plastic scheiden....hoe doen jullie het?

Discussie in 'De lounge' gestart door Antares, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    wij hebben een zak in de kelderkast hangen en als die vol is, zet ik hem in de tuin naast de normale kliko. Hier wordt 'maar' eens per maand opgehaald en ik zet nu een alarm in mijn telefoon zodat ik weet dat ik de zakken de avond ervoor aan de weg moet zetten, doe ik ook met de papierkliko en dat helpt goed. Zodra de zakken aan de weg staan kijk ik op de lijst en pas ik de datum aan in mijn telefoon.

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    echt waar een blauwe container voor papier! wat luxe zeg....hier moet ik het in doosjes doen en dan eens per 3 weken komen ze het ophalen...(de oude mannen soos hihihi die verdienen er een centje aan! al is het niet meer zoals eerst.....)

Ik vind als je iets voor het milieu kan doen....gewoon doen...wil dat mijn dochter ook nog een eekhoorn en een vogeltje in het wild kan zien ipv in een kastje in de dierentuin.... :)

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik woon in Nederland.
    Wij scheiden blik omdat wij dat bij de supermarkt ook apart weg kunnen gooien.

En wij wonen in een flat. Dus betalen per zak die wij erin gooien. Al met al zijn wij veeeeeel goedkoper uit als wij gewoon ALLES scheiden.

Groen afval kunnen wij niet scheiden want dat kan je nergens kwijt. Dus die moeten wel in de afvalbak.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja ruimtegebrek....(hier is het nog niet aan de orde..maar het ziet er wel niet zo netjes uit al die zakken op een hoop....)

Ach..dus er is voor iedereen nog niet echt een goeie optie om het te bewaren...dan meteen afspoelen in de zak doen en als het op word gehaald weg doen.....( en niet vergeten datum op kalender of in foon....goeie tip!)

Zag wel iemand container gekocht??? waar dan en hoe ziet die eruit hoe groot enz......

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    jah dat bedoel ik! Wij moeten dus binnekort ook gaan betalen voor al het afval wat ze ophalen...dus alles wat ik gratis kan scheiden...mooi meegenomen!!

Kan je niet een mini groene container krijgen? want dat is wel zonde zeg.... Of opperen bij de gemeente om ook groencontainers te plaatsen....(weet niet of dat er is!)

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja dat las ik net ook!
    diegene had container gekocht bij de xenos??
    das wel handig!
    want dan wil ik ook wel overwegen om plastic te scheiden...
    ik ga dat echt niet in aparte zakken allemaal scheiden... een container zou dan wel handiger zijn!

Antares , ja wij hebben de blauwe container al jaren!!!
    die is voor papier!
    echt ideaal al zeg ik het zelf...
    wij scheiden wel heel trouw papier , dus die container zit altijd vol!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Volgens mij kan dat helaas niet. Want dat is best veel wat je dan weggooit.. En de afvalbak gaat snel stinken als je de etensresten enzo er ook gewoon in kwijt moet.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja hier beland het dus soms nog in de prullenbak..omdat ik of geen doosje heb of doosje vol is....of gewoon geen zin om naar de schuur te lopen hihihi erg he!

Zal eens kijken bij de gemeente of dat ook een optie is...den khet niet want nu is het gratis ophalen voor de gemeente...en bij die containers dus niet he....

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    :( ja klopt ook wel weer.....

jammer dus geen groenscheiding bij jullie.... ach je scheid de rest wel hahaha, en een afleverpunt voor blik.... dat is ook wel fijn dan! (maar moet zeggen ik heb niet zo heel veel blik...jij wel?)

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha ja, heb een vent die gek ik op knakworstjes en soep uit blik :p... Dus dat heb ik altijd wel..

Of blikjes bier???:p

Eigenlijk is bijna al het blik van hem bedenk ik mij net.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Als we straks al ons plastic gerecycled hebben, hebben we genoeg tuinstoelen om van het broeikaseffect te genieten :)

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    :$ en jij moet het wegbrengen zeker...... :D hahaha laat hem het doen voortaan!

Ja knakworstjes hier af en toe...(mischien eens per 2 maanden ofzo!) en soep doe ik meestal uit een pakje of zelf maken.... En blikjes bier.....
    :$ Hoe kan je dat nu drinken zegt mijn man altijd hahaha, dus hier geen blikjes bier.

ook groenten niet uit blik maar uit potje eigenlijk of vers.....:)

dus zowiezo geen blik hier..of heel weinig. hahaha

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    :D tsjah....

het is dat een electro auto ofzo te duur is...en eigenlijk ook niet echt gezond voor het milieu....

Maar gelijk heb je wel...wat doen ze eigenlijk met al dat plastic! Als wij al 1 zak per week hebben soms wel eens 2 of 3........en dat maal 80 huizen in onze straat.....en dat maal 1000 straten in ons dorpje! wow.....vergelijk heel nl....waar ze scheiden dan he!

14. p1982

p1982 Niet meer actief

hier halen ze het alleen op als het in de speciale zakken zit, 1x per 2 weken

doe er niet alles in, ga niet alles omspoelen

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha nee hij brengt alles weg :D

Blikjes bier, tja... soms mag hij van mij niet een heel krat halen. Dus dan pakt hij maar braaf wat blikjes :p.

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hmm, had wel beste idee van nl gekeken pas...was een man met een klipop container voor aan je grijze...maar dat idee was al geweest en geregistreerd.....kan je het dan ook al kopen? of duurt dat nog 5 jaar ofzo hahaha...dat leek me wel handig!

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ;) mannen en hun bier...... :D

ach hier gaat er wel een krat doorheen per maand...maar meer omdat ie dan achter in de auto gaat naar het voetballen met 5 mannen.....(doen ze om en om een krat!)

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ben blij dat wij nog geen plastic hoeven te scheiden!

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Het hoeft niet maar mag wel!;)

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier wel per week zo onderhand:p Dus soms mag hij even een week geen kratje halen :p

Deel Deze Pagina