Ik heb de tip van marktplaats doorgegeven en ze ging er 1 halen als het goed is. Na zes weken dus eindelijk een plaswekker, problem solved
Probleem ligt bij de vader en de moeder van het kind, niet bij de stiefmoeder. Ik snap dat je wel een emotionele band hebt met je partner zijn kind, maar dit zijn nu van die typische dingen waarbij je je niet moet tussen wringen. Het is zijn verantwoordelijkheid, ook de alimentatie is zijn verantwoordelijkheid. Dat bedrag is niet voor niets vastgesteld, en bestaat wellicht ook nog uit een deel partneralimentatie. Een nieuwe auto kan iedereen wel aanschaffen tegenwoordig, door middel van een lening, of wie weet is het wel een hele mooie tweedehands. Ook niet jouw probleem overigens. Ik proef nogal wat bitterheid van jouw kant naar de situatie tussen je partner en zijn ex. Helaas is dit waarmee je akkoord bent gegaan door een relatie met hem te beginnen en een kind te verwekken. Ik neem aan dat je wist dat de draagkracht voor alimentatie verhoogd wordt als de betalende partij gaat samenwonen met een nieuwe partner of met een huisgenoot. De vaste lasten worden immers met twee schouders gedragen. Dus, accepteer dat je hier ook voor hebt gekozen en zoek een nieuwe baan met meer uren als je het financieel niet kan bolwerken. Parttime werken of thuisblijfmoeder zijn is een droom van veel vrouwen zodra ze kinderen krijgen, maar die droom lijkt mij niet zo vanzelfsprekend als de papa van je kind als ergens anders een kind heeft en daar ook financieel aan bijdraagt.
Ik wil niets liever dan een baan en het is niet mijn keus om werkloos te zijn, solliciteer me suf. Overigens heb ik de komende maanden nog ww dus daar ligt her probleem niet. Ik heb ook geen enkel probleem met de alimentatie, daar heb ik idd voor gekozen, maar ik heb er wel een probleem mee als ex continue zanikt om extra geld. De rechter heeft onlangs vastgesteld wat wij kunnen en moeten betalen en dat dat voldoende is voor ex om in de behoefte van de kinderen te voldoen en meer kunnen wij ook niet missen. Als je maandelijks 400 euro alimentatie betaald vind ik het niet fair als de kinderen dan nog niet krijgen waar ze recht op hebbem en al helemaal niet als wij vervolgens gechanteerd worden om meer te betalen wat ten koste gaan van.mijn kind, die heeft immers ook zo haar behoeftes.
Ik zou daar dan dus een melding over doen bij het AMK. Het is gewoon verwaarlozing, als je je kind de noodzakelijke zorg onthoudt, zeker als je die zogenaamd niet kunt betalen, terwijl je wel een playstation voor ze koopt. Moeder is dan pedagogisch blijkbaar niet voldoende onderlegd om goed voor haar kinderen te zorgen en laat het AMK zich daar dan maar tegenaan bemoeien.
Ik wil me niet mengen in de discussie, maar even iets melden dat wellicht helpt (en goedkoper is dan een plaswekker). 's nachts sokken dragen helpt enorm bij bedplassen. Geen idee waarom, maar veel succesverhalen! Lijkt mij de moeite van het proberen waard...
Wat ik van google begrijp, gaat het om 15 tot 30 euro per maand om zo'n ding te huren, dus dat kan t probleem niet zijn. Dan is dit van de moeder gewoon zuigen over de rug van een kind dat misschien niet voor niets nog bedplast op zijn achtste. Triest.
Ik heb eens even gegoogeld, maar zo'n plaswekker is nog niet de helft van het bedrag dat zij maandelijks aan alimentatie krijgt... Dit kán toch niet??
