Bijwerkingen medicijnen tegen hoge hartslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Nala010, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Dag dames,

Iemand bekend met medicijnen tegen een hoge hartslag?
    Ik ben er afgelopen vrijdag mee gestart ivm in rust een hartslag van 130/150.. Ik kwam voor een fietstest in het ziekenhuis en die mocht hierdoor dus niet doorgaan.
    Heb nu procolaran/ivabradine 2x daags 5mg.
    Deze tabletten heb ik ook voor m'n zwangerschap gehad maar weet niet meer of ik toen ook zo een last had van bijwerkingen..

- duizelig
    - naar/drukkend gevoel op de borst
    - down/geïrriteerd

Groetjes Nala010

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Die duizelingen herken ik wel, naast je hartslag drukt de medicatie nl ook je bloeddruk.
    Ik had iets van Bisoprolol 5mg (als ik het goed heb) en daarin stond dat ik sowieso de eerste twee, drie weken last kon hebben van een aantal bijwerkingen, de medicatie moet eerst "inwerken".
    Helaas voor mij heb ik al snel weer moeten stoppen omdat mijn hartslag veel te veel onderuit ging (43...) en ik daardoor juist nog meer last kreeg van mn klachten

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Duizeligheid is sowieso bekend.... hoe is je hartslag nu? Tel 15 seconden en begin met 0 op een slag. Dit x 4 doen geeft het aantal slagen per minuut.

Belangrijk is om te weten of je hartslag niet te laag voor jou geworden is. Zo niet, dan zou ik het 2-3 weken geven, je lichaam moet altijd wennen aan zulke medicatie.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Dit was precies net zo bij mij..
    ik moet met mijn hoge hartslag leren leven. Mijn bloeddruk is nml wat aan de lage kant.. maar ik ben er nog regelmatig naar van als mn hartslag op hol slaat..

5. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Nu op dit moment 64, zal dus wel een klapper wezen omdat dit voor mijn lichaam laag is in vergelijking met wat het was..

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Als het ineens zo omlaag gaat dan moet je lichaam daar inderdaad aan wennen, maar 64 is een prima frequentie. Geef het wat tijd.

Deel Deze Pagina