Kom net bij het CB vandaan en ben helemaal vergeten te vragen hoe het zit met verschillende bekers.. Lees hier over verschillende bekers waarmee je vanaf 6 maanden (?) moet gaan oefenen. Wanneer moet je beginnen met het oefenen van een tuitbeker? En moet dat dan een harde tuit zijn of een zachte tuit? Of maakt dat geen verschil? En wanneer gebruik je een oefenbeker? Wat is dit precies, is dat zo'n geval met een uitsparing voor de neus? Ik heb wel zo'n ding met zachte tuit en anti lek, maar ik heb het idee dat ie daar heel hard aan moet zuigen, klopt dat? Dit bevalt hem in ieder geval niet echt...maar wrs ook een kwestie van wennen? Hij vindt het drinken uit een gewoon glas veel interessanter (ziet ons dat doen) en hij grijpt zo onderhand het glas uit je handen. Soms geef ik m op deze manier een slok van mn thee en hoewel hij nog veel knoiet gaat dit vlgs mij veel makkelijker dan uit een tuitbeker? Heb je die tuitbekers ook nodig voor de mondmotoriek ed??
Nee hoor, tuitbeker is echt niet nodig hoor. Alleen als je ze zelf handig vindt kan je die gebruiken, maar de tuitbeker overslaan en meteen door naar een oefenbeker (inderdaad met zo'n uitsparing) of gewone beker is zelfs beter. Bij het CB adviseerden ze mij destijds om ook al te gaan oefenen met een gewone beker. Al dat soort anti-lek bekers zijn alleen maar voor mama's gemak. Ik ben vanaf een maand of 8 begonnen met de oefenbeker.
ik ben een tuitbeker gaan gebruiken toen hij 6 mnd was, (zachte tuit antilek nuby) deze ligt 9 van de 10 keer binnen zijn handbereik zodat hij kan drinken wanneer hij wil, met fruithap,tussendoortje en avondeten geef ik hem uit een gewone beker ook de yogurt na het avond eten laat ik hem "drinken"uit een gewone beker.
Ok, bedankt voor de uitleg! Maar is een antilekbeker dan ook automatisch een tuitbeker of niet? En zo'n beker met van die handgreepjes, is dat handig? En gebruik je die greepjes bij een gewone beker of bij een tuitbeker of kan dat bij alle bekers? Maar hoef je pas bij 8 maanden te oefenen met een gewone beker?
Ik ben met 5 maand begonnen met de tuitbeker (avent soft grip). Tot heden vind hij dit niets en laat ik hem drinken uit een gewone beker. Scheelt hier ook dat hij absoluut geen diksap/water/thee accepteert uit zijn flesje. Ik oefen ook vaak met een bekertje yoghurt met hem en dit gaat echt al super goed!
ik heb een tuitbeker geprobeerd maar hij vind het helemaal niks, en zo'n rietjesbeker van een vriendin van me was ook geen succes. vandaag een oefenbeker gekocht en het gaat meteen goed! ik had al eens geprobeerd water te laten drinken uit een gewone beker en dat ging ook al steeds beter. ik blijf nu lekker doorgaan met de oefenbeker, de tuitbeker gooi ik de deur uit.
Ok! Ligt dus niet aan mij of mn zoontje dat die tuitbeker vrij moeizaam gaat? Nou, dan maak ik me geen zorgen, gewooon een normale beker dus... En vanaf wanneer "moet" dat?
op de verpakking van de beker staat vanaf 12 maanden maar ons cb adviseerd vanaf zes/zeven maanden te gaan oefenen, ik denk dat je het zelf het beste aanvoeld en gewoon uitproberen.
Hier met 6 maanden een tuitbeker in gebruik genomen. Dit gaat prima! Wel een zachte tuit trouwens, die harde vond ze niets! Binnenkort ook maar eens oefenen met een oefenbeker!
Nou er 'moet' niks hoor! Hier ook een antilekbeker maar ze weigert eruit te drinken, dacht ook al dat het weer aan mij lag haha. Hou ik haar een gewone beker of (ons) glas voor, dan begint ze meteen te drinken! Wist ook niet dat je meteen naar een gewone beker kunt dus ik ga straks gelijk zo'n beker met uitsparing kopen.
martijn heeft vandaag weer uit een gewone oefenbeker gedronken en gaat steeds beter alleen is mama een kluns geweest om de beker uit m'n handen te laten vallen tijdens het drinken haha alles nat! dat is dus wel een nadeel maar ja verder ben ik er heel blij mee.