Dag mama's, Mijn dochtertje is nu ruim 6 maanden. De laatste tijd wil ze alleen maar bij mij zijn. Al sik langs loop terwijl zij in haar stoeltje zit of in de box dan begint ze te huilen omdat ze door mij opgepakt wil worden. Ook s'avonds voor het slapen is het drama. Voorheen legde ik haar in haar bedje en sliep ze zelf in. Nu is het echt krijsen geblazen. Als ik haar dan optil is ze zo weg. Wie herkent dit ook? Is dit iets tijdelijks? Wat kan ik hier aan doen??? Alvast bedankt voor jullie reacties. Sara
Als ik het zo hoor dan ontwikkelt je kindje verlatingsangst.. dit is vrij normaal bij 6 maanden. Het ene kind heeft het sterker dan het andere. Wat kan je er aan doen? Tja, aan de ene kant wil je je kindje natuurlijk troosten en geruststellen dat je er gewoon bent, aan de andere kant moet ze echt leren dat er niets aan de hand is. De balans vinden. Wij hebben dit met 6 maanden ook gehad maar het duurde maar een week (dat schijnt heel kort te zijn). Als we even de kamer uitgingen (en soms deden we dat expres) dan maakten we er een hele show van als we weer terugkwamen. DAAAR is mama weer! Joehoe. Met slapengaan hadden we onderling de afspraak gemaakt dat we maximaal ieder één keer teruggingen (dus 3 keer in het totaal: naar bed en dan nog twee keer terug). Aai over de bol, geruststellen, muziekdoosje aan) daarna hebben we hem laten huilen. Tussen 5 en 10 minuten was het hier over maar dat kan natuurlijk ook langer duren. Dan zou ik gecontroleerd huilen toepassen: na 10 minuten naar binnen (indien echt nodig na 5 minuten): aai over de bol, toespreken en weer vertrekken en dat elke keer met een paar minuten verlengen. Geen lichten aan, geen oogcontact, alleen geruststellen. Wissel het ook af met je partner want anders ben jij straks helemaal het haasje..