Hallo dames, vanmorgen was mijn zoon zijn speen kwijt. Hij kon accepteren dat hij zonder speen verder moest slapen. Het ging moeilijk, maar hij hoefde er niet om te huilen. Met mijn man afgesproken om dan nu maar eens de speen te laten verdwijnen. Zijn speen heb ik later gevonden toen hij naar de PSZ was. Ik heb hem doormidden geknipt en een mooie brief geschreven voor hem namens de spenenfee en een kado erbij. Toen hij terug was heeft hij het kado (knuffel van Woezel) gevonden met de brief. Hij vindt het jammer dat de speen weg is en verder niks... Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan. We hebben dit moment steeds vooruit geschoven want er is steeds wel iets waardoor het niet uitkomt. Ik hoop dat hij vanavond gaat slapen zonder al te veel gedoe, mijn man is nu gelukkig ook thuis.
HOU VOL!!! Die eerste 2/3 dagen zullen best pittig zijn, maar als je hem dan weer terug geeft kun je overnieuw beginnen. Help elkaar en dan ben je met een paar dagen echt zo spenenvrij!
Nou ik had hele drama's verwacht. Maar er gebeurde helemaal niks . Hij is "gewoon" gaan slapen en kwam ook niet zijn bed uit. Hij lijkt het gewoon geaccepteerd te hebben. Heel bijzonder vind ik dit, hij kon echt niet zonder. Ik ben supertrots op hem! Ben benieuwd of dit zo blijft of dat het aankomende avond toch moeilijk wordt.
De speen, ojee. Ik heb het precies 6 dagen vol gehouden maar t werd steeds erger. Uit eindelijk heb ik de speen terug gegeven...Hij is nu net 2 en snapt er niks van, volgens mij een slechte timing geweest. Op naar de volgende keer
Wat goed dat-ie dat zo goed accepteert! Bij mijn dochter kwam de spenenfee ook toen ze net 3 was, ze heeft zelf alle tutjes in een zelf geknutseld zakje in de tuin gelegd. De volgende dag lag daar een kaartje met een kadootje. Ze heeft het er nog over dat ze dat van de tuttenfee heeft gehad. En inderdaad ook nooit meer naar de tut gevraagd.
Aaah dat vind ik zielig.. Hier een peuter van dik 2,5, maar ik zie wel wanneer ik dat ga afbouwen. Hij slaapt sinds begin dit jaar eindelijk weer goed 's nachts, dat ga ik echt niet verpesten door zijn speen af te pakken! Bovendien vind ik het ook niet zo erg, komt vanzelf wel hoor, ik heb ook tot mijn 12e geduimd. Oké, is wel heel anders, een duim kun je niet afpakken, maar toch.
@Jusi, lekker op jullie tijd doen hoor. Wij zaten er al even over na te denken. Het is dat hij zijn speen 's ochtends kwijt was en daar eigenlijk heel goed mee omging dat we dachten "dit is het moment". Anders had hij hem ook nog. De brief van de spenenfee vindt hij zo leuk. Hij laat het aan iedereen zien en hij kent elk woord uit zijn hoofd. De brief is eigenlijk leuker dan het kado, hahaha.