Hoevaak zien jullie schoonouders en ouders?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik las net in een ander topic dat mensen best veel naar schoonouders en ouders gaan.

Wij zijn niet zo eigenlijk. Ik werk samen met mijn familie dus die zie ik meerdere keren per week maar mijn kinderen zien ze misschien eens in de 2 weken en dat is meestal ook op de zaak omdat ik nog even iets moet doen bijvoorbeeld.

Mijn schoonouders is weer een heel anders verhaal die zien we eens in de 2/3 maanden een paar uurtjes. De kinderen zien we wel iets vaker want eens in de 6 weken passen ze een halve dag op.

Wij hebben gewoon echt geen tijd om heen en weer te kleppen. Met een eigenzaak en een fulltime baan hebben we al weinig vrije tijd samen. En als we die al hebben dan willen we die ook gebruiken als gezin

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ouders paar keer in de week. nou ja mn vader wat minder omdat die nog heel de week werkt.

schoonouders gelukkig zelden. ondanks dat ze naast me wonen. schoonvader maak ik nog weleens een praatje mee. schoonmoeder kan van mij naar laat ik het netjes zeggen tokio lopen en niet meer terugkomen.

heerlijk rustig had ik 10 jaar eerder moeten doen

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik heb geen schoonouders meer helaas
    Mijn ouders zien we 1x per maand denk ik.

4. Evientje

Evientje Niet meer actief

Mijn ouders zien we 1-2x per week omdat ze dan oppassen, mijn schoonvader min 1x per maand. En de andere opa en oma van mijn zoon alleen in de rechtbank.

5. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Mijn schoonouders zien we bijna wekelijks. Ze wonen dan ook dichtbij en hebben gelukkig een goede band met elkaar. Dit was tot een jaar geleden wel anders, sinds dat onze oudste geboren is. Denk hormonen, want voor geboorte kinderen was het altijd goed.

Met mijn ouders gelukkig geen contact. Maar ja, geen behoefte aan na 20 jaar lichamelijke mishandeling, geestelijke mishandeling en bedreigingen.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

ik help mn schoonouders een keer per week, dus dat is het antwoord, mijn ouders heel wisselend. Ik zie ze elke zondag in de kerk maar spreek ze dan niet altijd. Soms kom ik er twee keer per week en soms een paar weken niet. Hebben allebei geen auto thuis dat scheelt gewoon.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn schoonouders nooit, mijn vader (moeder is begin dit jaar overleden) zien we sowieso elke woensdag en zaterdag. Op zaterdag eten we daar met z'n allen. En tussendoor ook nog wel regelmatig even eigenlijk, we wonen ook allemaal dicht bij elkaar in de buurt.
    Mijn broer spreek ik elke dag bijna wel een keer (of twee, of drie via app) en we zien elkaar zo'n drie keer per week, en ook weleens even tussendoor.

8. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder meerdere keren in de week en mijn schoonouders 2x in de week waarvan 1 kort bezoekje en 1 lang bezoek. Ze wonen beide redelijk dichtbij gelukkig dus dat scheelt.

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mijn ouders niet.
    Schoonouders gemiddeld 3 x in de week. Ze passen niet vast op want ik ben thuis. Maar we zijn daar sowieso elke zondag en ze komen vaak hier wel 1 x per week aanwaaien en ik ga vaak naar hen toe.
    Soms zijn het ook kopjes koffie, uurtje leuten en weer weg.

10. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik zie mijn moeder 1 keer in de 2 a 3 weken denk ik! Maar we bellen wel redelijk veel..

Schoonouders in dezelfde frequentie..

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Mijn schoonmoeder zien we 1x per 4 of 5 weken. Mijn man wil het liefste nog minder. Die liggen elkaar gewoon niet.
    Mijn ouders zien we 2x per week of zo 2 weken niet, contact is er altijd wel.

12. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Mijn ouders niet zoveel, want ik ben een expat. Denk als ik hun elke 6w zie het veel is (kan soms 2-3m tussen zitten, mijn moeder werkt, maar wel contact gewoon via whatsapp etc). Mijn sm zien we soms wat vaker, maar soms zit er ook wat tijd tussen. Ligt eraan.

13. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Schoonmoeder niet geen contact meer mee

Schoonvader 7 x per jaar die reist rond de wereld wel goed contact mee

Mijn ouders zien we wekelijks / dagelijks wonen hier ook maar 1 straat vandaan.

14. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Mijn ouders minimaal 3x per week en mijn schoonouders minimaal 1x per week.

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn ouders wonen op anderhalf uur rijden en zie ik 1x per maand, soms iets meer. Met mijn schoonmoeder woon ik in 1 huis :D

16. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    wij wonen allemaal in dezelfde stad ik denk dat dat ook wel meespeelt maar mijn ouders zie ik 2 3 of 4 x in de week afhankelijk hoe vaak ze oppassen
    en mijn schoonouders 1 a 2 x per week hangt er ook van af of ze oppassen dan is het vaker

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Mijn schoonouders elke week wel een keer.
    Mijn vader ( mijn moeder is overleden ) 1x in het jaar???? ;)
    Ok dat was overdreven..... maar in ieder geval veel te weinig!

18. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Schoonouders heb ik niet.
    M´n eigen ouders zie ik onregelmatig, gemiddeld denk ik 1 keer per 2 maanden. Maar dat komt door de afstand, ze wonen in Friesland...

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mijn ouders sinds 1,5 jaar niet meer, mijn schoonmoeder (schoonvader is overleden) zien we denk ik 1 keer in de maand of zo, net hoe het uitkomt .

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn ouders meerdere keren per week, wonen ongeveer 15 minuten bij ons vandaan.
    Mijn schoonouders iets minder, die wonen bijna 200 km verderop, maar zien we toch wel 1 keer per maand.
    Mijn man ziet zijn ouders vaker, deze week al 2 keer, omdat hij met regelmaat daar in de regio werkzaam is.

Deel Deze Pagina