plastic scheiden....hoe doen jullie het?

Discussie in 'De lounge' gestart door Antares, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    daarom scheiden van plastic is nog gratis voor ophalen...zo ook papier....en ook de pampers (die breng ik zelf weg naar KDV hier op de hoek)...en ook glas (glasbak op de hoek bij KDV)

Scheelt toch een hoop restafval...

Nu betalen wij hier gewoon een vast bedrag (reinigingsrechten voor 2 containers) (klein chemisch afval hebben ze hier niet, hadden we in andere huis ook een speciale containertje voor die eens per zoveel maanden werd opgehaald) Dus dat scheidt ik gewoon en breng naar de milieu straat...

Idem voor hout of andere dingen...milieu straat kan je veel kwijt! Zelfs restafval...maar dan betaal je wel een vast bedrag...(geloof een tientje om te lossen)

2. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik vind t ideaal wij hebben speciale zakken en daar gooi ik alles in wat plastic is en nee ik ga t echt niet iedere keer eerst omspoelen heb er een speciale vuilnisbak voor gekocht die staat naast de andere en hij zit zo snel vol dat ik m dan buiten onder de overkapping gooi en 1 keer in de maand word t voor de deur opgehaald heerlijk ik heb er meestal met zn 2en 3 in de maand t scheelt echt veel ruimte

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb meestal een klein plastic zakje in de keuken liggen of aan 't begin van de schuur waar ik alles in prop en dat prop ik dan weer in een grotere zak in de schuur. Meestal let ik er netjes op en breng ik 1 vuilniszak met de fiets weg, een straat verder staat hier de container. Of ik zamelde het op, oud papier in de auto, plastic en glas en dan even rijden, maar nu staat er zoveel dat mn man helaas moet helpen met 't papier want ik kan 't niet meer tillen ivm harde buiken.

Spoel hier ook vieze dingen even om en vleesbakjes met heet water, stinkt nagenoeg niet. Koop nu ook sneller bv Yogi of melk in een plastic fles ipv karton met plastic laagje want dat kan je niet apart scheiden. Het scheelt echt bergen afval!!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    angiebaby, twee toetsen naast de M vind je de punt.
    Het leest echt vervelend als mensen geen interpunctie gebruiken...

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier wordt ook plastic gescheiden dmv plastic zakken (lastig dicht te maken trouwens, zitten geen koordjes ofzo bij), alleen halen ze het hier eens in de 4 weken op.
    Tot die tijd moeten we de stapel gewoon buiten zetten bij de containers, want we hebben geen schuur, of ruimte ergens anders.
    Ziet er behoorlijk rommelig uit, en laatst is er ook een zak opengescheurd.. grrrr.

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier wordt het plastic afval ook gescheiden ingezameld, maar het wordt helemaal niet opgehaald. Ze hebben door de wijken heen van die ondergrondse containers verdeeld. Is best prettig, want nu kun je het gewoon wegbrengen wanneer het jou uitkomt. Wij doen het dus meestal 1x per week (als we de grote boodschappen doen).
    Als het opgehaald zou worden, zou ik zelf voor een (nep)container zorgen en het daar in doen tot het gehaald word. Zo los in een schuur ofzo vind ik niks.

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier hebben we dat al een tijdje als proef ook zeg maar.. moet eerlijk bekennen dat ik het niet doe.. vind het zo'n gedoe allemaal en heb geen idee waar ik die zakken moet neerzetten ik vergeet ze aan de weg tezetten als het moet.. hier komen ze ook 1 keer in de maand ophalen we hebben niet echt een speciaal ophaalpunt dus mensen zetten het overal neer.. en als er een beetje wind staat moet je dus nog uit gaaan kijken met auto rijden want er waait hier en daar wel eens een zakje over de weg.. ook ik het hier vaker voorgekomen dat ze de zakken over het hooft zien en dus lekker blijven liggen.. ziet er heel netjes uit not... we hebben hier nu ook weer een proef met oudpapier daar hebben we nu een blauwe container voor die ongeveer net zo groot is als de grijze die worden ook 1 keer in de maand geleegt maar straks staan er ondertussen wel 4 verschillende prullenbakken in de tuin:$...

eigenlijk moeten ze net als een glasbak doen zet er eentje neer voor plastic als je dan naar de supermarkt gaat kun je het meteen meenemen en ben je er vanaf hoef je het ook niet van een maand op tesparen.. maargoed dat is mijn mening:D

8. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Wij stoppen alle plastic in zo'n zak en als die vol is zet ik ze in de garage.
    Ik spoel eigenlijk bijna niks af en ruik het dus ook niet.
    Elke 2 wkn wordt hier dus de grijze container en de zakken opgehaald.
    Dankzij het plastic hoef ik de container maar 1x per mnd buiten te zetten.
    Plastic zet ik echt altijd om de 2 wkn buiten vergeet ik overigens echt nooit he.
    Ik las ergens dat het zonde is van het water om het af te spoelen maar ik denk zelf dat een container legen wel wat duurder is al dat beetje water!

