Efteling met 2-jarige. Leuk of niet?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Anne09, Feb 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    In het kader van de Efteling actie van de AH zat ik te denken om met onze kleine man naar de Efteling te gaan. Alleen ik vraag me af of dit al leuk is voor een 2 jarige.

Wat ik me vooral afvraag of hij al in de meeste attracties kan? Droomvlucht, carnaval, fatamorgana? Mag een kleine van 2 daar al in?
    Sprookjesbos is natuurlijk leuk, maar we moeten wel twee uur rijden dus ik hoop daar dan wel wat te kunnen doen. En hoe doe je het dan met een buggy, kan je die een beetje veilig achterlaten (zonder slot)?

We zijn dan wel van plan om op een doordeweekse dag buiten de vakantie te gaan dus hoop de drukte dan een beetje te vermijden. Iemand nog tips welke dag het meeste kans is op een rustige dag. (ma-vr)

2. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    ik denk dat een kindje rond die leeftijd het net zo leuk vind op de kinderboerderij, mijn peuter iig wel :) zou mijn centjes lekker ergens anders aan uitgeven , lekker zwemmen en pannenkoeken eten ofzo , net zo leuk .

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Mijn jongste gaat wel mee omdat hij een oudere zus heeft maar ik geloof niet dat ik alleen met hem zou gaan.
    Een paar maanden terug waren we er met hem en bv de draaimolen en carnaval en het sprookjesbos vond hij heel leuk maar droomvlucht eng door het donker en fatamorgana eng door de harde geluiden (om maar te zwijgen over die griezelige reus)

4. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16
    Hier was het met 2 jaar al een succes, ze kunnen in best veel dingen, behalve de achtbanen.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier was het ook een groot succes. Mijn zoontje was zelfs nog jonger. En die keek toen z'n ogen echt al uit hoor.

Met twee jaar gaan ze ook gratis mee en ze mogen bijna overal in. Buggy kun je buiten laten staan, maar wellicht wel een slot meenemen.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ben er ooit ren keer met m'n oppaskindje geweest. Vond het erg leuk, lang door het sprookjesbos gelopen en het land van laaf. Droomvlucht vond ze prachtig!

7. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Met twee vond Sanne vooral het sprookjesbos leuk. Met 3 was het echt geweldig

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Net voor zijn 3e verjaardag geweest, het carnaval, sprookjesbos en de droomvlucht vond hij het einde. Ook monsieur le cannibal vond hij verrassend leuk ;) we willen voor zijn 4e nog een keertje gaan buiten alle drukte om.

9. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Wij zijn in januari geweest. Het Sprookjesbos was een groot succes. En het kleine carroussel op het plein. (niet die binnen, die gaat wel vrij hard) Carnaval maakte veel indruk. En natuurlijk lekker pannenkoeken eten bij Polles keuken.

10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Bedankt voor alle reactie's!
    Zwemmen/kinderboerderij/dierentuin is natuurlijk ook heel leuk, maar dat doen we al best vaak. Zo te lezen vinden de meeste kindjes het leuk dus ik denk dat we maar kaartjes gaan kopen binnenkort!

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja joh, gewoon doen! Wordt vast een succes.

12. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ja superleuk!

13. p1982

p1982 Niet meer actief

hier vind ze het ook erg leuk en nemen altijd een slot voor de buggy mee

14. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Ik vraag mezelf al enige tijd hetzelfde af. Tis natuurlijk best prijzig en je kunt zelf dan ook nergens in... maar wij hebben nogal een watje, draaimolen durft hij al amper in. Zou hij daar dan wel ergens in willen? Je kunt er natuurlijk vaak niet halfweg uit.

15. sietske

sietske Bekend lid

May 26, 2006
    552
    1
    0
    ja echt geweldig :)

wij zijn geweest toen Yannick 2 jaar en 2 maanden was. Hij vond het geweldig en hij heeft het er nu nog over.
    Fatamorgana vond hij wel een beetje eng, maar carnavalfestival en droomvlucht waren geweldig. Ook dat water orgel vond hij super.

16. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Droomvlucht was eerst heel eng omdat het begin zo donker is. Na afloop hebben we hem de keuze gegeven het nog een keer te doen en rustig gepraat over wat er wel mooi en leuk was (de elfjes, de sterren, de muziek,...). Hij koos er toen voor het nog eens te proberen en hij vond het prachtig.

17. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,828
    3,624
    113
    Ja, hartstikke leuk juist. Wij zijn vorig jaar al geweest toen mijn zoontje anderhalf was, en toen vond hij het al erg leuk. Ook leuk om vooraf al eens wat filmpjes van de sprookjesboom en filmpjes en boekjes van Jokie te bekijken.

18. fafa

fafa Niet meer actief

Ja, wat EdN zegt: een voorbereid kind heeft dubbele fun! ;)

Ik las vanaf 1,5 jaar al heel vaak de klassieke sprookjes voor, dus toen was de efteling een feest van herkenning. Ik weet niet of ze het anders wel zo leuk had gevonden.

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ja hoor, met ruim 2 dacht ik in de bobslee geweest (ze mogen erin als ze zelf kunnen lopen; wel goed vasthouden) en dat vond ze heeeeelemaal geweldig!
    Wij gaan ieder jaar met de familie, dus sowieso voor ons leuk en ieder jaar wordt t voor de kinderen ook leuker. Droomvlucht, carnaval festival en fata morgana mogen ze allemaal in. Met 3 jaar was de fata morgana wel wat eng, dacht ik.

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Fata morgana vond mijn dochter ook wat eng. (zijn 2 maanden geleden geweest)
    Vooral carnaval festival viel in de smaak. Is ze 7x in geweest. en we krijgen nu regelmatig de vraag of tata (op de melodie van carnaval festival) aan willen zetten.
    Ook de droomvlucht, de kookpotten en land van laaf vond ze leuk. En natuurlijk de draaimolen e.d.

buggy kun je veilig, zonder slot neerzetten. Ik kom er al mijn hele leven en heb pas 2x een verhaal gehoord dat er een kinderwagen gejat is. Tassen met dure spullen natuurlijk wel mee nemen.

Veel plezier. :)

Share This Page