Hoi allemaal, Onze zoon is nu negen jaar en als baby (vanaf de geboorte) was hij één dag per week bij mijn ouders. Hij heeft daar overdag in een ledikantje geslapen en soms ook 's nachts. Nu ben ik weer zwanger en vraag ik mij af of ik dat matrasje zal gebruiken voor in zijn ledikantje, of toch een nieuwe zal kopen. Het matras is erg weinig gebruikt maar wel 9,5 jaar oud dus. Wat vinden jullie?
Ik zou een nieuwe kopen, ivm met vocht en schimmels die in het matras kunnen gaan zitten na verloop van tijd. En de kosten zijn het ook niet, goede babymatrasjes hoeven niet heel duur te zijn. Maar dit is mijn mening.
zou een nieuwe kopen, die van de Ikea zijn fijn en ook "maar" 39,95. Zou mijn baby niet op zo`n oude matras laten slapen en daar graag 40,00 voor over hebben.
als het er nog gewoon schoon en goed uitziet zou ik het hergebruiken, zeker als het weer voor 1dag in de week is
Ik zou ook een nieuwe kopen. Veel hygienischer en daarnaast is in bijnan10 jaar tijd de techniek (lees kwaliteit) ook vast wel verbeterd. Voor 40 euronzou ik geen risico nemen.
leenbakker is ie 40 euro maar heb hem zelfs wel eens in de sale gehad voor 35 vandaar.. deze is ook erg dik!
Als het matrasje er nog schoon uitziet, waarom ga je er dan niet met een stoomreiniger overheen? Dat doodt alle bacteriën....en anders lekker nieuwe kopen....
Laten schoonstomen is een optie, anders inderdaad beter een nieuwe. Bij prenatal vind je ze ook voor 40 euro ofzo.
Ik zou 'n nieuwe kopen. Het materiaal van een matras valt met de tijd uiteen. De matras ligt dan veel harder. Of je hem nu wel of niet (veel) gebruikt, het materiaal veroudert toch. Ik zou dus zeker niet een matras van 9 jaar oud in gebruik nemen, als je voor 30-40 euro een nieuwe hebt. Mocht het bedje een afwijkende maat hebben, dan kun je hier (niet duur!) een nieuwe matras maken naar het voorbeeld van de oude (neem de oude dus mee). Kenton Polyether, Polyether, Schuimplastic-rubber, Matrassen op maat, Bootkussens, Caravan kussens, Meubelstoffen, Stoffeerdersmaterialen, Vulmaterialen, Kussens, Dekbedden (in Utrecht, kan vast ook op andere plekken).