Klopt...en dat is nieuw, via mp kost het nog eens de helft en.daarnaast kan ze huren. Ik denk dat ze gewoon geen zin heeft in het 'gedoe' van zindelijk maken. Daarnaast moet szoon naar een kinderpsycholoog op aanraden van de huisarts en school, dit is 2 maanden geleden dat we dat hoorden maar hij ia nog niet aangemeld. Manlief heeft nu zelf gebeld maar ze kunnen hem.niet aanmelden omdat moeder de zorgverzekeringsgegevens heeft. Op dit moment beweerd ze (en.stiefzoon zelf ook) dat hij thuis niet meer in bed plast maar de droge rode plekken in zijn liezen en klachten van school dat hij naar urine stinkt (dat zij juf in het 10min gesprek, moeder is hierop.aangesproken) ontkrachten dat. Maar goed, volgens haar ligt her.probleem bij ons want bij ons plast hij in bed en bij haar sinds twee weken.wonderbaarlijk niet meer.
Dat vind ik dus ook. Moeder geeft overduidelijk niet de zorg aan haar kind die nodig is, maar gebruikt daarentegen haar kind als wapen tegen ex. Hoe ziek is dat? Melding van maken dus.
Ik ook maar ik denk niet dat het zinvol is als wij dat doen. Dan.gooien ze het ongetwijfeld op wraakacties van een ex blablabla. Maar ik hoop dat school vandaag of morgen ingrijpt, de juf was niet zo te spreken over persoonlijke hygiene, vele afwezigheid en het afwezige gedrag van sz mentaal gezien. De vorige school heeft om deze redenen ook een klacht ingedient waarop het even beter.ging en toen heeft ze hem van school laten veranderen...Hopelijk neemt deze school ook aktie.
Maar je kunt toch gewoon zelf een melding doen en doorverwijzen naar de school? Als die jullie klacht bevestigen, dan is het idee 'wraakzuchtige ex' snel van de baan hoor...
Die baalt er enorm van maar wil zelf geen melding doen omdat hij bang is dat szoon straks in een pleeggezin beland ipv bij ons door de slechte verstandhoudingen. In het verleden heeft ex mijn man meerdere keren van mishandeling beschuldigd en ook al is dit nooit bewezen/niet eens in behandeling genomrn door instanties hij is toch bang dat ze szoon dan liever in een pleegezin doen dan bij ons. Heb hem er geprobeert te overtuigen dat ze dat heus niet zullen doen maar hij durft het niet aan.
maar ik denk dat het zijn taak is om voor zijn kinderen en huidige situatie op te komen, en niet het jouwe. Niet vervelend bedoeld, maar ik zou denk ik als ik in haar plaats zou staan er ook niet van gediend zijn als jij je er mee zou bemoeien ipv de eigen vader. Ik denk dat dat voor alleen maar meer wrijving kan zorgen. Persoonlijk denk ik dus eerder dat je hem een schop onder zijn reet moet geven dan de moeder, hoe vervelend het ook is... want hij laat het blijkbaar gebeuren, en het is zijn kind, terwijl jij nu met de zorgen rond loopt.
Ik bemoei me er ook helemaal niet mee, sterker nog zijn ex en ik hebben nog nooit een woord gewisseld. Maar ik ben wel.de.stiefmoeder van hun kinderen en als je om het weekend en in de vakanties weken. achtereen voor kinderen zorgt.krijg je daar.nu eenmaal gevoelens voor. En dus maak ik me uiteraard zorgen en die uit ik hier en bij familie En als ik wil dat iets gebeurd omdat dat in het belang vd kids is dan. praat ik daar idd met.mijn man over, en mag hij er verder zorg voor dragen indien hij mijn mening deelt.
Overigens, als de situatie met zijn kids schadelijk word voor mijn (ons gezamelijke) kind is dan laat ik wel degelijk.van me horen en dan is het niet meer "jij bepaald want jouw kind" maar dan moeten we er toch samen uitkomen op een manier waar ik ermee kan leven.
Kun je school niet benaderen, je zorgen delen en aangeven dat je niet de wraakzuchtige exzilla wilt zijn, maar aangeven dat je een melding eigenlijk wel op z'n plaats vindt? En misschien is pleeggezin beter dan thuis?