Wat als je kind het eten op vakantie niet lust?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Novastar, Jul 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #1 Novastar, Jul 22, 2016
    Last edited: Jul 22, 2016
    Hallo dames.
    In augustus gaan wij tien dagen op vakantie naar zuid-Frankrijk. Onze zoon is dan 17 maanden. Op zich is hij een goede eter en hij eet steeds vaker met de pot mee. Soms eten we iets dat hij niet kan of mag eten (bijvoorbeeld biefstuk of iets wat erg pittig is) en dan krijgt hij iets uit de vriezer. Als we uit eten gaan bestel ik voor hem vaak pasta of een stoofpotje met aardappeltjes (of iets dergelijks) maar hoewel hij dit thuis graag eet gebeurt het in een restaurant wel eens dat hij geen hap eet. Nu wil ik op vakantie niet iedere dag koken (liefst helemaal niet 😏 ). We hebben een appartement dus het kan wel maar van het boodschappen doen, koken en opruimen krijg ik niet echt een vakantiegevoel. Op zich is een dag wat minder eten niet zo erg maar wat als hij nu helemaal niet van het Franse eten wil eten? Potjes is hij niet gewend (ik maak zijn eten al vanaf het begin zelf). Ik heb ze wel eens geprobeerd met het oog op de vakantie maar er zit te weinig in en hij vond het ook niet lekker. Ik heb Olvarit en Ella's Kitchen geprobeerd maar het was geen succes. De ingevroren hapjes meenemen is lastig omdat we op de heen- en terugweg in een hotel overnachten dus dan ontdooit het. Heeft iemand tips?

2. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,241
    11,820
    113
    Dan haal je wat vers eten in de supermarkt en maakt daar een paar porties eten voor je kindje van klaar. Dat geef je hem dan gewoon 's middags en neem je een broodje mee naar het restaurant.

3. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Als je uiteten gaat ligt er vaak veel op je bord, dus daar lust hij vast wel wat van. Of je besteld iets wat hij juist lekker vind. Als hij niet wil eten kun je later altijd een banaan geven.

Ik zou me er niet heel druk om maken, het komt vast goed, hij heeft vast bere-honger na een drukke dag :)

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Gewoon laten gaan. Onze dochter wil vaak ook niet eten en ik ga er geen strijd over voeren. Vaak is het ook te warm... We zijn op vakantie en dan gaat toch alles anders. Eva eet wel veel meer fruit, eet vaak wat meer frietjes en brood... Als we thuis zijn gaan we weer over op de oerhollandse agv... 😉

5. littleway

littleway Actief lid

Oct 16, 2014
    120
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik kookte altijd voor de kinderen op vakantie. Als ze dag niet goed eten oké maar toch niet 10 dagen lang. Eten daar klaar maken. Eventueel kun je dat warm meenemen of hem eerst dat laten opeten en daarna uiteten. Misschien dat hij dan wat probeert te eten. Ik vind het zielig als die kleintjes niet gewoon kunnen eten. Goed eten is ook goed voor het humeur van kleintje. Kleine moeite toch? Hapje is zo klaar ��

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Gewoon kijken hoe het gaat, anders maak je daar zelf wat op voorraad voor hem en geef je dat idd 's middags, kun je 'm 's avonds wat van jullie geven met daarbij bv brood.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Als wij naar een all in hotel gingen kwam het weleens voor dat ze helemaal niets lustten van die dag, daarom kozen wij de jaren daarop om blikjes knakworsten mee te nemen ( deze aten ze zelfs koud) en kant en klare pannenkoeken of poffertjes, deze konden prima in het restaurant opgewarmd worden, ook verpakte rookworst uit de supermarkt kon gewoon in de magnetron en ook gehaktballetjes in tomaten saus in blik kon op een bordje in de magnetron opgewarmd worden Zo hadden we sowieso 4 dagen dat we " reserve" hadden en ze aten daarnaast een stuk extra stok brood en fruit

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Ik zou in de loop vd dag dan geven wat ie wel eet en naar restaurant een bakje met fruit, broodje oid doen

9. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Wij hebben in Frankrijk boodschappen gedaan en dan voor een paar dagen gemaakt.. Op twee dagen na heeft hij vers gegeten.

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad wel een idee om in één keer voor een paar dagen hapjes te maken en dit 's middags alvast te geven. Dan kan hij bij het avondeten zelf kijken wat hij wil eten en anders eet hij maar stokbrood. Dat lust hij altijd. En als hij 's middags slaapt zijn we toch in het appartement dus dan kan ik net zo goed een paar hapjes koken. Ik heb nog even op de website van het park gekeken en we hebben een vaatwasser. Scheelt alweer! Ja, op vakantie ben ik echt lui. 😊 Dat een kindje dat goed eet een beter humeur heeft gaat hier zeker op. Hij wordt vooral 's nachts erg chagrijnig als hij te weinig eet. 😏 Daarnaast is het al een dun ventje dus ik vind goed eten wel belangrijk.

11. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    En biologische potjes van hipp?

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Heb je ook de biologische hapjes van albert heijn geprobeerd?

En anders inderdaad hapjes maken. Of een eitje roerbakken met wat groentes.

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    De bio hapjes ken ik wel maar ik heb ze nog niet geprobeerd. Zijn deze qua smaak beter dan Olvarit? Ella's Kitchen vond mijn zoon nog wel weg te krijgen maar de grootste bakjes daarvan zijn 200 gram en dat is veel te weinig.

14. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,241
    11,820
    113
    Dan geef je toch gewoon meer daarvan. Of nog extra's erbij bijv soep of vlees of komkommer of fruit.

15. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik geef dan gewoon wat extra fruit en een boterham op een dag. Dat compenseert wel weer voor enkele dagen wat minder groenten eten.

16. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Ook lekker kwark geven griekse yoghurt etc...

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier is de jongste een beetje een dramaqueen met eten in het buitenland 😑😑
    Ik geef ze wat multivitamine, en heel veel rauwkost en fruit. Gelukkig vers te plukken op de vakantie adressen.
    En verder laat ik het vooral los, hij overleefd het wel die paar weken.

18. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik ging altijd naar de supermarkt en kocht daar een paar aardappelen, wortelen en bonen. Kookte dat op dag 1, en kind kon er dan 2 dagen van eten. Makkelijk vlees er bij en klaar. Was echt in 15 minuten gedaan. Had ze dan goed gegeten in een restaurant, was het mooi meegenomen. Maar meestal was het dan inderdaad wat brood en tomaatjes. Je kunt ook een paar potjes doperwten of zo meenemen, is in 2 minuten opgewarmd.

Fijne vakantie!

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de tips! Ik kan er wel wat mee.

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Veel restaurants hebben genoeg keuze voor de kinderen. Pasta, hamburger, knakworstjes... In de toeristische gebieden bieden ze dat vaak wel aan.

Share This Page