Plaswekker gebruiken

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Luppy, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Net voor de derde keer deze week het bed van onze zoon verschoond. Hij is 8,5 jaar en plast gemiddeld 3-4x per week zijn bed nat. Soms gaat het weken goed en denken we dat hij het eindelijk kan, en dan is het weer keer op keer mis. Hij en wij zijn er helemaal klaar mee. Hem wakker maken 's avonds helpt niet, soms heeft hij dan al geplast. Of nog niet, maar dan kan hij ook rustig aan het eind van de nacht alsnog in bed plassen. Hij wordt er zelf niet eens wakker van, maar nestelt zich heerlijk in zijn warme plasje, haha.

Ik wil een plaswekker kopen om hem te helpen om te leren aanvoelen wanneer het komt. Best een stevige aankoop en hoewel ik dit jaar toevallig een giga-uitgebreide verzekering hebt, vergoedt die helaas niets. Ik ga er dan voorlopig ook nog niet speciaal voor naar de huisarts, maar wil gewoon zelf even kijken wat we kunnen doen.

Ik zie setjes van alleen een zender en ontvanger, maar ook compleet met 1 of 2 broekjes. Heb je die broekjes speciaal nodig of kun je de zender ook gewoon in een onderbroek stoppen?
    En iemand verder nog tips voor het gebruik van een plaswekker? Of een merk dat goed is?

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Volgens mij zijn die broekjes er speciaal voor gemaakt en erg handig. Dus ik zou een compleet pakket doen, maar ze worden ook niet vergoed via de HA en uroloog?

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier hetzelfde probleem met mijn zoon die ook 8,5 jaar is, alleen heeft hij nog nooit een droge nacht gehad. Hij heeft al jaren een overactieve blaas en plast dus erg vaak en ook kleine beetjes. Overdag gaat het goed met medicijnen maar 's nachts is het een drama. Wakker maken helpt ook niet want vaak is hij al voor 22.00 uur nat. We lopen bij de plaspoli en hebben nu een plaswekker en broekjes vergoed gekregen. Hij vind het vooral erg eng dat hij straks wakker wordt van een alarm dat hij moet plassen. We gaan het in de herfstvakantie gebruiken en hopelijk helpt dit. Ben benieuwd hoe vaak hij en wij er 's nachts dan uit moet om te plassen.

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    In die broekjes zit een sensor die reageren op nat worden. Een normale onderbroek heeft dus niet veel nut. Wij hadden er 3 onderbroekjes bij en hadden die, vooral in het begin, ook wel echt nodig.
    Als de verzekering het niet vergoed zou ik eens op marktplaats kijken.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    ok, ik dacht dat de zender gelijk ook de sensor was, maar zie nu idd dat er draadjes verwerkt zijn in die broekjes. Tweedehands lijkt me niet zo lekker, dus ik ga toch maar een nieuwe set bestellen.

Mijn zoontje is er zelf ook helemaal klaar mee en vindt het niet erg om door een wekker wakker gemaakt te worden, als het hem maar helpt met zindelijk worden.

6. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Hier ervaring uit eigen hand:oops:
    Ik heb als kind jaren in mijn broek geplast. Mijn ouders werden er gek van, en hebben van alles geprobeerd. Maar werden ook vaak boos van frustratie, waar ik me altijd erg schuldig over voelde. Alsof ik het expres deed!
    Ik weet nog dat ik bijv droomde dat ik naar de wc moest en dat ik écht een wc moest vinden! Dus dan ging ik naar de wc in mijn droom. Dacht ik het goed te doen... Alsnog in mijn bed ;)
    Ik heb een tijd geprobeerd het te verhullen, liegen, etc. omdat ik me schaamde en niet wilde dat mijn moeder weer boos was. Maar ze kwam er altijd achter natuurlijk.

Mijn ouders haalden mij 's avonds ook uit bed om te plassen. Ik sliep dan altijd gewoon door op de wc.
    Daarnaast wilde mijn moeder luiers aanschaffen (vond ik afschuwelijk!! Heb dus geweigerd).

