Salaris kraamzorg

Discussion in 'De lounge' started by Pinkblossom, Jul 3, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    Momenteel helemaal niet echt van plan om mijn baan in de kinderopvang op te geven, maar ik zie nu per toeval een vacature als leerling in de kraamzorg voorbij komen, en vraag mezelf af aan wat voor salaris je moet denken in dit beroep.

Functie eisen:
    - 1 jaar fulltime beschikbaar als leerling
    - minimaal 2 zorgen in de maand (contract van minimaal 50%)

Wat houd dat exact in, die 50%?

En dus vooral benieuwd naar het salaris!

2. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    50% is 18-20uur per week..
    salaris hangt af van je schaal bij indiensttrede..
    ik verdiende met een fulltime baan min. 1800 netto per maand, excl. ort en reiskoste vergoeding..
    Maar had al enkele jaren ervaring jn de zorg en dus mijn functieschaal en werkjaren was hoger

Pinkblossom likes this.
  3. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    Thanks!

4. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Als je als kraamzorg 2 gezinnen per maand draait, houd het in dat je 1 week werkt (49 uur) en 1 week vrij bent.
    Tenminste zo werkt het bij onze kraamzorgorganisaties, je krijgt tijdens de kraamweek maar 1 kraamverzorgster..

Pinkblossom likes this.
  5. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

May 29, 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik werk 40% in de kraamzorg. Ik werk 1 week van meestal 8 dagen (45 of 49 uur, soms meer soms minder) en daarna ben ik meestal twee weken vrij. Volgens het ‘te werken uren’ rooster werk ik zo’n 60-65 uur per maand. Bij 50% werk je volgens dit rooster zo’n 75-83 uur per maand. Maar aangezien de kraamzorg erg onvoorspelbaar is zijn de uren de je uiteindelijk werkt ook zo. Tkan alle kanten op. Als ik een keer wat extra heb gewerkt krijg ik daarna vaak weer een x langer vrij, of ik krijg die extra uren uitbetaald, in vrije dagen of loon. Je loon hangt af van het aantal gewerkte jaren in de zorg en je loonschaal volgens mij. Ik verdien nu na 10 jaar werkzaam in de kraam meer dan toen ik startte :)

Super leuk werk trouwens! Ik ben vandaag gestart met werken bij een bevriend stel! Voor de tweede keer mag ik daar de kraamweek doen, weer erg bijzonder!

Pinkblossom likes this.

Share This Page