 'De lounge' gestart door WendyB, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    De titel zegt het al...........

Onze badkamer ventileert niet goed en ons douchegordijn schimmelt snel.
    We hebben nu een plastic douchegordijn, maar dat wast niet lekker, zou een stoffen beter zijn?

Groetjes Wendy.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja

3. Niet meer actief

Ja denk het ook, ik heb met stof geen last en met plastic wel snel.
    Hier ook een vochtige badkamer.

4. missyb

missyb Niet meer actief

ik zou een platic doen makkelijk af te nemen enzo

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Stoffen ,die kun je heel makkelijk wassen :D

6. missyb

missyb Niet meer actief

Maar stof komt sneller het weer in..en dat krijg je niet uitgewassen! :)

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    bestaan er uberhaupt stoffen douchegordijnen dan? :confused: nooit geweten

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Die plastic douchegordijnen zijn altijd een stuk goedkoper, dus heb het vermoeden dat zo'n stoffen eigenlijk wel beter is.

Tenminste, heb het idee dat hij hier schoner blijft dan de plastic-versie die we voorheen hadden.

9. Wij hebben hier hetzelfde, een hele vochtige badkamer. Wij hadden eerder een plastic dochegordijn, maar werd heel snel smerig en vond deze ook snel stinken omdat het zo vochtig is. Wij hebben nu ook een stoffen,je betaald er iets meer voor, maar ik vind het ideaal. Ik raad je dus een stoffen douchegordijn aan ;)

10. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Word ook gek van die schimmel aan het douchegordijn :rolleyes:

Ik koop nu van die flinterdunne spotgoedkope douchegordijntjes, 1,- á 2,- euro p.s., ik koop er gelijk 12 in...en wissel ze elke maand! :)

Tsjah, dan maar zo :) :rolleyes:

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    je kan een plastic douchegordijn ook wassen, met schoonmaakazijn. Heb ik wel eens gedaan, lekker fris hoor!

Wist ook neit dat er stoffen varianten bestaan, das toch elke douchebeurt zeiknat?

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hier ook een stoffen en daar doen we heel lang mee. Ik heb er helemaal niet snel 'het weer' in. Het helpt ook om het douchegordijn niet helemaal in de schuiven, maar een beetje open te laten. Dan droogt het beter en komt er ook minder snel schimmel enzo in. En bij ons hangt het bij het bad, dus is het ook van de grond af. Als het helemaal op de grond hangt, dan blijft het onderste randje heel lang nat en dan krijg je ook snel schimmel.

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hier wel hoor, ff in het chloor een nachtje, daarna wassen. is ie weer schoon

14. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Heb er nog nooit weer in gehad. Ik was hem gewoon regelmatig en gaat altijd goed.

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb ook stof en ben er dik tevereden over als ze vies zijn pleur ik de een in de wasmaschine en de andere hang ik op. Heb dr 2 is wel zo gemakkelijk ;)

16. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    In ons oude huis hadden we precies het zelfde en ik heb beide douchegordijnen gehad.

De plastice waste ik 1x in de 2 weken (die slijten heel snel maar je moet toch iets) en die leefde niet lang.

De stoffen waste ik ook 1 x in de 2 weken en na die hing ik altijd dicht want dan droogt hij sneller en beter.
    Hij bleef wel mooi maar na een paar maanden (ongeveer 3/4 maanden) zat er weer in en dat krijg je er echt niet uit.

Ik heb gewoon de moet opgegeven toen en geen douchegrodijn meer neer gehongen.
    We hadden een hele kleine douche als de deur dicht zatr kon je net met 2 mensen staan...

17. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Ik heb ze in het liddle krantje gezien voor 5 euro dus ik ga dit keer een stoffen proberen!

Bedankt,

Wendy.

18. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ook hier een erg vochtige badkamer. Ik heb een stoffen douchegordijn en nergens last van! Wel na elke douchebeurt het gordijn helemaal uitschuiven zodat hij goed kan drogen. Ook heb ik hem en centimeter boven de grond gehangen zodat de onderkant niet zo smerig word. Verder na elke douchebeurt de badkamer deur helemaal open laten staan zodat de vocht weg kan. Wel even ergens anders een raampje open dan zodat het vocht weg kan!

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    wij zijn op een gegeven moment ook geswitched naar een stoffen, die vond ik toevallig bij de Action dus helemaal niet duur. Natuurlijk niet het eeuwige leven maar veel makkelijker schoon te maken dan een van plastic, gewoon in de machine en je kunt m zo weer ophangen :)

Deel Deze Pagina