Plastic spatel gesmolten tijdens bakken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Willemijntje19, 1 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Hallo,
    Hier een door hormonen gestuurd angst berichtje. Ik heb vanavond voor onze kinderen poffertjes gebakken, blijkbaar heb ik tijdens het bakken een plastic spatel van de Ikea (van versterkte polyamide) op de rand van de koekenpan laten liggen, want toen we de poffertjes al op hadden zag ik dat aan het handvat zo’n gesmolten, misvormd stuk zat. Brrr
    Nu vraag ik me af.. zou er hierdoor giftige stoffen in het eten terecht gekomen kunnen zijn wat kwaad kan voor de kinderen en mijn ongeboren baby (bijna 20 weken)? Er at ook nog een buurmeisje mee, waardoor ik mij extra verantwoordelijk voel. Mijn man vindt dat ik overdrijf, maar door de hormonen ben ik de laatste tijd nogal zorgelijk en ben ook al een tijd in therapie voor OCD en smetvrees. Ik moet er steeds aan denken, heel vervelend.
    Bedankt alvast!
     
  2. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Als het plastic aan het handvat zit, dan zit het toch niet in het eten? Bovendien, als het in het eten zat dan had je dat wel geproefd lijkt me.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Tegenvraag: wat wil je er nu nog aan doen? T is gebeurd en jullie staan nog rechtop. Wat levert paniek je op? Gebruik je handvatten die je hulpverlener je heeft gegeven bij paniek nu

    Google niet en vertrouw op je man. Spatels worden keihard als t smelt en koelt dus dat je wel vernomen in je eten. En allang geroken bij t bakken.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  4. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Jullie hebben gelijk! Bedankt voor de reacties, wel fijn even een nuchtere kijk hier op!
     

Deel Deze Pagina