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik stop alleen 'droog' plastic in de zak voor plastic. Daarom stinkt het niet en kan ik de zak gewoon in de bijkeuken bewaren. In de keuken heb ik een klein prullebakje met voetpedaal waar een plastic zak in zit, en daar gaat het plastic in. Al het natte plastic, bv verpakkingen waar gemarineerd vlees in heeft gezeten, gaat gewoon nog in de kliko.

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier wordt het maar 1 keer per maand opgehaald.
    Al het plastic waar voedsel in heeft gezeten spoel ik eerst even om voor het de zak in gaat.
    Voor de rest bewaar ik de zakken in de kelderkast.
    Woensdag komen ze het gelukkig weer ophalen.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nou ik doe het gewoon niet!
    Zou ik er een container voor krijgen doe ik het met vele plezier! Maar ik weet gewoon niet waar ik die zak moet laten!
    In de tuin gaat niet door de katten. In huis vind ik een beetje goor en in de schuur is gewoon geen plek!
    En hier zal het ook niet zo heel veel schelen denk ik.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier hangt hij in de schuur. bijna al het plastic gaat er ook echt in. af en toe smokkel ik wat en gooi het in de prullenbak omdat het om een klein papiertje gaat dan bijvorbeeld en ik daarvoro niet naar de schuur ga lopen.

13. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Hier wordt ook afval gescheiden..

- Glas - in glasbak..
    - Papier - wordt 1x per maand opgehaald en je kunt het ook naar verschillende afvalpunten brengen..
    - GFT - krant op de bodem, zowel in kleine prullenbak in de keuken, als in de container.. zodat het niet, minder gaat stinken.. wordt hier overigens 1x per 2 weken opgehaald.. ene week grijze, andere week groene container (OTTO, zoals ze hier heten)..
    - Plastic - een tas aan binnenkant van keukenkastje, per dag of om de dag, zelf wegbrengen, veel grote oranje containers bij de supermarkten..

En dan nog de milieubak voor batterijen, inktpatronen, etc..

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het zal je nog verbazen denk ik... Als ik netjes het afval scheid, scheelt het bij ons echt een paar vuilniszakken per kliko, zeg maar de helft! Je hebt zo enorm veel verpakkingsmateriaal, denk alleen maar aan bv plasticjes die om tijdschriften heen zitten, zakjes uit de keuken zoals waar kruiden in zitten, lege flessen, lege verpakkingen van koekjes etc...

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Maar alleen hard plastic mag er toch in?? Dat staat op die zakken die wij hebben. Bijv. yoghi flessen of vleesbakjes.
    Toch?

16. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Wij scheiden het en brengen het naar een container hier vlakbij. Ik doe het in plastic tassen (hema tassen oid). Even een ommetje en we zijn het kwijt. Sinds we het doen scheelt het een halve container rest-afval.

Ik dacht dat ik het lastig zou vinden, maar het gaat heel gemakkelijk. Het is al een automatisme geworden.

17. Koekeloerie

Zal vast al geplaatst zijn, maar dit mag wel:

plastic tasjes, tassen en broodzakken
    pasta- en rijstzakken
    snoepzakken
    verpakking van vleeswaren en kaas
    folies om tijdschriften en reclamefolders
    blisters voor o.a. tandenborstels, snoeren en schroeven
    boterkuipjes, sausbakjes, smeerkaas-, paté- of koffiemelkkuipjes
    groente-, fruit- en saladebakjes of -zakjes, patatbakjes
    bekers voor yoghurt, vla, slagroom, ijs
    deksels van potten pindakaas, chocopasta etc.
    knijpflessen voor sauzen zoals ketchup en mayonaise
    flacons voor wasmiddelen en
    schoonmaakmiddelenflacons voor bijv. shampoo, douchegel, badschuim en zeep
    tubes voor bijv. gel, creme, bodylotion en tandpasta
    flessen voor olie en azijn
    flessen voor frisdrank, water en zuivel
    potjes voor gel, medicijnen, vitamines
    plantenpotten

18. Koekeloerie

dit niet:

Verpakkingen met inhoud
    Verpakkingen van chemisch afval: make-upverpakkingen, terpentineflessen, kitkokers
    Piepschuim: fastfoodverpakkingen, vleesschaaltjes, verpakkingsvulmateriaal
    Resten papier, karton of folie: afdekmaterialen, chipsverpakkingen, doordrukstrips(pillen of kauwgom
    Kartonnen (drank)verpakkingen
    Andere plastic producten en gebruiksvoorwerpen: tuinstoelen, speelgoed

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij doen het niet meer.

Zijn er toen heel actief mee begonnen,maar hier komen ze maar 1x per maand, en hebben geen containers in het dorp waar het in kan ( of je moet naar de vuilstort rijden )
    Hebben ook maar een klein schuurtje dus waren de laatste tijd steeds bezig met zakken afval wegslepen voor je bij je fiets kon. Niet handig dus.

Zodra het vaker opgehaald wordt of we hier een container krijgen ga ik weer braaf sorteren

20. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Wij hebben een bak geplaatst in een keukenkastje. daar kan het plastic in. Het scheelt idd enorm aan volume in de container! De plastic zakken ervoor worden eens in de zoveel tijd door de gemeente voor ons huis (brievenbus) gelegd. Ideaal :D

Deel Deze Pagina