Plastic Soup Foudantion - uitdaging

Discussie in 'De lounge' gestart door Sahi, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Hallo meiden,

ik hou me met vlagen heel actief bezig met goede dingen doen voor het milieu. Ik ben nu aangestoken door de Plastic Soup Foundation. Die willen dat we minder plastic gaan gebruiken in ons dagelijks leven.
    Ik had een petitie getekend om 1 week geen plastic te kopen in de winkels.
    Ik ken de standaard tips, zoals je groente op de markt halen, brood in papieren zak halen, melk en sap in fles en karton (al zit in kartonnen pakken ooko plastic verwerkt), dat soort dingen.
    Ik ging gisteren naar de winkel, en ik schrok hoeveel plastic je eigenlijk in je winkelwagen legt. Smeerkaas en smeerworst voor de kleine meid, een laagje om de kaas, alle schoonmaak artikelen.
    En dan nog te zwijgen over maandverband en luiers!

Ik weet niet of er hier meer meiden mee bezig zijn, maar misschien is het leuk om tips uit te wisselen en zo samen te gaan voor minder plastic afval!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm probleem is dat ik nogal veel shop in de supermarkt...
    en bij de turkse bakker/groenteboer...

wat ik wel doe.. is altijd zorgen dat ik een tas bij me heb.
    (dat scheelt weer plastic tasjes) en ik let verder wel op wat ik koop.
    maar plastic-vrij een week lang.. ik zie daar een flinke uitdaging...
    onze suup heeft bijv. geen brood of fruit of groenten in papieren zakken...

probeer el zo veel mogelijk vers te kopen.. dat is milieutechnisch vaak ook beter
    geen pakken met pakjes in pakjes en extra zakjes... :)

3. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    kaas bij kaasboer halen ofzo. maja schoonmaakmiddel en wc papier enz. ontkom je niet aan plastic. ik denk dat je het al heel goed doet hoor op deze manier. je kan ook dit 2 weken doen ter compensatie van de schoonmaakmiddelen en wcpapier enz

Deel Deze Pagina