Maar dat terzijde.
    Op een gegeven moment kreeg ik een plaswekker. Ik weet nog dat ik het heel stoer aan mijn vriendinnetjes vertelde:rolleyes:
    Er zat dus een sensor in mijn onderbroek die ging piepen zodra die nat werd. Echt een snerpend, vervelend geluid. De hele familie werd er wakker van haha.
    Maar dan was ik wakker, en ik lag lekker warm en dan kon ik het ophouden. Dus meestal kwam ik niet eens m'n bed uit als die wekker afging.
    Maar ik bleef natuurlijk altijd met die iets natte onderbroek zitten... Ook niet heel fris. Maar goed, het bed werd in ieder geval niet meer nat.

Ik weet niet meer hoe het uiteindelijk afgelopen is. Volgens mij weigerde ik het ding op een gegeven moment, omdat ik zo gefrustreerd werd van het geluid en wakker worden.
    Ik denk dat ik rond een jaar of 9/10 niet meer in mijn broek geplast heb.

Maar ik kan je niets zeggen over de huidige gang van zaken. Mijn plaswekker was natuurlijk van jaren geleden!

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Voor onze dochter vorig jaar toen ze 10 was een plaswekker aangeschaft via marktplaats. Ze plaste elke nacht een flinke volle drynight. Ze was binnen 3 weken droog!
    Ik had de rodger wekker met 3 broekjes, daar zit de sensor aan, wekker in t stopcontact. Ik geloof na een nacht of 2/3 dat ze al echt wakker werd door het alarm en 'afkneep' en dan op naar t toilet ging. En ook merkte we opeens dat ze opstond en naar de wc ging. En toen ineens was ze helemaal droog en ook niet naar de wc gehoeven (eindelijk ook minder urine aangemaakt 's nachts zoals we op een gegeven moment gaan doen). Toen af en nog een nachtje mis en ik dacht na een week of 3 echt helemaal droog.
    Hadden we veel eerder moeten doen ;).
    Dus hier echt perfect resultaat.
    Wekker erna weer via mp verkocht.

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wauw, dat klinkt echt goed, ik hoop dat dit bij ons ook gaat gebeuren.

9. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Je kan een rodgerwekker via je zorgverzekering aanschaven,dan kost het je niks. Vraag het na bij je zorgverzekeraar. Wij hebben er ook zo een aangeschaft

10. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Mijn zoon is 9 en nu hebben we voor de 2e keer een plaswekker aangeschaft. De eerste keer toen hij net 7 was en dat werkte perfect. Binnen 3 weken was hij ;s nachts droog.
    Maar nu dus weer een terugval sinds de zomervakantie en via mp weer een andere plaswekker gekocht.
    Zoon wil zelf graag de wekker gebruiken van hij wil zo graag van het bedplassen af, maar mede door een medisch iets krijgt hij steeds en terugval. Hopelijk krijgen we hem nu weer droog 's nachts

11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Dat zou fijn zijn, het is toch een boel geld. Wij zijn verzekerd in het hoogste pakket maar kregen hem helaas niet vergoed, Daar moesten wij net de gezinsvariant voor hebben. Maar gelukkig staan er ook veel op marktplaats.
    Als het goed is heb je hem ook niet zolang nodig.

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Kun je hem niet huren bij de zorgwinkel van de thuiszorginstantie in je regio?

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zorgverzekering vergoedt m ook niet, ook al heb ik dit jaar een superuitgebreid pakket. Dat doe ik dus ook nooit meer. Normaal neem ik alleen een basispakket, omdat wij toch nooit iets hebben. Ik moest wel dit jaar een bepaalde behandeling, die zou volgens navraag deels vergoed worden in dit pakket. Dat bleek achteraf toch niet zo te zijn. Die plaswekker wordt dus ook al niet vergoed. En daar betaal je dan 400 euro per jaar extra voor.... Volgend jaar gewoon weer alleen basispakket.

14. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Wat gek dat jullie het niet via de zorgverzekeraar krijgen. Wij zitten bij het zilveren kruis. Ik heb net nog even gekeken,maar de plaswekker wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Ik moet wel zeggen dat ik er toendertijd ook naar moest zoeken,maar heb toen gegooled op rodger plaswekker vergoeding zorgverzekering

Deel Deze Pagina