Je hebt als s.moeder helaas geen poot om op te staan. Pas wel op dat je er niet in doordraait. Dit kan je namelijk je eigen relatie kosten. Kind wordt straks ook ouder en dan ziet hij vanzelf wel in wat wel en niet klopt. Het is heel moeilijk maar denk dat je het het nu beter kan loslaten voordat je eigen relatie springt. Ook al is het heel unfair maar moeders zijn in dit land heilig.
Ik snap niet waarom jou man/vriend niet wat meer ballen kweekt en voor N kind op komt! Kind stinkt verdorie naar pis.. Dat is toch niet normaal..?! En dan gaat het ook nog eens niet goed op schook Doe er wat aan ipv langs de zijlijn toe te blijven kijken
Is het niet handig als je man eens gaat praten met het AMK? Gewoon om eens te horen hoe er gehandeld wordt in situaties als deze? Dat zij hem kunnen vertellen dat een kind dat een liefdevolle ouder heeft naast de ouder die 'm niet goed verzorgt, dus echt niet in een pleeggezin geplaatst gaat worden?
Na een melding wordt er echt niet meteen wat ondernomen, maar het is dan wel bekend bij instanties. Ook zou ik een dossier met tastbare bewijzen aan gaan leggen. Als je denkt dat je sterk genoeg staat zou je dan en kort geding aan kunnen spannen om het hoofdverblijf te wijzigen, aangezien je man ook gezag heeft. Bovendien zonder veroordeling komen de kinderen altijd eerst bij de andere gezaghebbende ouder voor ze naar een pleeggezin gaan. En verder wat hier ook al als tip gegeven wordt: Loslaten! Is heel moeilijk, maar ik herken je situatie en ik heb besloten me er niet meer druk om te maken hoe sneu ook voor het kind, maar jouw man is verantwoordelijk en niet jij.
ik heb hier een beetje een raar gevoel bij?? je praat vreselijk over zijn ex maar hebt nog nooit een woord gewisseld met haar? misschien zou je dat eerst moeten doen.. en aangeven hoe jullie elkaar kunnen helpen met betrekking tot je stiefzoon. waarom heb je ruzie of haatgevoelens als je haar nog nooit gesproken hebt? ?
Ik heb me neyjes aan haar voorgesteld voor ik de kids voor het eerst intmoette maar zij gafa snel te kennen geen contact te willen. Zelf heeft ze meerdere partners grhad de laatste jaren die ze niet aan ons wil voorstelle. (maar daar wel in huis wonen). We zitten wel samen bij gesprekken ed over de kids op school/tehuis enz maar ze vermijd dan elke vorm van direct contact met mij, weinig aan te veranderen dus. Verder heb ik genoeg redenen om enorm de pest aan haar te hebben vanwege dingen die ze me geflikt heeft, treitereien enz en heb ik.meerdere malen mailtjes grhad (geen idee hoe ze aan mn email kimt) waarin ze mij ervan probeert te overtuigen dat mijn man een slecht persoon is. Tja daar kan ik niets mee want ik ken die persoon helemaal niet. Kortom ik zou met liefde eens een normaal gesprek met haar voeren maar dat wil zij dus niet.