Berichtje van een wanhopige moeder (en vader) Onze zoon van 7,5 week oud is al 1,5 dag compleet overstuur. Gillen, gillen en vooral niet slapen. We hebben hem meerdere keren geprobeerd in bed te leggen maar nooit langer dan een half uur houdt hij het vol. Ook op schoot niet langer dan 45 minuten of in de draagzak. Hij heeft rode ogen, valt om de haveklap in slaap maar wordt dan weer wakker. Waarschijnlijk compleet oververmoeid. De laatste echte slaap die hij heeft gehad was vannacht en toen werd hij ook om de 2,5 uur wakker, wat veel voor hem is. We zijn de wanhoop flink nabij. Zelf afgelopen nacht maar 2,5 uur geslapen bij elkaar. Hebben jullie een gouden tip? Als we hem op het aankleedkussen leggen is hij wel rustig, dus echt pijn heeft hij volgens mij niet. Tips zijn heel welkom, ik vrees weer een helse nacht.
samen slapen, kindje op aankleed kussen,naast jullie kussens(tussenin) jij en man apparte dekens en baby een slaapzak aan,of manlief op loogeerkamer. het belangrijkste is nu eerst even slapen. desnoods elk slaapje,dat in eigen bedje komt wel joh mochten de klachten niet verminderen bel de ha,desnoods de hap als je wanhopig bent.
Geen tip, maar kan het de 8 weken-sprong zijn? In dat geval gaat het echt over, hoe moeilijk dat nu ook lijkt te geloven.. Geef je borstvoeding? Zoja, lekker met hem in bed gaan liggen en laten drinken wanneer hij wil. Succes.
Is je kindje ook onrustig met de armen? Bij ons was het slapen ook moeizaam, hebben toen een puckababy gekocht en dit hielp goed. Misschien een idee.
Ik dacht ook meteen aan de 8 weken sprong.. Daar kun je helaas niet erg veel aan doen maar gaat gelukkig wel vanzelf over (als dat het is) Maar dat is niet fijn zeg, succes vannacht!
Overdag in een draagdoek. Daar slapen veel kinderen heerlijk in, soms uren achter elkaar. Een uitgeruste baby slaapt vervolgens 's nachts ook beter.
Wij hadden ook een onrustige slaper, iedere 45 minuten wakker. Net als onze dochter slaapt hij sinds een week in de puckababy. Slaapt inmiddels uren door.
Sorry, draagzak werkt ook niet, zie ik. Nou ja, misschien heeft een draagdoek toch een ander effect. Ik denk dat die strakker om het lijfje zit dan een draagzak? Soort inbakergevoel.
Wij hadden in het begin ook een huilende baby. Eerst hebben we uitgesloten dat er niks medisch aan de hand was. We zijn bij de dokter geweest. Toen er niks aan de hand bleek, hebben we het boekje rust en regelmaat van ria blom gelezen. We hebben het toe niet helemaal op.haar manier gedaan, maar wel de structuur en rust aangeboden. Dus bij het eerste vernoeidheidssignaal gelijk naar bed. Hij sliep toen ook in de puckababy. Dit hielp goed. Wij hebben onze baby moeten leren slapen. Vanaf dat moment ia het steeds beter gegaann en hebben we nu een ontzettend vrolijk kindje. Hij huilde zoveel doordat hij oververmoeid was. Sliep niet in mijn armen, niet in de box.. alleen in een prikkelarme omgeving. Ik wil niet zeggen dat het voor elke baby helpt en misschien is er wel een medisch verklaarbare reden voor het vele huilen van jouw kindje, maar probeer dat eerst uit te sluiten. Sterkte.
Mischien inderdaad honger? hier was het ook een paar dagen rommelen met hoeveelheid eten/flessen. Als mevrouw hier overstuur is dan valt ze meestal in slaap op mijn buik met speentje nadat ze even uitgehuild heeft. helpt het niet om m in de kinderwagen te leggen en een stuk te gaan lopen? lijkt hier ook altijd te werken. succes in elk geval, lijkt me echt ruk
Als je borstvoeding geeft, is dit wel de tijd van de cluster-weken...dus zo ja, veel bij je houden en laten drinken. Aan de borst in slaap laten vallen. Waarschijnlijk gaat het wel weer over, maar het kan wel zwaar zijn!