Ervaringen babycook

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tennes, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tennes

Tennes Niet meer actief

Hoi,

Ik zit te twijfelen of ik een Babycook ga aanschaffen.
    Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het goed?
    Waar haal je recepten vandaan?

Kortom alle info is welkom.

Alvast bedankt

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik vind 'm ideaal. Hij is best wel prijzig voor het drie kwart jaar dat we 'm hebben gebruikt, dus tweedehands kopen is wellicht een optie (heb ik ook gedaan).

Wij varieerden met vlees, vis, groenten en aardappeltjes. Gewoon wat je zelf een lekker combinatie vindt. We deden het zo dat we de babycook aanzetten terwijl we voor onszelf kookten dan is het tegelijk klaar.

Wat ik fijn vond is dat je zelf de substantie kunt bepalen (grof of fijn maken van het eten). Potjes vind ik vaak zo'n smurrie. En de smaak is veel lekkerder dan een potje - maar dat is persoonlijk.

Pim

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    denk wel dati e handig is, maar ik deed hier gewoon met de pot meeeten al vrij flot. gewoon voor het kruiden wat eruit halen en in de blender en later zelf gewoon prakken dat wil echt super. en als we echt gekruid aten dan lekker simpel een pottie.

4. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ik heb hem ook, maar niet zo lang gebruikt, mijn dochter wou al gauw niks meer wat geprakt of geblend was... de stoom functie vond ik erg goed, we stomen sowieso veel.. het hele apparaat vond ik heerlijk in het gebruik en het smaakt inderdaad beter dan potjes, die lust mijn dochter helemaal niet... Meestal deed ik erin wat wij ook aten, alleen zonder kruiden, als ik dan klaar was met ons eten, dan was het eten voor haar ook klaar en dan konden we samen eten...

Voor fruit heb ik het ook veel gebruikt, was echt ideaal omdat je zelf de grofheid kunt bepalen... makkelijker met opbouwen...

Het receptenboekje wat erbij "hoort" is geen aanrader, ze gebruiken veel suiker in die recepten... ik heb het wel, maar nog nooit gebruikt...

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik heb er eerst ook aan gedacht om hem aan te schaffen. Toch maar niet gedaan en ik ben blij toe. Ik gebruikte gewoon een blender en dat gaat ook prima. Wat wij over hadden gooide ik daar in en goot er toen in het begin nog wat bv bij om het smeuiger te maken. In het begin heel fijn gemalen en daarna wat grover. Ging prima. Ik deed het daarna in een bakje voor de dag erop en wat ik over had vroor ik in.

6. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik lees toch wel een hoop positieve verhalen. Ik twijfel omdat ik hem zo duur vind en een blender is nou eenmaal goedkoper.
    Maar aan de andere kant vind ik het stomen wel een positief iets.
    Ik ga marktplaats maar eens afstruinen

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wat ik lastig vind aan een blender is dat je er vaak lastig kleine hoeveelheden mee kunt maken. Dat kan met de babycook juist wel heel goed.

Pim

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Met een staafmixer kan je wel heel makkelijk kleine hoeveelheden maken.

9. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Als je lid wordt van het blad kinderen dan krijg je voor 89 euro het blad kinderen een jaar en een babycook. Ik heb er ook een in gebruik voor mijn dochter en vind het echt een aanrader. Mijn dochter vertikt het dus om potjes groente te eten en de babycook gaat dus ook mee als we bijvoorbeeld naar Oma gaan.

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik vond 'm werkelijk ideaal!

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb 'm van mijn ouders cadeau gehad, samen met Kinderen-abonnement.
    hij is sinds deze week in gebruik voor de fruithappen, en ik vind 'm ideaal!

ben zelf een beetje anti-potjes voeding (stinkt, en zit allerlei bijprodukten in), en dit is voor mij de ideale manier om alles smaakvol en vers klaar te maken.

ik vries nu de fruitmoes in in ijsklonten-vormen, werkt ook perfect. onze boef eet nu iedere dag twee 'fruitklonten' die ik ook weer ontdooi in de babycook.

hier dus een grote fan! ik moet zeggen dat ik 'm wel érg duur vind, en dus niet wete of ik 'm zelf gekocht zou hebben, maar ben er dus wél hele blij mee.

