Hallo, We zijn bezig opzoeken voor 'n nieuwe spiegelsreflexcamera kopen. En we twijfelen voor canon of nikon. We hebben al meer jaren gewend voor sony maar gewoon digitale fotocamera. Welke merk van 'n spiegelsreflexcamera heb je? Alvast bedankt!
Volgens mij maakt het qua qualiteit van foto's niet gek veel uit. Onze voorkeur had nikon, vonden wij net wat fijner in de hand liggen. We hebben de D3100. Nog voordeel destijds was dat deze HD filmt en de canon die we op het oog hadden was alleen HD ready
qua fotokwaliteit maakt het niets uit. Je moet kijken welke body je fijn in de hand vind liggen en wat je ermee wil. Als je eenmaal aan een merk gebonden bent en je koopt losse objectieven dan kun je niet zomaar meer terug. Objectieven kun je nl voor altijd bewaren en als je een nieuwe model camera wilt werken die objectieven nog steeds op die camera. Maar dan moet je wel bij een bepaald merk blijven. Je moet even specificaties vergelijken. Soms is een bepaald model net iets verder in HD filmen of qua sportfotografie stand. Je kunt dan bijvoorbeeld meer foto's per seconde maken.. Maar nogmaals voor amateur gebruik maakt het vrij weinig uit. Het objectief (de lens) bepaalt met name de kwaliteit van je foto en niet de body. Oh ik heb zelf Canon Ben helemaal gewend aan het menu etc, ik kan niet overweg met een Nikon.. maar dat is puur omdat ik altijd canon heb gehad.
Wij hadden eerst een Canon, loeizwaar ding. Was wel een proffesionele die we voor een prikkie hadden gekocht maar niet echt geschikt voor vrijetijd gebruik. Nu hebben we een Nikon D5300 en die is veel fijner, lichter en makkelijker in gebruik
Dit Ik heb zelf Nikon. Zweer erbij en kan absoluut niet met Canon overweg. Maar de camera's zijn verder qua kwaliteit hetzelfde. Voel even welke body je fijn vind, welk menu structuur. En als je een merk heb gekozen, vergelijk de verschillende modellen. Bedenk wat je met je camera wilt, dat voorkomt dat je een hele dure en zware camera koopt en vervolgens alleen op automaat fotografeert dan had je jezelf een hoop centjes kunnen besparen!