Plastic verminder tips

Discussion in 'De lounge' started by tuc, Jun 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,996
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    Ja maar katoen heeft juist weer vreselijk veel water nodig om te groeien. Om te maken is synthetische kleding milieuvriendelijker.

2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    wij ook!

3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

De man die hier de slang van de wasmachine kwam vervangen zei dat vloeibaar vele malen beter is dan poeder voor de machine. Maar ook dat je maar ongeveer de helft van het wasmiddel nodig hebt dan wat aangegeven staat op de verpakking.

cowgirl80 likes this.
  4. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

Jul 16, 2011
    1,001
    29
    48
    Muck likes this.
  5. mamabri

mamabri Niet meer actief

ok ik ook niet, maar ik zou dan wel een mand meenemen voor groenten en fruit en een tas met tupperware bakjes. Ik pak sowieso altijd de auto (hoezo millieubewust....:oops:) omdat ik niet meer dan 5 kilo mag tillen en daar zit je al snel overheen, en daar zou ik dan mijn mand en bakjes in meenemen.

het scheelt in ieder geval héél veel verpakking.

En wat ik ook serieus héél jammer vind is dat de soda club het niet gehaald heeft. Ik heb er járen 1 gehad: kraanwater waar je dan koolzuur inspoot en dan had je spa rood, speciale ranja erdoor en je had cola, sinas whatever...Lekker, goedkoop en veel beter voor het milieu.

maar het is praktisch nergens meer te koop, dus ik ben er maar mee gestopt.

Chocolat likes this.
  6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je hebt tegenwoordig dit;

https://www.sodastream.nl

Ik vind ook dat in supermarkten alles in aanzienlijk minder plastic kan. Ik denk ook wel dat we dat de komende jaren gaan zien veranderen. Goede ontwikkeling :)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik ken ook de sodastream wel, maar ik ben er van overtuigd dat ook dat over een paar jaar uit de handel is, net als de sodaclub. Is precies hetzelfde systeem, ik had het 20 jaar geleden al....En dan zit je weer met dat apparaat.

Bubblez likes this.
  8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,197
    6,616
    113
    Ik vond dit raar klinken, maar op de website van milieucentraal staat dit ook genoemd. Ik ga toch even om meer info vragen. Waarom zou de wrijving van waspoeder en kleding zo groot zijn in vergelijking met tussen kleding onderling en kleding/wastrommel? En wasgel laat een laag achter, waardoor je vaker op een hogere temperatuur moet wassen.

9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik vind het ook raar. Bovendien heb ik grote moeite met die enorme plastic flacons en is het wel echt zo dat overdoseren met vloeibaar slecht is voor de wasmachine.

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,019
    548
    113
    en dan neem je het los in je handen mee? je porties moeten toch links of rechtsom in een zakje

11. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    Meer weet ik er helaas ook niet van... Zo lastig om goede keuzes te magen soms

Share This Page