Natuurlijk zou dat kunnen volgens de tuincentra's.... die willen tenslotte verkopen. Dus vraag ik het aan jullie... kan ik al viooltjes in mijn tuin zetten? Ik heb zo'n behoeft aan de lente! Aan kleur! Bloempjes! HELP! Groetjes Cynthia
Je kunt ze al gewoon in de tuin zetten. Heb in huis ook al allemaal bolletjes neer gezet. Heerlijk, ben de winter helemaal zat. Heb weer echt zin in de lente. Laat dat goede weer maar komen zou ik zeggen.
Dank je wel voor de antwoorden (trek nu mijn schoenen aan) Ik ga lekker een boel viooltjes halen! Heerlijk de lente alvast in mijn tuin Groetjes Cynthia
Viooltjes kan je voor de winter al planten. Als het vriest hebben ze geen bloemen, maar als het wat warmer wordt lopen ze weer uit.
Je kunt nu ook al rekening gaan houden met volgend jaar. Hier komen de krokussen al uit de grond, zie al allerlei kleurtjes. En de Narcissen zie ik ook al op steeds meer plekken komen. Maar dat zijn allemaal bolle dus die moet je op tijd planten voor volgend jaar.
Kan dit ook met winterviooltjes? Ik heb er nl. in een bakje op de venstertablet buiten staan, maar door de harde vorst zijn ze al hun bloempjes kwijt... (ze zijn wel mooi groen nog) Ben eigenlijk van plan om er andere in te zetten, maar moesten ze nog uitkomen kan ik ze nog even laten staan...
Juist met winterviooltjes dacht ik. Ik zou ze iig nog even laten staan. Je kan er nog een heel voorjaar plezier van hebben.
violen kan je zeker al planten. het is trouwens een misverstand dat er een verschil zit tussen de winterviolen en de violen van nu. zijn precies dezelfde , worden alleen in verschillende jaargetijden verkocht. gewoon lekker planten, heerlijk weer wat kleur en je hebt er zo lang plezier van! joyce