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb hem ook en het is een super ding!!!

eten smaakt zoals het moet smaken, zo lekker!!!

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb hem net besteld. Voor 88 euro incl. een jaarab. op Kinderen.

Kan niet wachten om hem te gebruiken

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb de babycook ook bij een Kinderen-abonnement gekregen, en ik ben er superblij mee. Ik wissel vers en potjes nu een beetje af omdat ik nog geen tijd heb om een goede voorraad verse hapjes te maken, maar die verse hapjes zijn natuurlijk veel lekkerder. Ik heb vorige week aardbeien met banaan en abrikozen met banaan gemaakt. Daar at hij zijn vingers bij op!

Het is een heel makkelijk te bedienen apparaat, en je hebt weinig afwas na het koken, want alles doe je met één apparaat, tot het ontdooien aan toe.

Ik heb ook het babycook-kookboek, maar die valt me erg tegen. Er staan eigenlijk maar weinig recepten in per leeftijdscategorie, en ze geven soms hele vreemde ingrediënten. Artisjokken enzo... ik zou niet eens weten waar ik het moest halen :(
    Nu doe ik maar een beetje improviseren. Bij de babycook krijg je een boekje met de hoeveelheid water die je bij fruit en groente moet gebruiken. Bij fruit meestal tot streepje 2, en bij groente tot streepje 3. Als je dat weet, kan je zelf verder variëren. Ik kijk ook vaak een beetje naar de potjes in de winkel, wat daar allemaal in zit, en daar maak ik dan zelf weer variaties op.

15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Weet iemanf of er standaard van die portie-doosjes bijzitten?
    Of moet je die erbij kopen, of wat kan nog meer om het makkelijk in te vriezen etc?

16. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ik had ze er wel bij zitten, maar vond ze helemaal niet handig.. ik heb ook maar 1 keer wat ingevroren, maar maakte toch vaak gewoon vers met de babycook, was net zo makkelijk... en als we uit gingen, maakte ik 's morgens voor 's avonds...

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Okee bedankt voor de tip! Ik denk dat ik ook niet veel zal gaan invriezen want je gebruikt gewoon de ingredienten van je eigen avond eten neem ik aan!

18. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ja, dat is het handige van de babycook, je kunt gewoon de ingredienten gebruiken die je voor jezelf bereid en terwijl het stoomt, kun je aan de slag voor je eigen maaltijd...

maar als je wilt invriezen, misschien met losse kleine bakjes, ik heb namelijk van de babycook dat portion-ding, waar dus verschillende porties in kan... ik weet niet of je die bedoelde... en dat vind ik dus niet zo handig... Zou hem in ieder geval niet zelf aangeschaft hebben...

19. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik gebruik nu voor de fruithapjes invriezen een gewone ijsblokjes-vorm.
    onze kleine boef eet nu twee 'fruitklontjes' ontdooid. ;)

heb ook zo'n multiportions-ding (los gekocht, zat er bij Kinderen-abo niet bij), en denk dat die handig is voor als hij echt warm mag mee-eten. het is voor 70 gram per portie, en dat eet hij nu lang nog niet!

verder ERG enthousiast over het apparaat: handig in gebruik, en ik vind die potjes echt vieze meuk, dus kan nu fijn alles gezond en vers klaarmaken (en dat evt. invriezen). weet ik precies wat mijn kleine man binnen krijgt. geen E-nummers en andere nare zooi...

20. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ben ook fan van de Babycook, echt een aanrader als je lekker veel vers eten wil maken voor je baby. Ik vind een staafmixer ook niet goed kleine hoeveelheden pureren, de Babycook doet dat wel! Ook extra koken en invriezen is prima te doen. De multiportions kun je hier prima voor gebruiken. Ik maak altijd meedere porties aardappel. Vervolgens kan ik elke dag een aardappelportie combineren met een vers gemaakte groente, waarvan ik dan ook een aantal porties invries. Zo heb je altijd een voorraadje en kun je afwisselen en makkelijk combineren.

Deel Deze Pagina