Waar kun je het voordeligst, maar ook goeie, zeiltjes en hoeslakentjes voor de wieg/ledikant?? van die kleine zeiltjes bedoel ik dan, want zag bij de action wel voor het hele matrasje, maar dat mag bij die kleintjes natuurlijk niet.
Zeiltjes worden afgeraden, dus ook korte zeiltjes. Dit ivm warmtestuwing. Een gewone molton + hoeslaken beschermen het matras meestal ook, en anders heb je ook nog wasbare toppers/dekmatrasjes (ikea heeft ze bv).
Idd ze mogen gewoon niet, elke kraam zal hem meteen uit het bed vissen. Ik heb een hele stapel van mijn zusje gekregen maar nooit gebruikt, die waren van de hema
ik heb van die stoffen dingen, die heb ik bij de oudste ook altijd gehad hoor, heeft de kraam niks van gezegd. Had ze toendertijd van prenatal, kan ff geen plaatje vinden. Zeiltje is misschien het verkeerde woord??
nee ik snap wel welke je bedoelt, die van de hema zijn ook heel dik stof en mijn zusje mocht ze nog in 2008 gebruiken maar in 2011 waren ze uit den boze
Die dingen mogen inderdaad niet meer. Wegens stuwings en verstikkings gevaar. Gewoon een dikke molton en een hoelakentje. Hier regelmatig spuitluiers en kots buitjes en matras is nog helemaal schoon.
Met alleen molton is het er bij mijn wiegje dik doorheen gegaan! Dus.. ik raad een topdekje aan Ben er zelf heel blij mee, anders meot ik zo vaak een nieuw matrasje kopen
ow joh dat dat weer veranderd?? Dit dateert idd uit 2008. Nou bedankt, dan weet ik dat ook weer. Tips voor goede molton dan niet te duur??
Ik heb hier gewoon een molton van de Hema. Je zou er voor de zekerheid nog een dubbelgevouwen gewone molton doek er onder kunnen leggen, dan gaat er niks doorheen. Hoes van het matras is hier ook wasbaar dus zonodig doen we dat wel een keer.
Goed dat ik dit onderwerp even gelezen heb, ben nog maar net zwanger, maar al wel aan het uitzoeken wat er allemaal aangeschaft moet worden! De tip vh topmatrasje is goed, en van die dikke moltons ook. Wij hebben zelf altijd een molton-hoeslaken in de winter over ons topmatras(en daar overheen een gewone hoeslaken) en ik kan jullie melden dat dat echt heeeeel lekker warm is! Dus voor baby in de winter ook niet verkeerd Wie weet trouwens een site waar al die regels op staan(wat je wel/niet mag gebruiken)? Want als dat elke keer zo snel veranderd, zie je door de bomen het bos ook niet meer...
Die van jolein heb ik laats aangeschaft.......bij baby-dump. Heel vervelend als blijkt dat dat niet meer mag. maar waarom worden die dan nog verkocht vraag ik me dan af? Ik heb 8 januari intake kraamzorg zal het dan nog eens navragen.
Wiegedood Je bepaalt uiteindelijk zelf of je iets wel of niet wilt gebruiken maar hier staat wat informatie over bepaalde producten.
Hier raadde degene van de kraamzorg aan ze wel in huis te halen een aantal weken terug maar ik heb er zelf geen prettig gevoel bij. Wij hebben gekozen voor een ademende matrastopper. De moltonzeiltjes hebben we wel in huis maar die laat ik in het plastic.
er verandert sowieso veel, in sommige dingen ben ik eigenwijs en ouderwets. Ons beebje komt niet op de rug te slapen, maar op de zij. Wordt nu ook anders over gedacht, maar dat doe ik gewoon. Net als het water voor de flesjes, mag je nu zo uit de kraan pakken, maar ik kook het vooraf gewoon
Je hebt er wel die mogen, er mag alleen niets van plastic/polyester inzitten. Dus alleen katoen. Anders krijg je warmte stuwing en als ze er op liggen met hun neusje kunnen ze er niet door heen ademen.